"אשלם כל מחיר"

ישראל פריי כינה מחבל "גיבור" ופוטר מערוץ השמאל

חודשיים אחרי פיגוע בו איש התקשורת ישראל פריי כינה מחבל כ"גיבור", הוא פוטר. הפיטורין הגיעו אחרי שעבר שימוע בערוץ בו עבד (ברנז'ה)

בני סלומון | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ כנסת)

איש התקשורת ישראל פריי שעבד בעברו בכמה גופי עיתונות חרדיים פוטר מתפקידו בערוץ השמאל 'דמוקרטTV', אחרי שכינה מחבל כ"גיבור".

בציוץ שפרסם היום (חמישי) בעמוד הטוויטר שלו כתב: "בצער ובמועקה, קיבלתי מכתב פיטורין מ"דמוקרט TV". האמת? על חופש הביטוי והדעות שלי אשלם כל מחיר בשמחה, אבל הדרך הנכלולית, הביריונית והדיבתית בה הם נקטו כלפיי במטרה לכסות על ערוותם פוצעת אותי מכאב."

בהמשך הוסיף וכתב: "צדק פורמלי איאלץ לבקש בבית המשפט, את דרכי הלאה אחפש בראש מורם. באמונה. באהבה."

כזכור, בתגובה לחקירת המחבל שנתפס בדרכו לביצוע פיגוע המוני בתל אביב, ולכך שסיפר כי חיפש לפגוע בחיילים, כתב פריי בחשבון הטוויטר הפרטי שלו כי הוא "גיבור".

"תראו מה זה גיבור. הוא עשה את כל הדרך משכם עד תל אביב, ולמרות שכל הישראלים סביבו לוקחים איכשהו חלק בדיכוי, ריסוק והרג בני עמו - הוא בכל זאת חיפש מטרות לגיטימיות ונמנע מפגיעה בחפים מפשע. בעולם מתוקן הוא היה מקבל מדליה".

בתגובה לביקורת הרבה שנשמעה נגדו, סירב פריי לחזור בו ואף פרסם ציוץ נוסף, עם הסבר מדוע לדעתו המחבל הוא בכלל גיבור שראוי למדליה.

פריי כתב: "לטובת עמי ארצות שבפיד: טרור הוא נגד אזרחים. הציוץ מתייחס לדיווח לפיו הבחור נמנע מפגיעה באזרחים".

עוד כתב כי "מתחילת השנה נהרגו 81 פלסטינים במסגרת שליטה לא חוקית ולא מוסרית שלנו בשטחים", וכי "על כל יום שאנחנו עובדים ומבלים בסבבה - כשבאותו זמן אנחנו מפעילים דיכוי אקטיבי - תגידו יפה תודה".

הדברים עוררו סערה ובתגובה הודיע כלי התקשורת בו עבד באחרונה, ערוץ המשדר באינטרנט ומזוהה עם ערכי מפלגות השמאל, על השעייתו מעבודתו.

בהודעה נכתב, כי "דמוקרטTV והנהלת תנועת דרכנו הודיעו על השעיה מיידית של העיתונאי ישראל פריי, בעקבות התבטאות קיצונית ולא ראויה שפרסם אתמול בטוויטר".

"תנועת דרכנו וערוץ דמוקרטTV מייצגים את הערכים של הרוב המתון ונתמכים, בין השאר, בתרומות חודשיות קבועות של אלפי ישראליות וישראלים. אין לאמירה של פריי קשר לערכי התנועה, היא נאמרה על דעתו האישית בלבד ואנו מתנערים ממנה מכל וכל. בדיוק כפי שלא היינו מקבלים אמירות התומכות בטרנספר או תליית תמונה של ברוך גולדשטיין, כך אנו מסרבים לקבל אמירות כמו זו של פריי. זוהי לא דרכנו, נמשיך לקדם את השיח המתון תוך שמירה נחושה על הדמוקרטיה".

לסיום הוסיפו, "הנהלת הערוץ גם מצטערת על כך שחברות וחברי הצוות נאלצו להתמודד עם התנהגות לא ראויה אתמול מצד פריי, לה היו עדים רבים באולפני השידור של הערוץ. אנחנו מחויבים לעיתונות נשכנית ומקצועית אבל לפני הכל מחויבים לסביבת עבודה נקייה מאלימות והתנהלות פוגענית. פריי יזומן לבירור בימים הקרובים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר