השקדן של רמות נפטר; הותיר רווקות ואלמנה לפני השתלה

הגאון רבי דוד יגן, הצדיק של שכונת רמות בירושלים, נפטר לאחר מחלה קשה • היה אב לעשרה ילדים, מתוכם שתי נערות שעדיין לא התחתנו • חבריו מספרים על איש מופת שלא הפסיק לחדש חידושי תורה גם כששכב על ערש דווי • האלמנה שתחי' נמצאת ברשימת ההמתנה להשתלת ריאות (חרדים)

תלמידי החכמים בשכונה מבכים מרה את לכתו של האיש שהיה להם לאורים ותומים בכל מקצועות התורה (צילום: באדיבות המצלם)

אבל עמוק ויגון קודר בשכונת רמות בירושלים, עם פטירתו של הצדיק רבי דוד יגן זצ"ל, אחיו של הרב ניסים יגן זצ"ל, אחרי מחלה קשה ונוראה.

לפני כחמש שנים החל רבי דוד יגן זצ"ל לסבול ממכאובים קשים, אבל לא רצה לבטל מלימודו ולכן המתין במשך כחודשיים עדל לימי 'בין הזמנים' אז פינה מעט זמן כדי ללכת לרופא. בעקבות כך החלה סדרת בדיקות שבסופה קיבל את הבשורה הקשה – הוא סובל מהמחלה הממארת ל"ע.

מאז החל רבי דוד זצ"ל לעבור סדרות של טיפולים קשים ומרים, כשבין לבין הוא שב לספסל הלימודים בכולל האברכים בו למד, וממשיך להגות בתורה בשארית כוחותיו, מחדש חידושים ומעלה אותם על הכתב, מתוך גאונות וחריפות, ובעיקר מתוך שקידה בלתי פוסקת במסירות נפש של ממש.

לחצו כאן לסייע ליתומותיו של הרב דוד יגן זצ"ל >>

לפני כארבע שנים נקלעה גם רעייתו שתחי' למצוקה נשימתית חמורה, ופונתה בבהילות לבית החולים. עד מהרה התברר כי היא סובלת ממחלת ריאות קשה, וזקוקה להשתלת ריאות. מאז היא ברשימת ההמתנה, שורדת עוד יום ועוד יום כשהיא מחוברת למחולל חמצן בכל שעות היממה.

במשך ארבע שנים התנהל ביתם באופן המחריד הזה, כשהאבא רבי דוד עובר טיפולים כימותרפיים ומבלה רבות במחלקה האונקולוגית, והאמא שתחי' ממתינה להשתלת ריאות, מחוברת למחולל חמצן ומבלה רבות בבית החולים כדי לייצב את מצבה.

בבית היו עוד שישה ילדים מתוך עשרת ילדים. מאז התחתנו ארבעה מהם, תוך שהמשפחה צוברת חובות כבדים באין יכולת לממן את ההוצאות הכבדות, לאחר שהמשפחתון ממנו התפרנסו קרס והפסיק לפעול עם ההתדרדרות במצבה הרפואי של האם.

שתיים מבנות המשפחה עדיין נותרו בבית, אחת מהן בת 19 והגדולה יותר בת 20. שתיהן מתמודדות עם חיים בצל המוות מגיל 14 ו-15, כשהן מלוות את אביהן ואימם לבתי החולים, כל אחד בנפרד, ולומדות להכיר עולמות שלמים של תרופות, זריקות, טכנולוגיות רפואיות ומוסדות רפואיים שונים ברחבי הארץ.

למרות הכל המשיכו שתי הבנות להתייצב בוקר בוקר ללימודים, וההורים, האבא זצ"ל והאמא שתחי', הקפידו שהילדים כולם ימשיכו את שגרת החיים כדי הישגיהם הלימודיים לא ייפגעו.

עם פטירתו הותיר רבי דוד יגן זצ"ל חלל גדול מאחוריו, תלמידי החכמים בשכונה מבכים מרה את לכתו של האיש שהיה להם לאורים ותומים בכל מקצועות התורה, ושתמיד יכלו לבוא אליו עם חיפוש אחר שיטה כלשהי בראשונים ובאחרונים, ולקבל ממנו תשובה על אתר.

אחר השנים מספר: "בבית שוררת מצוקה קשה מאוד. העוני שם הוא נורא ואיום, יש חובות, אין הכנסות, הרבה מאוד צער ואבל הם חווים במשפחה הזאת, כשכל הזמן מצבה של האם עדיין בסימן שאלה, ואף אחד לא יודע מתי היא תקבל זימון להשתלת ריאות. הם זקוקים לעזרה רצינית מאוד. לא תהיה ברירה, אנחנו השכנים נהיה חייבים להתגייס לעזור, ונבקש עזרה מהציבור כולו".

לחצו כאן לסייע ליתומותיו של הרב דוד יגן זצ"ל >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר