פרסום ראשון

אחרי שהכפילה את מספר הבחורים; דרוש: ר"מ חדש לישיבת פוניבז'

פרסום ראשון: מספר התלמידים בישיבת פוניבז' כמעט והכפיל את עצמו בעשור האחרון, אך למרות הגידול המבורך, לא נוספו עוד מגידי שיעורים. כעת, יצאו בהנהלת הישיבה במסע חיפושים אחר ר"מ חדש לישיבה | כל הפרטים (עולם הישיבות)

איצלה כץ | כיכר השבת |
ישיבת פוניבז' בבני ברק (צילום: Roni Schutzer/Flash 90)

פרסום ראשון: האם לאחר שנים רבות, יתמנה מגיד שיעור חדש לישיבת פוניבז'? ל'כיכר השבת' נודע, כי בישיבה החלו בחיפוש אחר מגיד שיעור - ר"מ חדש לישיבה שגדלה מאוד בשנים האחרונות.

בישיבה אשר מונה כיום מעל 1,700 תלמידים, רושמים גידול בעשור האחרון של קרוב ל100%.

בשנת תשע"ג מנתה הישיבה כ-900 תלמידים, כאשר שיעור התלמידים הממוצע בכל 'ועד' (שיעור) מנה כ-140 תלמידים. את הרישום האחרון סגרה הישיבה בקבלת 342 תלמידים חדשים, יותר מפי שניים מהממוצע בעשור הקודם.

אולם, למרות הגידול העצום בשיעור התלמידים הנמנים עם תלמידי הישיבה, לא נוספו מגידי שיעורים על הצוות הקיים והתלמידים שכו לשמוע רק את הצוות הוותיק, אשר בראשם גדולי ראשי הישיבות בדור האחרון - הגאון רבי גרשון אדלשטיין והגאון רבי ברוך דב ('ר' בערל' כפי שמכונה בהערצה על ידי תלמידיו. א"כ) פוברסקי.

לצד ראשי הישיבה הוותיקים, מוסרים שיעורים לתלמידים הרבים גם חתנו של ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין - הגאון רבי דוד לוי, הגאון רבי דוד מילר, הגאון רבי חיים פרץ ברמן והגרי"ש מלר.

בשנים האחרונות נעשו מספר מינויים חדשים לצוות הישיבה. עם פטירת המשגיח הגאון רבי אליעזר גינזבורג זצ"ל, מונה לכהן כמנהלה הרוחני של הישיבה, הגאון רבי עזרא רוטשילד אשר החל למסור שיחות מוסר בישיבה לצד המשגיח הגאון רבי אליהו קלרמן שליט"א.

מספר שנים לאחר פטירתו של ראש הישיבה הגאון רבי חיים שלמה לייבוביץ' זצוק"ל, מונה נכדו הרב יעקב אפשטיין לשמש כ'נושא ונותן' ('מיישיב' בעגה ישיבתית. א"כ) בישיבה ורבים ניבאו כי בהמשך ימונה אף למגיד שיעור, זאת בשל גאונותו וחריפותו אותו ירש מסביו הגדול.

כעת, כאמור, נודע ל'כיכר השבת' כי בישיבה הוותיקה אשר לא מרבה במינויים, מחפשים אחר מגיד שיעור נוסף שיצטרף לצוות המכובד בישיבה.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי בין שאר השמות שהועלו ב'בורסת השמות' עלה שם מפתיע. מדובר בגאון רבי יצחק דב שכטר, המשמש כיום כמגיד שיעור בישיבת 'קול תורה' הירושלמית. 'כיכר השבת' שוחח עם מקורביו של הגרי"ד שכטר שאמר, כי אל אף שחרושת השמועות הגיעה אף לאזניהם, פנייה רשמית מישיבת פוניבז' לגרי"ד לא נעשתה.

יצוין, כי ישנו מינוי נוסף ויש שיאמרו מפתיע, זה הגאון רבי יוסף שלמה כהנמן, בנו וממשיך דרכו של נשיא הישיבה הגאון רבי אליעזר כהנמן, שהחל למסור 'חבורות' (מעין שיעור מתומצת. א"כ) על הסוגיות הנלמדות בישיבה לתלמידי ה'קיבוץ' - השכבות המבוגרות בישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר