טרור בירושלים • פרטים חדשים

המחדל במודיעין, המצלמות שלא פעלו והחומה שהפחיתה את הפיצוץ • חקירה ראשונית

שלב אחר שלב: כך התרחש פיגוע הטרור הקשה הבוקר בכניסה לירושלים. הטמנת המטענים, הפיצוץ ומסלול בריחת המחבלים • הערכה: החומה הפחיתה את עוצמת הפיצוץ • המצלמות בכניסה לירושלים לא פעלו • המצוד אחר המחבלים עדיין נמשך (ביטחון בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
זירת הפיגוע בירושלים, הבוקר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פיגוע התופת הקשה בכניסה לירושלים: שעות אחרי שהתפוצצו מטעני החבלה - הפרטים מתחילים להתבהר בחקירה ראשונית של אנשי המשטרה בירושלים. 'כיכר השבת' עם הפרטים המלאים שניתן לפרסם בשלב הזה.

מהחקירה עולה כי ככל הנראה כבר סביב השעה שש בבוקר הטמינו המחבלים, שזהותם טרם ידועה, את מטען החבלה מאחורי החומה בטראמפידה בכניסה לירושלים. סביב השעה שבע בבוקר הופעל המטען - וגרם להרג בחור הישיבה בן ה-16 אריה שצ'ופק הי"ד, מתושבי שכונת הר נוף, שהיה בדרכו לישיבה במושב בית מאיר שבה למד, ולפציעת נוספים.

בצוות החקירה של המשטרה מעריכים כי הטמנת המטען מאחורי החומה הפחיתה את עוצמת הפיצוץ. חומת הלבנים הפחיתה ככל הנראה את ההדף, אך מאידך הסוותה את המטען.

פיגוע בירושלים • סיקור נרחב >>

מה קרה לאחר הטמנת המטען? החוקרים בודקים אם המחבלים נסעו לצומת רמות, דרך היער או דרך כביש בגין, שם הטמינו את המטען השני סמוך לתחנת האוטובוס והוא פוצץ חצי שעה לאחר הפיצוץ בכניסה לעיר. מטעני החבלה הכילו ברגים, מסמרים גולות ברזל.

זירת הפיגוע, היום. המטען התפוצץ מאחורי החומה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בתוך כך, המצוד אחר המחבלים נמשך. מצלמות האבטחה בכניסה לעיר לא פעלו בזמן הפיגוע בכניסה לעיר - דבר המקשה על פעולות חקירה. בנוסף נבדק אם המבלים עשו שימוש באופנוע או באופנים חשמליות.

בנוסף, במערכת הביטחון בודקים איך יכול להיות שחוליית המחבלים הצליחה להכין מטענים להגיע איתם לירושלים ולבצע את הפיגוע ולא היה אף מידע מודיעיני מקדים על זה.

בעיריית ירושלים טענו כי "מצלמות העירייה אינן מכוונות לתחנות אוטובוס, לא ברמות לא בכניסה לעיר ולא בשאר חלקי העיר. עיריית ירושלים ומרכז ניהול תנועה ירושלים מציבים מצלמות במרחב הציבורי למען שמירה על בטיחות התושבים (באיזורי בילוי,פארקים וגנים ציבוריים) ובצמתים מרכזיים לצורכי ניהול תנועה. לעירייה אין מצלמות שמכוונות לתחנות אוטובוס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר