המנכ"ל הגיב

הליכוד וסמוטריץ בעימות חזיתי: "עזוב את הג'ובים, יש טרור"

במפלגת השלטון המסתמנת מגיבים להאשמות של סמוטריץ' ומנצלים את הטרור בירושלים כדי לגרום לו לחתום על הקמת ממשלה (פוליטיקה ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו וסמוטריץ' (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

במפלגת 'הליכוד', המסתמנת שוב כמפלגת השלטון הבאה, פותחים במתקפה חזיתית על יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ', לאחר שזה האשים את הליכוד בהוצאת ספינים הקשורים למשא ומתן הקואליציוני בין המפלגות.

"בצלאל, ביום של פיגועי טרור רצחניים שבו הציבור מצפה להקמת ממשלה שתחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל - עזוב את הג׳ובים ובוא לחתום עוד הערב על הקמת ממשלת ימין על מלא", הגיבו ב'ליכוד'.

מפכ"ל הציונות הדתית יהודה ולד הגיב לליכוד בציוץ בטוויטר וכתב: "הודעת התגובה של הליכוד עם השימוש הציני בפיגוע, וההקטנה והזלזול שוב נגד הציונות הדתית כאילו מה שמעניין אותם זה רק הג'ובים - מסכמת מצוין את הסיפור פה".

מוקדם יותר היום הגיבו, כאמור, בציונות הדתית להאשמות נגדם מטעם הליכוד. "האמת, קשה לרדוף כל יום אחרי עשרות ספינים שקריים שהליכוד מוציא מגמתית לעיתונאים. אנחנו בכלל מאמינים שנכון לנהל מו"מ בחדר ולא בתקשורת", נכתב מטעם המפלגה הערב. "אבל הליכוד החליט למרבה הצער לקבוע פגישות משא ומתן בקושי אחת לשלושה ימים ובין לבין לתדרך ולהספין כדי להכפיש ולהקטין אותנו, ולשלוח גדודי צייצנים ו"פרשנים" לשקר, לקלל ולגדף בוולגריות. והיום כבר יריב לוין, שאמור לנהל את המו"מ, יצא לתקשורת בקולו בהאשמות שווא, אז אין מנוס מלענות. פשוט כי אתם צריכים לדעת את האמת".

לדברי המפלגה: "אז בואו נעשה סדר גם בסוגיית התיקים מול כמה ספינים שרצים: ביקשנו את תיקי ביטחון, חינוך ודתות. נתניהו ביקש שנרד מביטחון וניקח אוצר עם אחריות על ההתיישבות והמנהל האזרחי - הסכמנו. ביקש שנעשה רוטציה על אוצר מול פנים ותחבורה של דרעי - הסכמנו. ביקש שנוותר על חינוך ונסתפק באחריות על חינוך דתי - הסכמנו. ביקשנו דתות, ביקשו שנוותר ונגיע להסכמות עם דרעי - הסכמנו".

אך לדבריהם: "ואתמול בלילה. נתניהו חזר בו מכל ההסכמות. לא אחריות מלאה על מנהל אזרחי, לא רוטציה עם תחבורה, לא אחריות על חינוך דתי ולא חלוקה בהסכמות על הדתות. אז מי פה רוצה להקים ממשלה ומוותר ופרגמטי. ומי פה מטרתו לרמוס להשפיל ולהקטין את הציונות הדתית?! אנחנו מציעים לליכוד להתחיל לנהל משא ומתן רציני".

לוותר על הכל?

לטענת אנשי המפלגה: "ולכל אלה שמאיצים בנו לוותר על הכל, לסגור בכל מחיר ולהקים ממשלה מיד, קחו בחשבון שיש לנו ארבע שנים לעבוד. טעות להסתכל על הדברים דרך הכמה ימים האלה. מה שנבנה נכון עכשיו יעבוד טוב ארבע שנים, אם נילחץ היום נצטער ארבע שנים על הפספוס".

"ואלה שאומרים לנו להיכנס בלי להגדיר כלום ו"הכל יהיה בסדר" אנחנו רק שאלה - זה הרי לא היה בסדר למעלה מעשור. הבטחנו שהפעם זה יהיה אחרת ואנחנו עומדים על כך שכך יהיה. בביטחון, במשילות, בהתיישבות, בתיקון מערכת המשפט, בזהות היהודית ועוד. בשביל זה עבדתם קשה במערכת הבחירות הזו ובשביל זה הלכתם לקלפי והצבעתם לנו. שלחתם אותנו למשימה ואנחנו מתכוונים בעזרת השם לעמוד בה".

"יש לנו", טוענים במפלגה, "הזדמנות היסטורית לשינוי ואסור לנו לפספס אותה. אנחנו הולכים עם נתניהו והליכוד ולא חושבים שאחרי השנתיים האחרונות אנחנו צריכים להוכיח את זה. אבל אנחנו לא נותנים שיק פתוח ולא הולכים על עיוור. קואליציה בנויה על שותפות והסכמות. אנחנו מוותרים ומתפשרים המון, אבל יש לנו קווים אדומים שעליהם גם אתם לא רוצים שנוותר, ואם נוותר עליהם תכעסו עלינו ארבע שנים, ובצדק".

"אז תנו אמון וגם אם זה יקח עוד קצת זמן (תמיד יש מו"מ ואף פעם לא קמה ממשלה מהר יותר) תאמינו לנו שיהיה בסדר. לא ניכנע לתכתיבים ולהכפשות, לא נילחץ ולא נוותר על הדברים החשובים. אנחנו מצטערים על המתקפה הפרועה וחסרת הרסן נגדנו. זהו עוד ניסיון להשפיל ולרמוס את הציונות הדתית ולזלזל באידיאולוגיה ובערכים שלשמם נבחרנו".

לסיכום אומרים במפלגה: "בלי כלים לעשיה לא נצליח לשנות את מה שהיה בעשור האחרון באובדן המשילות, שחיקת ההרתעה, מערכת המשפט והזהות היהודית. אין לנו עניין בהתכתשויות הדדיות. זה הזמן להרכיב ממשלת ימין ולהשיב את הביטחון לאזרחי ישראל. נעמוד על דרישותינו כדי להבטיח שמי שבחר ימין באמת יקבל ימין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר