ממשלה בהקמה

המשא ומתן הקואליציוני מתקדם: לראשונה 'יהדות התורה' תקבל שלושה שרים

הליכוד פרסם הבוקר את ההסכמות עם עוצמה יהודית בנוגע לתפקידים שיקבלו וכעת אלו הדיווחים בנוגע לתפקידי יהדות התורה שלראשונה לוקחת בצורה ישירה תפקידי שרים (פוליטי מדיני)

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לפי ההסכם המסתמן בין יהדות התורה לליכוד, יצחק גולדקנופף ישמש כשר השיכון, מאיר פרוש שר ירושלים ואורי מקלב יעמוד בראש המשרד לשוויון חברתי. משה גפני יכהן בתפקיד האהוב עליו - יו"ר ועדת הכספים, יעקב אשר יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, יעקב טסלר סגן שר הרווחה ותפקידו של ישראל אייכלר טרם נקבע. אפילו יצחק פינדרוס, מספר 8 ברשימה שייכנס רק כחלק מהחוק הנורבגי, קיבל תפקיד - יו"ר ועדת הבריאות.

כזכור, בעבר נמנעו ביהדות התורה מלקחת תפקידי שר בטענה שהאחריות שלהם בעייתית במקרים של חילולי שבת וכדומה, אך נראה כי המחסום הזה נשבר עם מינויו של יעקב ליצמן לשר הבריאות בממשלה הקודמת של נתניהו.

עוצמה יהודית קיבלו אף הם שלושה תפקידי שר ולמעשה כל ששת חברי סיעתו של בן גביר קיבלו תפקידים. שלושה יכהנו כשרים, אחד כסגן שר ושניים נוספים כראשי ועדות.

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, שיכהן בקבינט, ישמש כ"שר לביטחון לאומי". לפי ההודעה, המשרד לביטחון פנים שבראשו יעמוד ישנה את שמו וייכללו בו בין היתר המשטרה הירוקה, הסיירת הירוקה, הרשות לאכיפה במקרקעין ומג"ב איו"ש.

העברת הסמכויות על מג"ב-איו"ש, שהיו בידי משרד הביטחון לידי בן גביר משמעותית מאד. מדובר בכוח העיקרי שמתעסק בפינוי מאחזים בלתי-חוקיים של "נערי הגבעות". הכוחות מעורבים מדי שבוע בפינויים של מאחזים בלתי-חוקיים והדבר עשוי לשנות לחלוטין את היחס ליישובים אלו.

בנוסף, עוצמה יהודית תקבל את המשרד לפיתוח הנגב והגליל שבראשו יעמוד יצחק וסרלאוף - אבל בלי תיק הפריפריה, שיינתן ככל הנראה לש"ס.

ועמיחי אליהו ישמש כשר המורשת, ויעמוד בראש משרד זעיר שפוצל מהמשרד לענייני ירושלים והמורשת כשהמשרד לירושלים ניתן כאמור לפרוש.

גם יתר חברי עוצמה יהודית יקבלו תפקידים - אלמוג כהן יהיה סגן שר הכלכלה, צביקה פוגל יו"ר הוועדה לביטחון הפנים ולימור סון הר מלך יו"ר הוועדה לתמלוגי הגז ברוטציה.

בהסכם נכתב כי מנהלת התכנון במשרד לפיתוח הנגב והגליל והחוסן החברתי - שבראשו יעמוד וסרלאוף - תהיה אחראית על "ביצוע הסדרת כלל ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון, בהתאם להחלטות צוות שרים בראשות ראש הממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר