ברמת 1234

סיסמה קלה: המחדל שאפשר פריצה למצלמות בזירת הפיגוע

האקרים האיראנים שחדרו למצלמות האבטחה בזירת הפיגוע בירושלים לא היו צריכים להתאמץ יותר מידי. מראש הסיסמה הייתה "קלה מידי" (בארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
(צילום: מצלמות אבטחה)

מלאכת הפריצה של האקרים האיראנים למצלמת האבטחה שהוצבה מול זירת הפיגוע הקשה אתמול בכניסה לירושלים הייתה קלה משניתן לחשוב. בתכנית 'חדשות הערב' בכאן 11 דווח הערב (חמישי) כי קוד הגישה למצלמות האבטחה היה בדרגת קושי נמוכה.

בנוסף, על פי הפרסום של רועי שרון, רק שעות אחרי הפיגוע ״נזכרו״ בגוף הביטחוני שיש להם מצלמה בצומת מול תחנת האוטובוס בו הונח המטען. כזכור, אתמול טענו בכוחות הביטחון כי אין מצלמות אבטחה פעילות באזור הפיגוע.

עוד דווח בתאגיד השידור הציבורי כי בגוף הביטחוני מתחקרים את הפריצה ומודים כי "מדובר בתקלה". חומר הגלם של המצלמה נמצא בידי הגופים החוקרים בישראל. לפי הערכה, גם רגע הנחת המטען תועד במצלמה. לפיכך, הפריצה היא בעיקר "הישג תודעתי" שגרם למבוכה, אבל לא לנזק ביטחוני.

כזכור וכפי שפורסם ב'כיכר השבת', במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) פרסמו האקרים המזדהים כאיראנים תיעוד ממצלמות האבטחה את הפיגוע הקשה אתמול. עוד הותר לפרסום כי ההאקרים האיראנים השיגו את התיעוד ממצלמות אבטחה של גוף בטחוני גדול.

התיעוד מהפיגוע שפרסמו האיראנים

בעקבות הפריצה מערכות הביטחון הרלוונטיות מקיימות תחקיר איך הצליחו האיראנים לפרוץ ולהגיע למחדל בטחוני כה גדול. לצד זאת, פרטים ושנים מחקירת הדליפה עדיין אסורים בפרסום.

בפיגוע הקשה בכניסה לירושלים נרצח אריה שצ'ופק הי"ד ונפצעו 19 אזרחים נוספים, אחד מהם במצב אנוש והרופאים נלחמים על חייו.

בתוך כך, המצוד אחר המחבלים נמשך. במערכת הביטחון בודקים איך יכול להיות שחוליית המחבלים הצליחה להכין מטענים להגיע איתם לירושלים ולבצע את הפיגוע ולא היה אף מידע מודיעיני מקדים על זה.

בעקבות הפיגוע אתמול הכוננות הועלתה לרמה 3 כאשר הנחת העבודה של צוות החקירה היא שמדובר בחולית מחבלים שכוללת מהנדס שהרכיב מטענים ברמה גבוהה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר