"טראמפ נדהם מהגינויים"

מסרב להתנצל: חברי מפלגתו של טראמפ תוקפים את פגישתו עם הזמר האנטישמי

פגישת טראמפ בשבת האחרונה עם ראפר אנטישמי ומכחיש שואה מסרבת לרדת מהכותרות כשבתוך מפלגתו שלו ממשיכים לגנות את המפגש | בכיר בלשכת טראמפ: "הוא נדהם מהביקורת הפנימית הנרחבת" | בין המבקרים: הסגן מייק פנס (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
טראמפ בפגישה בבית הלבן בעבר עם הראפר קניה ווסט שנקט בעמדות אנטישמיות (צילום: הבית הלבן)

הביקורת הפנימית נגד דונלד טראמפ נמשכת: בצל ההתחזקות בשנים האחרונות של גורמים קיצוניים בשתי המפלגות, נראה כי לראשונה גורמים בכירים במפלגה הרפובליקנית החלו לגנות פומבית את המפגש של דונלד טראמפ בסוף השבוע שעבר עם זמר אנטישמי ומכחיש שואה.

הגינויים מגיעים ברקע ההפסדים של הגורמים הקיצוניים במפלגה בבחירות האמצע, הפסדר שחלק גדול ממנו מופנה גם אל הנשיא הקודם.

"עלינו לעצור את החששות הלוחשים וההצהרות המסועפות, ועלינו לעמוד על העקרונות והאמונות שעליהן הוקמה המדינה והמפלגה שלנו" אמר מושל ניו ג'רז לשעבר, כריס כריסטי, מי שעשוי להתמודד נגד טראמפ בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית.

"אין מקום לאנטישמיות או לבעלי עליונות לבנים במפלגה הרפובליקנית ואין מקום למי שנותן לאנשים כמו ניק פואנטס (מכחיש שואה ידוע, צ"ב). פעולותיו האחרונות של דונלד טראמפ וההיסטוריה של שיקול דעת לקוי הופכים אותו לבלתי נסבל כמועמד למפלגה שלנו".

גם סגן הנשיא לשעבר מייק פנס תקף בריאיון את הפגישה ואמר כי הוא "חושב שהוא צריך להתנצל על זה, והוא צריך להוקיע את אותם אנשים ואת הרטוריקה השונאת שלהם ללא סייג".

לצד זאת, אנשים הנחשבים לקרובים יותר לנשיא הקודם כמו מייק פומפאו גינו השבוע באופן כללי את האנטישמיות מבלי להתייחס לאירוע של טראמפ באופן ספציפי.

נכון להיום (חמישי) הנשיא לשעבר מתעקש שלא להתנצל על המפגש ורק אומר כי "לא ידע" כי השניים מחזיקים בעמדות אנטישמיות ואחד מהם אף מכחיש שואה.

בכירים בסביבת טראמפ אמרו לעיתון ה'וושינגטון פוסט' כי הוא "נדהם" מתגובת הנגד הנרחבת בתוך מפלגתו, דבר שיכול לסמל על שינוי כיוון בתוך המפלגה הרפובליקנית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר