נִצְּחוּ אֶרְאֶלִּים אֶת הַמְּצוּקִים

ברוך דיין האמת: זקן חברי מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני זצוק"ל

אבל כבד בכל שדרות היהדות עם היוודע הבשורה המרה על פטירתו של הגאון הגדול רבי שמעון בעדני זצוק"ל, זקן חברי מועצת חכמי התורה, ומגדולי תלמידי החכמים בדורנו, והוא בן 94 בפטירתו • הרב אושפז בבית החולים במצב קשה מאוד, מצבו הידרדר והיום השיב את נשמתו ליוצרה • קווים ראשונים לדמותו (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ח בטבת תשפ"ג | 11.01.23
הגר"ש בעדני זצ"ל בישיבת המועצת האחרונה (צילום: ללא קרדיט)

נִצְּחוּ אֶרְאֶלִּים אֶת הַמְּצוּקִים: בבית החולים 'שיבא' בתל השומר נפטר בדקות האחרונות (רביעי) הגאון הגדול רבי שמעון בעדני זצוק"ל, זקן חברי מועצת חכמי התורה, ומגדולי תלמידי החכמים, והוא בן 94 בפטירתו.

הגר"ש בעדני סבל בשנה האחרונה מהמחלה הקשה שקוננה בריאותיו, תוך שהוא ידע מכאובים וייסורים קשים, ואף התאשפז מספר פעמים בתקופה האחרונה בבית החולים.

לפני מספר שבועות, הובהל הגר"ש לבית החולים בשל הידרדרות במצבו, שם איבד את ההכרה. בבית החולים ערכו ברב פעולות החייאה, והוא הורדם והונשם. כעבור יומיים התברר כי בנוסף, נדבק בנגיף הקורונה.

בחסדי שמים, בזכות התפילות הרבות, מצבו של הרב התייצב אך בתחילת השבוע שוב חלה הידרדרות במצבו לאחר שחלה בדלקת ריאות. הרב הועבר לבית החולים 'שיבא' בתל השומר, ושם במשך מספר ימים מצבו הרפואי ידע עליות ומורדות, כאשר עם ישראל מרבה בתפילה ובתחנונים לרפואתו השלימה.

הבוקר, חלה הידרדרות נוספת במצבו ובני המשפחה, מקורביו ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי הוזעקו למיטתו, אמרו את הווידוי ושמע ישראל בבכיות - עד אשר השיב הבוקר את נשמתו ליוצרה.

מסע הלוויה צפוי לצאת בשעה 13:00 מבית מדרשו כולל 'תורה וחיים' ברחוב רבי עקיבא 133 בבני ברק בדרכה לבית החיים ויז'ניץ בעיר, שם ייטמן לצד רעייתו ע"ה.

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין הורה לכל תלמידי הישיבות והכוללים בבני ברק לצאת ולהשתתף במסע הלווית הגר"ש בעדני זצוק"ל.

הגר"ש בעדני זצ"ל בישיבת המועצת האחרונה
הגר"ש בעדני זצ"ל עם חבר המועצת הגר"ד יוסף בישיבת המועצת האחרונה

רבי שמעון זצ"ל נולד להוריו רבי דוד ורעייתו מרת חביבה בעדני ע"ה, אשר עלו לישראל מתימן לאחר מלחמת העולם הראשונה, כאן הם שיקמו את חייהם לאחר תקופה קשה והתגוררו בעיר חדרה.

בצעירותו למד הגר"ש זצ"ל בישיבות נובהרדוק בחדרה ולאחר מכן בירושלים, שם היה מתלמידיו הקרובים של ראש הישיבה מרן הגראמ"מ שך זצוק"ל. תקופה לאחר מכן, עבר ללמוד בישיבת פורת יוסף בירושלים, שם היה לתלמידיו של ראש הישיבה הגאון רבי עזרא עטיה זיע"א שקירבו מאד.

בהגיעו לפרקו, נישא לרעייתו הרבנית מרת שולמית, בת למשפחת עבאדי. יחד הם הקימו את ביתם לתפארת, וכאשר היה בן 30 בלבד, מונה הגר"ש זצ"ל לשמש כר"מ בשיעור ג' בישיבה, ולאחר מראשי הישיבה, לצידם של הרבנים הגאונים הרב ציון כהן והגאון הגדול חכם שלום כהן זצ"ל, שהסתלק אך לפני חודשים ספורים.

לאחר תקופה נוספת עבר רבי שמעון זצ"ל להתגורר בעיר בני ברק, שם הקים שורה של כוללים לתורה ולהלכה, כאשר בכל התקופה שבה התגורר בבני ברק, המשיך לשמור על קשר עם ישיבת פורת יוסף, לשם הוא היה מגיע מידי תקופה, ואף בימים הנוראים כדי לשמש כחזן וכשליח ציבור.

הגר"ש בעדני זצ"ל עם יו"ר ש"ס אריה דרעי בישיבת המועצת האחרונה
הגר"ש בעדני זצ"ל בישיבת המועצת האחרונה

תלמידיו מספרים כי בעת שעבר להתגורר בבני ברק, חידש הגר"ש את הקשר ארוך השנים עם ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל, שאף ביקש ללמוד איתו בחברותא בקביעות.

בהמשך, זכה הגר"ש להקים את ישיבת 'מאור יצחק' ביישוב חשמונאים, לשם היה מגיע אחת לשבוע כדי למסור שיעור מוסר, על מנת לחזק את הבחורים, אותם הוא ראה כבניו ממש.

סדר יומו של הגר"ש התנהל בצורה קפדנית, תוך ניצול כל רגע פנוי ללימוד תורה. כבר בשעה 06:45 בבוקר הוא היה מגיע לבית מדרשו בבני ברק ומתפלל את תפילת שחרית. לאחר אכילת פת שחרית, היה נכנס ללימוד רצוף ובהתמדה גדולה עד השעה 13:00 בצהריים.

בסביבות השעה 17:00 היה נוהג הגר"ש זצ"ל לחזור לבית המדרש לסדר לימוד נוסף, ובשעות הערב, הוא היה שב לביתו, שם המתינו לו רבים מתלמידיו שהגיעו לקבל את עצותיו וברכותיו. מנהג יוצא דופן היה לו, במסגרתו הוא היה מגיע פעם בשבוע לרחבת הכותל המערבי, שם היה שופך את ליבו בבכיות ובתחנונים באמירת תיקון חצות.

הגר"ש בעדני זצ"ל עם כ"ק האדמו"ר מצאנז (צילום: משה גולדשטיין)
(צילום: משה גולדשטיין)
(צילום: משה גולדשטיין)

עם הקמת מפלגת ש"ס, מונה הגר"ש זצ"ל לחבר מועצת חכמי התורה, ומאז ועד היום הוא היה מהרבנים הבולטים והחשובים של היהדות הספרדית בארץ ישראל, כאשר מצד שני הוא היה תמיד נחבא אל הכלים.

מי שקרא את הגר"ש בעדני אל הדגל, היה מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, שראה בו כאחד הרבנים החשובים בעולם התורה הספרדי, ולאחר מספר שנים, בעת שהקים את מערכת הכשרות 'בד"צ בית יוסף', קרא מרן זצ"ל שוב לגר"ש וביקש ממנו לשמש כאחד מחברי ועד הכשרות - תפקיד אותו הוא נשא עד יומו האחרון.

בשנת תשע"ה הכתה הבשורה הקשה את בית הרב, לאחר שנכדו אהרן שלום בעדני הי"ד, נרצח בפיגוע דריסה, בסמוך לבניין המטה הארצי בירושלים, אז הספיד הגר"ש בבכיות נוראיות את נכדו.

לאחר פטירתו של נשיא המועצת הגר"ש כהן זצ"ל, הפך הגר"ש למנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס כזקן חברי מועצת החכמים. הוא אף הספיק להשתתף בישיבת המועצת האחרונה, שנערכה עם תחילת המשא ומתן הקואליציוני.

בהסתלקותו הותיר אחריו דור ישרים מבורך, את שלושת בניו, בנותיו וחתניו, נכדים וצאצאים ההולכים בדרך התורה וההלכה ואלפי תלמידים שמבכים מרה את הסתלקותו.

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר