המו"מ נבלם

הציונות הדתית: הליכוד חזר בו; הליכוד: סמוטריץ' הציג דרישות חדשות

לאחר חצות הלילה, הודיעה הציונות הדתית כי המו"מ חזר לנקודת ההתחלה בגלל הליכוד - שם בתגובה האשימו את סמוטריץ' בהצגת דרישות חדשות (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו, השבוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המשא ומתן הקואליציוני: במפלגת הציונות הדתית האשימו הלילה (רביעי) את הליכוד שחזרו בהם מהסיכומים, אך בליכוד האשימו בתגובה את בצלאל סמוטריץ' שהציג דרישות חדשות. בנתיים, אין התקדמות גם במו"מ מול עוצמה יהודית.

לפי הליכוד, סוכם עם סמוטריץ' שיהיה שר האוצר הראשון ברוטציה ובנוסף יקבל את משרד ההתיישבות ומשרד העליה והקליטה, אך כעת הוא דורשת הוצאת שורה ארוכה של אגפים ממשרדי ממשלה אחרים ולהעבירם למשרד האוצר.

תחילה, האשימו בציונות הדתית כי "לצערנו הליכוד חזר בו הלילה מהסיכומים שהושגו אמש והחזיר למעשה את המו"מ לנקודת ההתחלה".

בתגובה, אמרו בליכוד כי "בניגוד להודעת הציונות הדתית, הליכוד לא חזר בו משום סיכום. סוכם עם בצלאל סמוטריץ' שיהיה שר האוצר הראשון ברוטציה ויקבל את משרד ההתיישבות ומשרד העליה והקליטה. מדובר בסיכום הוגן לכל הדעות, והליכוד עומד מאחוריו.

"עם זאת, הליכוד לא הסכים להיענות לדרישות חדשות שהציב סמוטריץ' אחרי שהושג סיכום זה, להוציא שורה ארוכה של אגפים ממשרדי הממשלה האחרים ולהעביר גם אותם למשרד האוצר".

בתוך כך, גם הפגישה עם יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הסתיימה הלילה ללא התקדמות משמעותית. נקודת המחלוקת העיקרית היא תיק הפריפריה, הנגב והגליל - עליו מתעקש בן גביר.

כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת', גם מול 'יהדות התורה' יש משבר במו"מ, בעיקר סביב חלוקת התיקים "המפרגנת" שקיבלה ש"ס. יהדות התורה הודיעה לליכוד, כי היא לא קובעת ישיבות מו"מ נוספות עוד שיתבהרו עניין התיקים למפלגה.

בכירים במפלגה תקפו את הליכוד ואמרו כי "הליכוד מתעמר בנו, מציע הצעות שאינם רלוונטיות, הפערים הם בכל התוחמים גם בנושאים האידאולוגיים, לצערנו בנושא התפקידים הליכוד מציע הצעות מבזות ומשפילות, לא נהיה ילדי כאפות מול הליכוד נעמוד על שלנו בכל תוקף. לא נקבל מצב בו מפלגות אחרות מקבלות תיקים בכירים ויהדות הצורה תישאר ללא כלום. נעמוד על שלנו כי זה המנדט שהציבור נתן לנו".

"הישיבה שהייתה אמורה להיקבע להיום הצהרים לא נקבעה", הוסיפו הגורמים, "ראש הממשלה המיועד נועד בבהילות עם ח"כ גפני במטרה למצוא פתרון אך גורמים שהיו במקום מדווחים כי לא נרשמו התפתחויות וכי הפערים גדולים".

לדבריהם, "אנחנו דורשים את התיקים; שיכון, תחבורה, ירושלים, ועדת הכספים וסגן שר במשרד החינוך. סמוטריץ' יש לו אותו מנדטים כמונו ותראו מה הוא מקבל, אותו דבר בן גביר. אנחנו לא נוותר, זה שהיינו שקטים, זה לא אומר שנוותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר