לאחר חילופי אש

מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד בג'נין חוסל עם בכיר נוסף

אחד מבין שני המחוסלים הלילה בג'נין הוא מוחמד איימן א סעדי שתכנן והוציא אל הפועל פיגועים וגם תכנן פיגועים נוספים בקרוב (ביטחון)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: פלסטיני)

מוחמד איימן א-סעדי הוא אחד מבין שני המחוסלים הלילה (חמישי) בג’נין. א סעדי היה מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי בג'נין ומעורב בפעילות יום יומית של טרור.

לצד זאת, סייע להוציא פיגועים לפועל. א-סעדי היה חלק מהחולייה שחטפה את הצעיר הדרוזי טירן פרו, על פי החשד הוא נכנס עם החמושים לבית החולים וחטף יחד איתם את הגופה וגם החזיק לאחר מכן עם החמושים את גופתו של הצעיר הדרוזי. בנוסף, הוא עמד בקשר עם הנהגת הג'יהאד האיסלאמי בעזה.

המחוסל השני הוא אחיינו של זכריא זביידי, המחבל שברח מכלא גלבוע בערב ראש השנה תשפ"ב.

החיסול של שני המחבלים - מחמד קאסם סעדי בכיר בג'יהאד האיסלאמי, ונעים זביידי - אחיינו של המחבל זכריא זביידי שנמלט מכלא גלבוע - בוצע על ידי כוח של יחידת דובדבן, במהלך חילופי אש סמוך לג'נין, במקום נעצרו שני פעילי הג'יהאד האיסלאמי. לא היו נפגעים בקרב החיילים.

המבוקשים שנעצרו והשניים שחוסלו, תכננו בעבר פיגוע ירי בשומרון וכן תכננו להוציא לפועל בזמן הקרוב עוד פיגועים. בנוסף, הכוחות עצרו בג’נין את ואסם פאיז בעקבות מידע מודיעיני של השב"כ שהוא מתכנן לבצע פיגוע תופת.

ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב: "פעילות צה"ל וכוחות הביטחון הלילה בג'נין היא המשך ישיר של המדיניות הלא מתפשרת שלנו בלחימה בטרור. שני הבכירים שסוכלו, מפקד שטח בג'נין וחבר הג'יהאד האיסלאמי, ובכיר בגדודי אל-אקצא בג'נין, תכננו והוציאו לפועל פיגועים בשטח ישראל, דווקא בימים סוערים אלה, בהם גורמים חסרי אחריות מנסים לגרור את צה"ל לויכוח קיצוני ולהסית חיילים נגד מפקדיהם, אני רוצה להביע הערכה לכוחות הביטחון. זו הדרך להלחם בטרור, זו הדרך להגן על אזרחי ישראל. ‏שמרו על עצמכם".

דובר הג'יהאד האיסלאמי, טארק עז-אלדין, מסר: "אנחנו גאים ואנחנו חוגגים את מות שניים ממנהיגנו הבולטים - מפקד גדוד השדה מוחמד אל-סעדי והשהיד האמיץ, האסיר המשוחרר ואיש הצללים הגדול של ההתנגדות, המפקד נעים זביידי, שהפך לשהיד בפעולה שבוצעה על-יהי הכוחות המיוחדים הציוניים במחנה הגיבור ג'נין".

מזכיר תנועת פת"ח בג'נין, עטא אבו-רמילה, הכריז על שביתה כללית בעיר - "לאות אבל על השהידים", כך לדבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר