בתקיפות בעיראק ובסוריה

שבוע אחרי הפיגוע בטורקיה, ארדואן נוקם: 46 כורדים נהרגו

אחרי שארדואן טען כי האחראים לפיגוע באיסטנבול לפני שבוע היו כורדים, הנשיא הטורקי פתח במסע נקמה שהביא לעשרות הרוגים (חדשות עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
תוצאות ההפגזה (צילום: לפי סעיף 27א)

הנקמה לא מאחרת לבוא: 46 כורדים נהרגו בעיראק ובסוריה כתוצאה מפעילות נקם של המנהיג הטורקי ארדואן, שבוע אחרי הפיגוע בשדרה המרכזית באיסטנבול שהביא למותם של שישה.

נשיא טורקיה ארדואן טען יחד עם הרשויות במדינתו כי האחראים לפיגוע הם חברים במחתרת הכורדים ופעלו מטעמם. לכן, החליט הנשיא הטורקי לנקום באיזורים כורדיים. כך עולה מדיווחים ברשתות טלוויזיה ערביות.

הצבא הטורקי הפגיז מוקדם יותר היום (ראשון) בצפון סוריה ובצפון עיראק מה שהביא למותם של 32 פעילים כורדים בעיראק ו-14 פעילים כורדים בסוריה.

על פי דיווחים בטורקיה, ההפגזות בסוריה כוונו אל עבר אנשי המליציות הכורדיות והביאו לבריחה של אזרחים. בסוריה דווח כי כמה אנשי צבא סורים מצאו את מותם כתוצאה מההפגזה.

כזכור, בפיגוע לפני שבוע נהרגו שישה עוברי אורח כתוצאה ממטען שהונח על ידי אלמונית שבטורקיה טוענים כי היא חברה במחתרת הכורדית. באירוע נפצעו עשרות בני אדם ושישה כאמור, נהרגו.

בטורקיה טוענים כי המחבלת הודתה כי היא שייכת למחתרת הכורדים והגיעה בשליחות המחתרת - אך מנגד, המחתרת הכורדית מכחישה את הדיווח.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר