מבוקשים נעצרו

חילופי אש בג'נין: שני מבוקשים בכירים שתכננו פיגוע בזמן הקרוב - חוסלו

צה"ל פעל הלילה בג'נין למעצר מבוקשים, במהלך המבצע חוסלו מבוקשים, אחד מהם הוא אחיינו של המחבל זכריא זוביידי | השניים שחוסלו - אחד מהם היה מפקד שטח בג’יהאד והשני מפקד גדוד של הג’יהאד תכננו להוציא פיגוע בטווח הזמן הקרוב | החשש: תהיה נקמה באמצעות ירי מעזה (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המחבלים שחוסלו (צילום: דו"צ)

כוחות צה"ל נכנסו הלילה (בין רביעי לחמישי) לג'נין למעצר מבוקשים, במהלך המבצע החלו עימותים עם מתפרעים. שני בכירים מבוקשים חוסלו ועוד מספר מבוקשים נעצרו. החשש כעת במערכת הביטחון, זה שגא"פ יגיבו על חיסול הבכירים בג'נין באמצעות ירי מעזה.

החיסול של שני המחבלים - מחמד קאסם סעדי בכיר בג'יהאד האיסלאמי, ונעים זביידי - אחיינו של המחבל זכריא זביידי שנמלט מכלא גלבוע - בוצע על ידי כוח של יחידת דובדבן, במהלך חילופי אש סמוך לג'נין, במקום נעצרו שני פעילי הג'יהאד האיסלאמי. לא היו נפגעים בקרב החיילים.

המבוקשים שנעצרו והשניים שחוסלו, תכננו בעבר פיגוע ירי בשומרון וכן תכננו להוציא לפועל בזמן הקרוב עוד פיגועים. בנוסף, הכוחות עצרו בג’נין את ואסם פאיז בעקבות מידע מודיעיני של השב"כ שהוא מתכנן לבצע פיגוע תופת.

במהלך חילופי הירי נהרג כאמור מחמד קאסם סעדי, פעיל גא"פ צבאי בולט, אחראי לשורה של פיגועי ירי לעבר כוחותינו, חימוש פעילים וכל זאת בהכוונת מפקדת הגא"פ. כמו כן, נהרג נעים זבידי פעיל צבאי אשר מעורב בפיגועי ירי לעבר כוחותינו.

כמו כן, הלוחמים איתרו והחרימו שלושה נשקים מסוג M-16. במקביל, הכוחות פעלו בכפרים דורא ודיר צמת שבחטיבה המרחבית יהודה ועצרו ארבעה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. בפעילות בכפר דורא הלוחמים איתרו אקדח.

ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב: "פעילות צה"ל וכוחות הביטחון הלילה בג'נין היא המשך ישיר של המדיניות הלא מתפשרת שלנו בלחימה בטרור. שני הבכירים שסוכלו, מפקד שטח בג'נין וחבר הג'יהאד האיסלאמי, ובכיר בגדודי אל-אקצא בג'נין, תכננו והוציאו לפועל פיגועים בשטח ישראל, דווקא בימים סוערים אלה, בהם גורמים חסרי אחריות מנסים לגרור את צה"ל לויכוח קיצוני ולהסית חיילים נגד מפקדיהם, אני רוצה להביע הערכה לכוחות הביטחון. זו הדרך להלחם בטרור, זו הדרך להגן על אזרחי ישראל. ‏שמרו על עצמכם".

דובר הג'יהאד האיסלאמי, טארק עז-אלדין, מסר: "אנחנו גאים ואנחנו חוגגים את מות שניים ממנהיגנו הבולטים - מפקד גדוד השדה מוחמד אל-סעדי והשהיד האמיץ, האסיר המשוחרר ואיש הצללים הגדול של ההתנגדות, המפקד נעים זביידי, שהפך לשהיד בפעולה שבוצעה על-יהי הכוחות המיוחדים הציוניים במחנה הגיבור ג'נין".

מזכיר תנועת פת"ח בג'נין, עטא אבו-רמילה, הכריז על שביתה כללית בעיר - "לאות אבל על השהידים", כך לדבריו.

כזכור, אתמול כוחות מיוחדים נכנסו אל הכפר יעבד, לביצוע מעצר של חשוד בפעילות טרור. במהלך המעצר התפתחו חילופי אש, והמבוקש נעצר.

מצה"ל והשב"כ נמסר: "לוחמי צה"ל ושב"כ עצרו לאור יום מבוקש החשוד בפעילות טרור בפעילות משותפת של שב"כ וצה"ל בכפר יעבד שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה, נעצר החשוד עא ע'אני חרזאללה. עא ע'אני חרזאללה, תושב יעבד, כלוא לשעבר פעמיים וחשוד בפעילות טרור מהעת האחרונה. כמו כן, במעצרו הכוחות איתרו נשק מסוג M-16, ווסט ו50,000 ש"ח שעל פי החשד מיועדים לטרור."

"במהלך הפעילות חמושים ירו לעבר הכוחות והושלכו מטענים במרחב, לוחמי צה'"ל ירו לעבר החשודים. החשוד והנשק הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר