המו"מ הקואליציוני

הציונות הדתית תקבל שליטה על נושאי יהודה ושומרון

במסגרת ההסכם הקואליציוני, מפלגת הציונות הדתית תמנה את מתאם פעולות הממשלה בשטחים ואת ראש המנהל האזרחי, במקום שר הביטחון (פוליטי מדיני)

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במסגרת ההסכם הקואליציוני, מפלגת הציונות הדתית תמנה את מתאם פעולות הממשלה בשטחים ואת ראש המנהל האזרחי, במקום שר הביטחון, כפי שהיה עד היום, כך מפרסם הערב (ראשון) חנן גרינווד מ'ישראל היום'.

על פי הדיווח, לצד השליטה על המנהל ועל דרך פעולתו, ועל מתאם הפעילות בשטחים, יקבע סמוטריץ' או שר מטעמו את זהות שני האנשים המשמעותיים ביותר ביו"ש מלבד אלוף פיקוד מרכז ושר הביטחון, בכך יבטיח סמוטריץ' אפשרות לשינויים משמעותיים בכל הנוגע ליחס ליו"ש ולתושבים שם.

בנוסף, במפלגה דורשים לבצע חקיקת בזק עוד טרם הקמת הממשלה על מנת לעגן את תפקיד השר במשרד הביטחון שיהיה אמון על כל נושא ההתיישבות, תפקיד שתקבל אורית סטרוק.

כפי הנראה, את התפקיד הבכיר בציונות הדתית, יחזיק סמוטריץ'. הוא יהיה כפי המסתמן שר האוצר הבא של מדינת ישראל. חבר הכנסת אופיר סופר יקבל ככל הנראה את תיק הקליטה ויהיה שר הקליטה. אורית סטרוק תהיה כנראה שרת המשימות הלאומיות ושרה במשרד הביטחון.

לפי הדיווח ב'סרוגים', חבר הכנסת הטרי אוהד טל יהיה סגן שר. חבר הכנסת שמחה רוטמן יעמוד בראשות ועדת החוקה ושירותי הדת. חברת הכנסת מיכל וולדיגר תכהן כיו"ר ועדת הרפורמות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר