פנה במכתב

יאיר לפיד לראשי 50 מדינות: תמנעו את ההצבעה בעצרת האו"ם

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד פנה במכתב מיוחד, ליותר מ-50 ראשי מדינות, וכתב להם, "פעלו מול הרשות הפלסטינית למניעת ההצבעה בעצרת האו"ם לבקשת חוות דעת מבית הדין הבינלאומי" (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
ראש הממשלה לפיד, היום (צילום: ללא קרדיט)

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד פנה אתמול (שני) ליותר מ-50 ראשי מדינות, וכתב להם, "פעלו מול הרשות הפלסטינית למניעת ההצבעה בעצרת האו"ם לבקשת חוות דעת מבית הדין הבינלאומי".

המכתב נשלח בין היתר, לראשי המדינות הבאות: בריטניה, צרפת, קרואטיה, רומניה, בולגריה, הולנד, סלובקיה, לטביה, גיאורגיה, ברזיל, אורגוואי, פרו וויטנאם.

במכתב הוא קורא להם להפעיל את השפעתם על הרשות הפלסטינית במטרה למנוע את ההצבעה בעצרת האו"ם לבקשת חוות דעת מייעצת מבית הדין הבינ"ל (ICJ) בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

במכתב מוסיף ראש הממשלה כי אם המהלך למניעת ההצבעה באו"ם לא יצלח, הוא מצפה מידידותיה של ישראל לעמוד לצידה ולהצביע נגד ההחלטה.

עוד כתב לפיד: "החלטה זאת, היא התוצאה של מאמץ מתוזמר להפלות את ישראל, להעמיד בסימן שאלה את חששותינו הלגיטימיות בענייני ביטחון, ולשלול את הלגיטימיות של עצם קיומנו".

רה"מ לפיד מוסיף וכותב כי מעמדו של השטח השנוי במחלוקת יובהר במו"מ ישיר בין ישראל לפלסטינים, והעלאת הנושא לבית הדין הבינ"ל נוגד את עקרון המו"מ הישיר בו תמכה הקהילה הבינ"ל וישחק לידי הקיצוניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר