"תופעה מסוכנת"

במשטרה הכריזו מלחמה: האכיפה תתוגבר נגד ישראלים המתקנים מכוניות בשטחי הרשות הפלסטינית

המשטרה החלה לתגביר את האכיפה נגד בעלי כלי רכב ישראליים ההולכים לתקן את רכביהם בשטחי הרשות הפלסטינית בניגוד לחוק | הדבר מעודד את בעלי המוסכים לגנוב כלי רכב ישראלים לצורך שימוש בהם כחלקי חילוף (משטרה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

במשטרה החלו להגביר את האכיפה נגד אזרחים המטפלים ברכבם בשטחי איו"ש בניגוד לחוק. כך נמסר מוקדם יותר היום (ראשון) מהמשטרה.

כידוע, על פי החוק, חל איסור תיקון של כלי רכב ישראלים במוסכים של פלשתינים הממוקמים באזור שטחי איו"ש. בנוסף, במשטרה מציינים כי מדובר בתופעה זו מסוכנת, שכן כניסה לאזור השטחים אסורה ועלולה להסתיים בפגיעה בחיי אדם.

לצד זאת מדובר בסכנה. לדברי המשטרה, טיפול ברכב במוסכים הללו, אינו בטיחותי מבחינת ביצוע העבודה וחלקי החילוף המותקנים ברכב, וייתכן כי כלי רכב כזה המטופל בשטחים יכול לשמש מטרה לארגוני טרור להכנסת אמל"ח לפגיעה באזרחי ישראל.

במשטרה אומרים כי "יחידת אתגר בלהב 433 המובילה את המאבק בגניבת כלי רכב, ביצעה בסופ"ש פעילות ממוקדת באזור הכפר נבי אליאס הגובל עם ג'נין ונכנסה למספר מוסכים, אשר מהווים מוקד לטיפול של כלי רכב ישראלים. ידוע כי הטיפול של כלי רכב בשטחים מייצר תעשייה של חלקים גנובים ומעצים את גניבת כלי הרכב בארץ."

"כאמור, במהלך הפעילות אותר באחד המוסכים חשוד תושב קלקיליה, בחשד למעורבות בגניבת כלי רכב. במסגרת האכיפה נתפסו 9 כ"ר ישראלים באמצע תיקון השייכים לתושבים מהרצליה, ראש העין, ת"א, פ"ת ונתניה. כל הרכבים נגררו ובעלי הרכבים יוזמנו לחקירה. נזכיר כי העונש על עבירת איסור תיקון הוא עד 3 שנות מאסר וזאת בנוסף לסיכון חיי אדם."

לפני מספר שבועות, בריאיון ל'מגזין כיכר', אמר ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי בנושא הרכבים המושבתים, טען כי מדובר על מאות או אלפי רכבים כאלו, כאשר לדבריו, "המעבר בין הר חברון לישראל הקטנה הוא פתוח והסיכון הוא מעשי ויומיומי".

באשר לפתרון אמר: "אני מעריך שאם גורמי האכיפה היו עושים פעילות חכמה, ממוקדת וכואבת היו מוציאים מכאן בכל יממה עשרות רכבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר