סערה בסקוטלנד

בלונדון הכריעו: לא מאפשרים לסקוטלנד משאל עם לעצמאות

8 שנים אחרי משאל העם בסקוטלנד שקבע כי סקוטלנד לא תעזוב את הממלכה, בית המשפט קבע כי לא יתאפשר משאל עם נוסף - דבר שמסעיר את הסקוטים (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הפגנה לעצמאות סקוטלנד - ארכיון (צילום: Shutterstock)

סערה בממלכה: בית המשפט דחה את עתירת השרה הראשונה של סקוטלנד - לאפשר לארצה משאל עם לעצמאות מהממלכה המאוחדת והפיכת סקוטלנד למדינה עצמאית.

מדובר בכישלון נוסף עבור תנועת התמוכים בעצמאות לסקוטלנד ולמנהיגת הסקוטים, השרה הסקוטית הראשונה ניקולה סטרג'ן.

בית המשפט קבע מוקדם יותר היום (רביעי) כי סקוטלנד לא תוכל לבצע משאל עם נוסף בלי אישור של הממשל בלונדון או של הפרלמנט הבריטי.

לפני 8 שנים ביצעו בסקוטלנד משאל עם לעצמאות מבריטניה, אך 55 אחוזים תמכו בהישארות סקוטלנד תחת בריטניה ולכן סקוטלנד לא זכתה בעצמאות.

כעת המאבק של הממשלה הסקוטית לעצמאות נמשך - זאת אחרי שמנהיגת הממשלה הכריזה שתקיים משאל עם בעוד פחות משנה, דבר שכעת לא יתאפשר ללא אישור מלונדון בעקבות פסק הדין הדרמטי.

לאחר ההחלטה כתבה השרה הראשונה בעמוד הטוויטר שלה: "למרות שאני מאוכזבת עמוקות מפסיקת בית המשפט העליון, אני מכבדת את פסיקתו".

עוד כתבה השרה: "חוק שלא מאפשר לסקוטלנד לבחור את העתיד שלנו ללא הסכמת ווסטמינסטר מוכיח כי כל רעיון של בריטניה כשותפות מרצון הוא מיתוס".

בהמשך אמרה: "הדמוקרטיה הסקוטית לא תישלל. הפסיקה של היום חוסמת נתיב אחד לקולה של סקוטלנד להישמע למען עצמאות - אבל בדמוקרטיה הקול שלנו לא יכול להיות מושתק והוא גם לא ישתיק."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר