"יש נסיגה במשא ומתן"

מאחורי הקלעים של המו"מ: דרעי עוקץ את יהדות התורה ותוקף את סמוטריץ' • צפו

יו"ר ש"ס אריה דרעי כינס את ישיבת הסיעה והציג את תמונת המצב המלאה של המשא ומתן הקואליציוני | הוא עקץ את יהדות התורה שרצים לתקשורת על סעיפים שש"ס הגישה | תקף את סמוטריץ' על סירובו לקדם את החלפת יו"ר הכנסת | "אנחנו לא קרובים לגמור", הבהיר, "יש נסיגה במשא ומתן" | תיעוד בלעדי (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי בישיבת הסיעה (צילום: כיכר השבת)

יו"ר ש"ס אריה דרעי כינס היום (שני) את חברי הכנסת של הסיעה לישיבה סגורה, שם פירט בפניהם את פרטי המשא ומתן מול הליכוד ויצא נגד העיכוב בהחלפת יו"ר הכנסת מיקי לוי.

בפתח דבריו התייחס דרעי למו"מ הקואליציוני ואמר: "המשא ומתן מתחלק בינתיים לשני חלקים, המשא ומתן לא יסתיים בלי שיגמרו את 2 החלקים, יש את המו"מ בנושא של התיקים והתפקידים, ויש את מסמך העקרונות שהפעם יעשו אותו יותר מקוצר מהפעמים הקודמות אבל בכל זאת יש הרבה נושאים".

"אולי יש לנו חיסרון", אמר דרעי ועקץ את 'יהדות התורה', "אנחנו לא מספרים לטובת העניין, אני רק רוצה לומר שלש"ס יש 11 מנדטים אז מובן שלכל מו"מ אנחנו מוזמנים ראשונים, אני מדבר ברמזים כדי שתבינו, כל הסעיפים שפורסמו בתקשורת ושעדיין לא פורסמו - תבינו שמישהו הגיש אותם ראשון, דנו בהם ולא יצא מזה מילה אחת החוצה, הם מקבלים תשובות ויוצאים החוצה 'דאגנו ודאגנו', חוץ מנזקים זה לא עשה שום דבר יותר מזה. את המו"מ הזה עוד לא סיימנו, יש חלק לא מבוטל מהדברים שעדיין לא קיבלנו תשובות, אנחנו ממתינים בסבלנות".

דרעי התייחס במרומז לטענות של 'יהדות התורה' על מספר התיקים שש"ס קיבלה ואמר: "לצערי לא כולם הפנימו שש"ס קיבלה 11 מנדטים, מתייחסים אלינו כאילו אנחנו אחת משלושת המפלגות, וכל שניה בודקים 'למה ש"ס ככה', אז אני רוצה לומר: אם לא היינו עושים ויתורים בשבועיים האחרונים לא היינו מגיעים למצב שעכשיו סוף סוף מתחילים לראות כיוון שאפשר לסכם. בלי הוויתור על הרוטציה באוצר, על החלק הראשון ברוטציה שהוא הכי חשוב, לא היינו מתקדמים. ואם לא היינו מוותרים על נגב גליל - גם לא היינו מתקדמים".

בשלב הזה התייחס דרעי לטענות בליכוד שלא נותרו להם תיקים: "אני שומע את כל ההתבכיינות, כל מי שעושה חשבון יודע שהגוש שלנו זה 32 והליכוד זה 32 ואם נעשה בדיקה כמה הליכוד קיבל מראש הממשלה ייצא שהליכוד קיבל פי 1.5. אנחנו מבינים ומוותרים אבל שהליכוד לא יפרש את זה כחולשה".

לדבריו, הטענות של השותפות על מספר התיקים שש"ס מקבלת מובילות למצב בו ש"ס מקבלת פחות תיקים שהולכים לליכוד.

לקראת סיום דבריו הוא עדכן על המו"מ, ואמר: "אנחנו לא קרובים לגמור, היינו קרובים לגמור לפני כמה ימים, יש נסיגה במשא ומתן, עכשיו סיימנו פגישה ארוכה, אני לא אוהב לאיים ולבכות אבל אני אומר שאנחנו צריכים להחליט מה אנחנו עושים וכמה אנחנו יכולים עוד לוותר בשביל להקים את הממשלה, יש גם גבולות שאנחנו צריכים לדעת איפה להציב את הקו האדום".

בסיום דבריו עקץ דרעי את יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ שמונע החלפת יו"ר כנסת: "אני לא מצליח להבין איך אנחנו עם 64 מנדטים ועדיין לא החלפנו את יו"ר הכנסת. אפילו באופן זמני. אי אפשר להרכיב ועדות כנסת, אי אפשר לקדם כלום. הציבור נתן לנו את המנדט לעשות את זה וכבר שבועיים וחצי לא עושים כלום".

בתוך כך, גם יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, מתח ביקורת על סמוטריץ' בישיבת הסיעה בכנסת, ואמר: "הטרור לא מחכה לנו, האלימות לא מחכה לנו, האנרכיסטים פועלים בשטח. אין זמן, חייבים להתחיל בהליכים להקמת ממשלה.

"אני מבין שיש סיעות מהקואליציה העתידית שלא רוצות לתמוך בהחלפת יו"ר הכנסת וזו טעות קשה. אני קורא לכל סיעות הקואליציה העתידית להודיע כבר היום על תמיכה בהחלפת יו"ר הכנסת. נמשיך לנהל משא ומתן עם הליכוד, נמשיך לדון בסוגיות שחשובות לנו אבל וזה אבל גדול מוכחים להתחיל בתהליך, מוכרחים לנהל את מדינת ישראל וזה מתחיל כאן בכנסת. החלפת יו"ר הכנסת זהו הצעד הראשון והחשוב ואסור לבזבז זמן יקר. יותר משנה וחצי חכינו לרגעים האלה שאנחנו יכולים למשול, בואו נמשול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר