שנה לפיגוע

תיעוד דרמטי: חיסול המחבל שרצח את אליהו קיי ז"ל

משטרת ירושלים פרסמה תיעוד נדיר מחיסולו של המחבל פאדי אבו שחידם שרצח את אליהו קיי ז"ל בפיגוע ירי קשה לפני שנה בעיר העתיקה בירושלים • השוטרים זכו לעיטורי מופת (משטרה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

היום לפני שנה בדיוק, בשעות הבוקר, מחבל חמוש בנשק ביצע פיגוע ירי לעבר עוברי אורח ברחוב השלשלת בעיר העתיקה בירושלים. בתוך שניות מרגע הירי, כוחות משטרה של מרחב דוד במחוז ירושלים ולוחמי מג"ב הפועלים בעיר העתיקה חתרו למגע, השיבו בירי לעבר המחבל וניטרלו אותו בתום קרב יריות. מותו של המחבל,פאדי אבו שחידם, נקבע במקום.

כתוצאה מפיגוע הירי, נרצח אליהו קיי ז"ל, שעבד כמדריך הסברה ברחבת הכותל המערבי ונפצעו שני אזרחים נוספים, אזרח אחד באורח קשה ואזרח נוסף באורח קל, והם פונו לקבלת טיפול רפואי. בנוסף נפצעו בפיגוע שני שוטרים.

לפני שבועיים, במהלך טקס העיטורים של משטרת ישראל לשנת 2022, הוענקו עיטורי מופת לשוטרים שנטרלו את המחבל בתום קרב יריות. העיטורים הוענקו לפקד סוקראט סובח, רס"ר ענת אמקייס ורס"ר איילה צהיינך שנפצע בפיגוע- שוטרי מחוז ירושלים, לרס"מ אורנית שפרקר שוטרת תגבור המשרתת כיום במחוז דרום, ולסמ״ר ירין בלקר לוחם במג״ב ירושלים, על נחישותם ואומץ לבם.

פקד סוקראט סובח קצין במחוז ירושלים שפיקד בשטח על השוטרים והלוחמים בעת קרב היריות ונטרול המחבל, שיחזר בימים האחרונים את הפיגוע ואמר: "הייתי ביומן ואז שמעתי דיווח קצר של שוטרת בגל (קשר) של ירי בשלשלת. באותו רגע יצאתי מהיומן בריצה מהמדרגות ונכנסתי במנהרה. תוך כדי שאני מתקדם אני שומע את היריות והצעקות של האנשים. עליתי לכיוון רחוב השלשלת וממש בכניסה לסמטה שוטרים עמדו ותפסו מחסה במקום.

"חברתי לכוח במקום צעקתי ושאלתי את השוטרים איפה המחבל ותוך כדי אני שומע את היריות ומרגיש את השריקות של הכדורים. הבנתי שהירי והאירוע מקדימה. ביקשתי מהחברה׳ לבוא אחרי והתקדמנו בסמטה. תוך כדי שאני מתקדם אני מרגיש את השריקות של הכדורים, שולף את האקדח ומבצע ירי ומתחיל לנהל את הלחימה.

"מתקדם יחד עם שתי השוטרות שהתחילו לנהל את הלחימה לפני מול המחבל. אני מזהה בלתי מעורבים שנקלעו לסיטואציה בתוך הסמטה וצועק להם ״לשכב משטרה״. תוך כדי יריות אנשים נענו להוראות, שכבו והתרחקו מהמקום. המחבל באותו רגע התקדם לכיוון שלנו והמשכנו לנהל לחימה משני הכיוונים עד שהצלחנו לנטרל את המחבל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר