"הרגו אזרחים שלווים"

עינויים של מבוגרים וילדים ומאות גופות: הזוועות מאיזור חרסון נחשפות | רוסיה במתקפה נרחבת על הדונבאס

ביממה האחרונה תקפה רוסיה יותר מ-400 תקיפות את איזור הדונבאס. כך עולה מנאומו הלילי של נשיא אוקראינה. לצד זאת, קייב ממשיכה לחקור את העינויים שביצעה רוסיה בתושבי העיר חרסון ששוחררה לאחרונה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות יבגני זבגורודני)

דמיטרו לובינץ, התובע הכללי של הפרלמנט האוקראיני לענייני זכויות אדם, אמר בריאיון לתקשורת אוקראינית, כי הוא "מזועזע" מהיקפי שיטות העינויים באיזור העיר המשוחררת חרסון.

חרסון כידוע, שוחררה לאחרונה על ידי הכוחות האוקראינים, זאת בעקבות נסיגת הרוסים לאחר שהתקשו לשמור על העיר מפני המתקפות האוקראיניות ונטשו אותה אחרי שמונה חודשים של החזרה בעיר - ניצחון משמעותי לאוקראינה שכן זו העיר הראשונה שהצליחה רוסיה לכבוש מאוקראינה מרגע הפלישה.

"על פי העדויות שבידנו", אמר לובינץ, "אפילו ילדים ובי נוער הוחזקו בתוך חדרי החקירות והעינויים".

העדויות מגיעות לצד הטענות שהגיעו לאוזני ארה"ב, כשעל פי משרד החוץ האמריקני, תועדו 226 מעצרים שבוצעו בצורה שאינה חוקית ואף בחלק מהמקרים גרמו להעלמותם של חלק מהשבויים.

רבע מתוך אותם מאות עצורים עונו ומתו על ידי הכוחות הרוסיים, רובם גברים בגילאים צעירים, ששימשו בתפקידים אזרחיים כמו מורים, עיתונאים וכדומה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, אמר בנאומו הלילי (ראשון), כי "הקרבות הקשים ביותר, כמו בעבר, הם באזור דונייצק. למרות שהיו פחות התקפות היום בגלל החמרה במזג האוויר, כמות ההפגזות הרוסיות למרבה הצער נותרה גבוהה ביותר".

"באזור לוהנסק אנו מתקדמים לאט תוך כדי לחימה. נכון לעכשיו, היו כמעט 400 תקיפות ארטילריה במזרח מתחילת היום" הוסיף זלנסקי.

אמש, טענו במשרד ההגנה הרוסי, כי הרגו 50 חיילים אוקראינים באיזור דונייצק ו-50 נוספים באיזורים אחרים. מצד שני, באוקראינה טענו כי הרגו 60 לוחמים רוסיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר