לקראת חילופי השלטון

לפיד נפרד בישיבת הממשלה האחרונה: "עוד נחזור לחדר הזה, מהר יותר ממה שאתם חושבים"

בישיבת הממשלה האחרונה של לפיד בתפקיד ראש הממשלה, נפרד ראש הממשלה היוצא והבטיח כי עוד ישוב. בהמשך טען: "לא פעלנו רק לטובת אלה שבחרו בנו. לא עבדנו רק בשביל הגוש או המחנה" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: חיים צח לע"מ)

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד נפרד בישבת הממשלה האחרונה מתפקידו ואמר מילות פרידה, זאת בזמן ששר האוצר ליברמן ושר המשפטים לא נכחו בישיבה.

"זוהי הישיבה האחרונה של הממשלה ה-36 של מדינת ישראל. זו היתה ממשלה שידעה לא מעט סערות פוליטיות, אבל יותר מכל – זו ממשלה שעבדה קשה למען מדינת ישראל ולמען אזרחי ישראל." אמר לפיד.

בהמשך הנאום טען כי הצליחו לרשום הישגים ואמר: "יחסית לזמן הקצר שהממשלה כיהנה – שנה וחצי בסך הכל – רשימת ההישגים של הממשלה הזו היא יוצאת דופן. בהובלת קודמי בתפקיד, נפתלי בנט, הממשלה הוציאה אותנו ממשבר הקורונה בלי אף סגר."

"חילצנו את המדינה ממשבר כלכלי. העברנו תקציב מדינה אחרי יותר משלוש שנים בלי תקציב. הורדנו את הגירעון ואת האבטלה למספרים שהם מהנמוכים בתולדות המדינה. העלינו את שכר החיילים ב-50%, העברנו את תוכנית "ממדים ללימודים" למען הלוחמים שלנו."

בהמשך התייחס למבצע הצבאי ואמר: "במבצע "עלות השחר" הכינו מכה קשה את הג'יהאד האיסלאמי בעזה וסיכלנו את בכיריו בלי שנפגע אף ישראלי. במבצע "שובר גלים" ביהודה ושומרון פירקנו את תשתית ארגון הטרור "גוב האריות" ומנענו מאות פיגועים."

(צילום: חיים צח, לע"מ)

"בעבודה מדוייקת וחכמה מול הממשל הדמוקרטי מנענו את חידוש הסכם הגרעין עם איראן. פעלנו נגד תשתיות הטרור האיראניות בכל מקום, כולל רחוק מאוד מגבולות ישראל."

עוד טען לפיד: "פתחנו שגרירויות ונציגויות באיחוד האמירויות, במרוקו ובבחריין. הקמנו את "פורום הנגב". חידשנו את היחסים עם תורכיה. תיקנו את היחסים עם מצרים וירדן. חתמנו הסכם היסטורי עם לבנון על הגבול הימי. בעת ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל, חתמנו עם ידידתנו הגדולה על "הצהרת ירושלים", שבה התחייבה ארצות הברית התחייבות אסטרטגית לשלומה, בטחונה ושגשוגה של ישראל."

"הקמנו את תוכנית "מסלול בטוח" שהגיעה להישגים רבים במלחמה בפשיעה בחברה הערבית. הקמנו שתי ועדות חקירה ממלכתיות, אחת לחקירת האסון בהר מירון, השניה לחקירת פרשת הצוללות וכלי השייט. העברנו את רפורמת התקנים שהוזילה את מחיריהם של עשרות מוצרים. העלינו את גיל הפרישה לנשים. העלינו את שכר המורים ושיפרנו את תנאי העבודה שלהם. העלינו באופן דרמטי את הקצבאות לניצולי השואה."

לקראת סיום אמר לפיד: "אני עוצר כאן, למרות שהרשימה עוד ארוכה. הממשלה הזו העבירה בכהונתה הקצרה 1,613 החלטות, בכל תחומי החיים - כולן לטובת אזרחי ישראל. לא פעלנו רק לטובת אלה שבחרו בנו. לא עבדנו רק בשביל הגוש או המחנה."

"לממשלה בישראל יש תפקיד ברור: לשמור על המדינה. לשמור חוק. לשמור על הפרדת הרשויות. לשמור על הבטחון והכלכלה. לשמור על מעמדה של ישראל בעולם. לשמור על הדמוקרטיה הישראלית. עמדנו בכל המשימות האלה בהצלחה ניכרת."

בסיום אמר לפיד: "חבריי השרים, היה לי לכבוד לשרת אתכם יחד את המדינה הזו ואת אזרחיה. אנחנו עוד נחזור לחדר הזה, מהר יותר ממה שאתם חושבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר