הרכבת הממשלה

גפני: "אני כועס, מגיע לנו יותר תיקים"; מסתמן: דרמר לא יקבל את החוץ, אוחנה מועמד מוביל

מופע של סחטנות? ביהדות התורה זועמים על חלוקת התיקים המסתמנת. משה גפני תוקף בראיון: "אחרים שמעכבים את הקמת הממשלה בשביל תיקים מקבלים הרבה יותר" • מסתמן כי רון דרמר לא יקבל את תפקיד שר החוץ, המועמד המוביל לתפקיד: אמיר אוחנה • וזו הדרישה של מפלגת נועם (חדשות פוליטיקה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אוחנה, נתניהו וגפני (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מלאכת הרכבת הקואליציה בעיצומה: מסתמן כי רון דרמר, שגריר ישראל בוושינגטון שיועד בידי ראש הממשלה המסתמן נתניהו לתפקיד שר החוץ, לא יקבל את התפקיד. המועמד המוביל בינתיים, לפי דיווח של דפנה ליאל מחדשות 12, הוא אמיר אוחנה. כזכור, בשבוע שעבר פורסמו הקלטות שבהן תוקף דרמר את ממשל ביידן בארצות הברית.

עוד דיווחה ליאל, כי במסגרת המשא ומתן הקואליציוני דורשת סיעת 'נועם' בציונות הדתית תוספת תקציב משמעותית למוסדות החינוך החרד״ליים. הכוונה לתלמודי תורה עצמאיים לציבור הדתי שבהם משלמים ההורים מאות שקלים בחודש לתשלומי הורים (500-800 ש״ח). הדרישה של נועם אמורה להקל עליהם באופן משמעותי כך שהתשלום על כל ילד יהיה 150 ש״ח.

שיחות המשא ומתן בין המפלגות נמשך באופן תכוף. אתמול נמשכה ישיבת המשא ומתן של נתניהו, לוין וסמוטריץ עד השעה שתיים בלילה. כך לפי דיווח של עמית סגל. אמש פורסם כי סמוטריץ הגיע להסכמות עם נתניהו לגבי מינויו לשר האוצר, לאחר שדרעי ויתר על התיק.

ביהדות התורה מוסיפים לזעום על חלוקת התיקים המסתמנת. בראיון לאסתי פרז בתאגיד השידור הציבורי אמר משה גפני: "אני כועס על זה שאני הולך לקבל פחות תיקים ממה שמגיע לי. אני אפגש בנושא עם נתניהו ויריב לוין. אחרים שמעכבים את הקמת הממשלה בשביל תיקים מקבלים הרבה יותר".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', נכון לשלב זה של המשא ומתן, בידי הליכוד יהיו יו"ר הכנסת, ומשרדי הביטחון, החוץ, החינוך, הכלכלה, המשפטים - ואולי גם תיק התחבורה, אך זה תלוי בהחלטתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, האם לקחת גם את התפקיד הזה.

ב-ynet ציטטה הכתבת מורן אזולאי בכירים בליכוד שאמרו כי "נתניהו שילם בכל התיקים הבכירים. נשארו לנו פירורים". בכיר בליכוד אמר ל-ynet כי "התיאבון הגדול של השותפות גובל בחוצפה. המפלגה הגדולה ביותר בכנסת עם האנשים המנוסים ביותר קיבלה בחלוקה תיקים קטנים ובינוניים".

בין הבכירים בליכוד שמצפים לקבל תפקיד משמעותי בממשלה הבאה, ניתן למנות את ישראל כץ, ניר ברקת, מירי רגב, אלי כהן, יריב לוין, אמיר אוחנה, יואב קיש ומיקי זוהר.

העיתונאית דפנה ליאל פרסמה כי לפי המסתמן, יואב גלנט ימונה לשר הביטחון, יריב לוין ימונה לשר המשפטים ומירי רגב תמונה לשרת החינוך.

אמש, הופסק המשא ומתן הקואליציוני עם ש"ס, בשל ההידרדרות הפתאומית במצבו של הגר"ש בעדני, זקן חברי מועצת חכמי התורה, וזאת דווקא בעת שנרשמה התקדמות במו"מ.

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, עזב אמש את חדרי המשא ומתן במשכן הכנסת ומיהר להגיע לבית החולים 'מעייני הישועה' בכדי לעקוב אחר מצבו של זקן חברי המועצת הגאון חכם שמעון בעדני, אך אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, דרעי צפוי לכהן כשר הפנים וכשר התחבורה יחדיו. כמו כן, לראשונה בחייו יזכה דרעי בתואר 'ממלא מקום ראש הממשלה'. במקביל, ש"ס תקבל את משרד הדתות עליו נאבקו מול 'הציונות הדתית', משרד הבריאות או הרווחה, משרד התפוצות וראשות ועדה בכנסת.

את משרד התפוצות דרעי הוסיף ברגע האחרון לרשימת הדרישות וככל הנראה יקבל את המשרד. לדברי מקורב ליו"ר ש"ס: "בשנה האחרונה נחמן שי הפך את משרד התפוצות למשרד המיועד בעיקר לרפורמים, דרעי הבין את חשיבות המשרד ולמד משי והקואליציה היוצאת איך אפשר לסייע לקהילות יהודיות בעולם באמצעות משרד התפוצות".

בעוצמה יהודית של איתמר בן גביר עדיין זועמים על כוונת הליכוד לתת את תיק הפריפריה, הנגב והגליל לש"ס וכחלופה לתת להם את תיק החקלאות. בן גביר לא מסתפק בכך ובליכוד מחפשים פתרון.

גורמים בעוצמה יהודית אמרו הבוקר כי "מצחיק שבליכוד עושים משא ומתן עם עצמם, או שיש להם תוכניות אחרות או שיתכבדו ויאפשרו לבן גביר לטפל בנגב ובגליל. מול האוצר לסמוטריץ' או הפנים והתחבורה לדרעי, אין מציאות שבן גביר ונציגיו לא יקבלו גם נגב וגליל וגם את תיק ירושלים - זו הא'גנדה של עוצמה יהודית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר