ביוזמת הרב הצבאי

טקס מרגש בורשה: נתרם ספר תורה לחיילי צבא אוקראינה

ביוזמת הרבנים הצבאיים הראשיים של אוקראינה וגרמניה, נתרם ספר תורה עבור חיילי הצבא האוקראיני | מעמד הכנסת ספר התורה נערך בבית הכנסת העתיק בוורשה שבפולין | תיעוד (חדשות, בעולם)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בבית הכנסת בוורשה (צילום: הרבנות הראשית לייפציג)

שני הרבנים הראשיים של צבאות אוקראינה וגרמניה, יזמו הכנסת ספר תורה לצבא האוקראיני, המעמד המרגש נערך בבית הכנסת העתיק שבוורשה.

המעמד נערך בראשות רבה של פולין חבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' הרב מרדכי שודריך, רבנים ואישי ציבור, רבנים צבאיים המוצבים באירופה, פליטים שמצאו מקלט בפולין בסיוע הקרן הבינלאומית של הועידה, חברי הקהילה ובני נוער יהודיים.

המעמד התקיים כאמור בבית הכנסת העתיק ששרד עוד מלפני השואה הנוראה - 'נוז'יק' בורשה.

היוזמה לכתיבת ספר התורה היא של הרב הצבאי הראשי של צבא גרמניה חבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' ורבה של לייפציג הרב מרדכי באלה והרב הצבאי הראשי לאוקראינה הרב הלל כהן, שגייסו תורם מישראל – משפחת קוקואשוילי לע"נ אביהם משה בן פנחס ע"ה. ספר התורה נכתב בישראל והוא יועבר על ידי הרב כהן לחיילים היהודיים בצבא אוקראינה.

בטקס המיוחד שהסתיים במעגל ריקודים סוחף השתתפו; הרב יהודה פושקין רבה של שטוטגרט בגרמניה, הרב יצחק חיים רפפורט ראש כולל 'תורה מציון' בורשה. נציג הרבנות הצבאית של חיל האויר האמריקני בגרמניה הרב לוי פקאר והרב הצבאי בצבא ארה"ב הרב בנימין ספראוס.

הרב באלה אמר כי היוזמה באה לאחר הסכם ההבנות לשיתוף פעולה בין הרבנים הצבאיים המוצבים באירופה לייעול ולשיפור צרכי הדת לחיילים שנערך בועידת רבני אירופה שהתקיימה במינכן לפני כחצי שנה. "ישנה תועלת מרובה מהחלפת המידע וסיוע הדדי בכל התחומים שמקיים בפועל קירוב רחוקים ואשרינו שזכינו במסגרת זו לכתוב ספר תורה ולהעבירו לחיילים יהודים במיוחד בימים קשים אלה".

בסיום הטקס נועדו הרבנים לישיבת עבודה והחלפת מידע וסיוע בין הרבנים הצבאיים. הרב כהן אמר כי המידע ושיתוף הפעולה עם הרבנים מסייע לו מאוד בהמשך עבודתו למען החיילים היהודיים. "עלינו לזכור כי רבנות צבאית לא הייתה קיימת באוקראינה ועלי מוטלת האחריות לדאוג לכל צרכיהם. למדתי המון מחבריי ובעז"ה אוכל לשרת אותם כיאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר