חבילת 'הזוגות' נפרמת?

ביהדות התורה זועמים: "אין התקדמות כבר שבועיים, עושים מאיתנו צחוק בכל הנושאים"

בזמן שב'ציונות הדתית' מתקרבים לחתימה, ביהדות התורה התמונה שונה לחלוטין, והנציגים מאבדים סבלנות: "זה נראה שאף אחד לא סופר אותנו, הליכוד מזניח כבר שבוע וחצי את המו"מ ועסוק בכדורגל של התיקים, אנחנו לא נכנס לקואליציה בכל מחיר" | הקשיים בחוק הגיוס - לא נפתרו | וגם: כך נראית חבילת 'הזוגות' (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
חברי יהדות התורה אצל הנשיא (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90 )

במפלגת הציונות הדתית - המפלגה שהציבה דרישות רבות ולא הגיוניות, כבר עומדים בפני חתימה עם הליכוד, אך בשיחות עם נציגי יהדות התורה, הם מבהירים שלפי איך שנראה עד עכשיו, החתימה על ההסכם עדיין רחוקה, ולטענתם, זה בגלל הליכוד.

עוד לפני שנציג את הטענות של חברי המפלגה, צריך להדגיש, כי למרות כל מיני ניסיונות שנעשו, הפעם הנציגים מאוחדים ולא ייכנסו לקואליציה כסיעות נפרדות, אלא הם מגיעים כולם בחבילה אחת.

אך גם בתוך החבילה, יש חלוקה לזוגות, או כפי שקוראים לו 'חבילת הזוגות' (כפרפרזה ל'שביעיות' שהיו בעבר בליכוד. ח"ב), הזוג הראשון והמאושר, הם חברי הכנסת גולדקנופף וגפני, שהראשון אמור לקבל את תיק הבינוי והשיכון, והשני את ועדת הכספים.

החבילה הזוגית השנייה - היא חברי הכנסת מקלב ופרוש, כאשר ההערכה היא שהם יקבלו את התיקים של ירושלים ושוויון חברתי.

החבילה הזוגית השלישית היא - חברי הכנסת אשר וטסלר, כאשר ההערכה היא ששניהם יקבלו את ועדת הפנים ואולי עוד תיק זוטר.

החבילה הזוגית הרביעית היא - חברי הכנסת פינדרוס (שאמור להיכנס דרך החוק הנורבגי. ח"ב) ואייכלר, שעד עתה לא ברור מה יקבלו.

לגבי החבילה הראשונה - כולם מרוצים, אלו התפקידים הבכירים שמלכתחילה יהדות התורה הציבה בראש סדר העדיפויות והיא אכן מקבלת אותם.

לגבי החבילה השנייה, ישנו זעם רב בקרב יהדות התורה, שכן לטענתם, בתיק ירושלים, הליכוד רוקן לגמרי את התוכן של המשרדים ורק השאיר לשכה יפה ברחוב כנפי נשרים בירושלים, אך בפועל אין מה לעשות עם הלשכה, גם לגבי התיק לשוויון חברתי, הם טוענים שהוא רוקן ממשמעות.

לגבי החבילה השלישית, טוענים הנציגים, כי הליכוד רוקן את ועדת הפנים - מהוועדה לשירותי דת, והם דורשים להחזיר את זה בחזרה. לדבריהם: "הוועדה לשירותי דת הוקמה בשביל יוליה מלינובסקי, וזה נעשה כהוראת שעה - כדי לנגח את הציבור החרדי, כעת, בממשלה חדשה צריך להאריך את ההוראת שעה על הקמת הוועדה הזו ואנו דורשים שזה יישאר בועדת הפנים, אין שום עניין שזה יהיה נפרד - כמו שהיה כל השנים".

בכיר ביהדות התורה אומר היום בזעם ל'כיכר השבת': "הכל תקוע, בנושאים המהותיים כמו השוואת תקציבי החינוך, גיור, גיוס ועוד - בליכוד לא חזרו אלינו עם תשובות כבר שבועיים. גם נושא התפקידים זה בזיון אחד גדול, מנסים לזרוק לנו פירורים, אני לא רואה איך אפשר להיכנס לממשלה כזו. אנחנו ניכנס לגדולי ישראל ונשאל אותם איך לנהוג מול הליכוד".

בכיר נוסף אומר ל'כיכר השבת': הליכוד מזניח כבר שבוע וחצי את המו"מ האמיתי ועסוק רק בסודוקו (או במונדיאל) של התיקים, אנחנו לא נכנס לקואליציה בכל מחיר ולא נוותר על הסכם מסודר, הם פשוט ממשיכים לעשות מאיתנו צחוק והם חושבים שאנחנו נוותר. אז זה הוא שלא".

אך גם אם נושא התיקים ייפתר, עדיין יש קשיים במשא ומתן, כאשר הקושי המרכזי הוא כפי שדווח עליו ב'כיכר השבת' - נושא הסדרת מעמדם של בני הישיבות.

הכותרת הראשית ב'המבשר'

בכותרות של שני היומונים החסידיים, הובאו בימים האחרונים חוסר שביעות רצון מהתנהלות המשא ומתן בנושא פסקת ההתגברות וחוק הגיוס, בכותרת הוגש, כי רצון האדמו"רים הוא לחזור ל'חוק טל'.

בכותרת הראשית של עיתון 'המודיע' נכתב כי "הנציגות החרדית בכנסת עומדת על הבטחת הנושאים הערכיים כתנאי המשך התקדמות המשא ומתן". בכותרת המשנה נכתב: "במרכז הנושאים: הקרב על חוק הגיוס: בליכוד מנסים להתכנס לחוק עם יעדי גיוס בסגנון 'מתווה אטיאס' שהיה לפני שלוש שנים, ב-2019".

עוד מוסיף עיתון 'המודיע' בכותרת המשנה, מה שדווח בתחילת השבוע ב'כיכר השבת', כי "באגודת ישראל וגם בש"ס מתעקשים על חזרה ל'חוק טל'. העיתון אף חושף כי "גם יו"ר הציונות הדתית הודיע כי יצטרף לעמדה זו, ומסתמן שגם יתר המפלגות הדתיות".

הכותרת הראשית ב'המודיע'

בתוך הכתבה צוין כי "הנציגות החרדית בכנסת העבירה השבוע מסרים חריפים לליכוד: אם לא נראה שינוי ביחס שלכם בענין הנושאים הערכיים – נפוצץ את שיחות המו"מ, כולל את ההצעות למינוים מטעם הליכוד, שאינן בראש סדר העדיפויות במו"מ. במרכז הנושאים: הקרב על חוק הגיוס. בליכוד מנסים להתכנס לחוק עם יעדי גיוס בסגנון 'מתווה אטיאס' שהיה לפני שלוש שנים, ב-2019. באגודת ישראל וגם בש"ס מתעקשים על חזרה ל'חוק טל'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר