החלפת היו"ר מוטלת בספק

האופוזיציה מסוכסכת ולא מגיעה להסכמות; טיבי לטופורובסקי: "לך לעזאזל"

במהלך הדיונים של הוועדה המסדרת, האמורה לאשר את המינויים של האופוזיציה, נחשף הדם הרע שיש בין חברי האופוזיציה העתידית, כאשר אחמד טיבי אף זעם ואמר לנציג יש עתיד: "תלכו לעזאזל" | במקביל, גם בקואליציה העתידית לא שקט במיוחד | כל הפרטים מההתרחשויות הפוליטיות (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הדיון בוועדה המסדרת, היום (צילום: ערוץ כנסת)

יותר מחודש חלף מאז נערכו הבחירות ויותר משלושה שבועות חלפו מאז הושבעה הכנסת החדשה ועדיין לא הוקמה "נשיאות הכנסת", הפורום שמנהל את סדר היום של מליאת הכנסת ומאפשר את המנגנון של הנחת חוקים לקראת הצבעה במליאה.

הבוקר (שני) הוועדה המסדרת בראשות ח"כ יואב קיש התכנסה לדון במינוי סגנים זמניים ליו"ר הכנסת, לאחר שבשבועיים הוועדה אמנם התכנסה, אך לא הצביעה על כך לאור חוסר ההסכמות על חלוקת התפקידים, וההתנגדות של הציונות הדתית ועוצמה יהודית למינוי של ח"כ אחמד טיבי לתפקיד. טיבי זעם הבוקר על נציג יש עתיד ואף אמר לו "לך לעזאזל".

יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש אמר בפתח הדיון: "לא הצלחתי להגיע להסכמות עם האופוזיציה. הצעתי להעלות את מספר סגני יו"ר הכנסת מתשעה ל-11, שישה מהקואליציה וחמישה מהאופוזיציה על מנת לאפשר ייצוג לכלל הסיעות. לדעתי אמר ח"כ קיש, ישנה התנגדות גורפת לכל הצעה שלנו. אני פונה לסיעות האופוזיציה, אם תהיה הסכמה בתוך האופוזיציה. נדון בה כאן בוועדה".

אחמד טיבי - "תלכו לעזאזל" • צפו (צילום: ערוץ כנסת)

ח"כ בועז טופורובסקי מ'יש עתיד' אמר, "אנחנו מתנגדים למינוי אנשים שדעותיהם היו נכונות לתקופה של לפני אלפיים שנה. אנחנו רואים מינוי של אנשים בעלי דעות אנטי ליברליות, אנחנו לא מוכנים לקחת חלק בזה. מינוי סגני יו"ר הכנסת נועדה להעברת חוקים כגון חוק שיכשיר את דרעי לכהן כשר, ואת ח"כ סמוטריץ' למנות אלופים בצה"ל. אנחנו נילחם על שלטון החוק, ולא נהיה חלק ולא נעזור למערכת הפוליטית לתת כח בלתי מוגבל. נעשה הכל למנוע את הרס הדמוקרטיה הישראלית".

טופורובסקי הציע למנות 9 סגני יו"ר ביחס של 5-4, והאופוזיציה תחליט בתוכה מי ימונה מתוכה. אם לא הסכמה, נחליט בהצבעה. יו"ר הוועדה השיב להצעה ואמר, "הבנתי שאין כוונה באופוזיציה להגיע להסכמות כל שהם ולכן נלך להחלטה שהקואליציה תחליט".

ח"כ אפרת רייטן מ'העבודה' אמרה: "תנו לנו את האפשרות להגיע להסכמה ולהביא החלטה אחרת. הניסיון שלכם ברור, לעשות הפרד ומשול. לא ראוי שהקואליציה תחליט עבור האופוזיציה מי יהיו נציגיה".

ח"כ קיש השיב: "נתתי לכם שבוע להחליט ולא הגעתם להסכמות. אנחנו מציעים 7-6 או אם תגיעו להסכמות באופוזיציה". יו"ר הוועדה הודיע כי הוא מאפשר לאופוזיציה המתגבשת להגיע להסכמות והוועדה יצאה להפסקה של 15 דקות.

לאחר שהוועדה חזרה מההפסקה, הרוחות סערו. מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ שלמה קרעי הוציא מהדיון את חברי הכנסת רון כץ ואפרת רייטן. ח"כ אחמד טיבי אמר, "התשובה שלי לכם, היא תלכו לעזאזל. תהיו קצת יותר צנועים", וחשף את עוצמת הוויכוחים באופוזיציה העתידית.

כך או כך, כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', ב'יהדות התורה' הצהירו אמש, כי לא יחתמו על הדחת יו"ר הכנסת הנוכחי מיקי לוי, עד שיגיעו להסכמות ברורות בנושאי התפקידים, ותוך התחייבות שהליכוד ישוב לשולחן המשא ומתן כדי לסגור את הנושאים האידאולוגיים.

"לא אכפת לכם מכסף ציבורי", היום בכנסת • צפו (צילום: ערוץ כנסת)

מי שנותר עדיין בעייתי, הוא חה"כ מאיר פרוש, שאמנם דווח מוקדם יותר היום, כי הוא הסכים לקבל את תיק ירושלים ומורשת יהודית, אך הוא גם מעוניין בנתח מהרשות החרדית שיועדה למקלב וכעת נתון לויכוח האם היחידה תפוצל בין שניהם.

במקביל, גם חברי הכנסת אשר וגפני לא מרוצים. לאשר כזכור ניתנה ועדת הפנים והובטח לו גם לקבל את ועדת תשתיות לאומיות, מה שניתן בסוף לסמוטריץ' - אשר מתעקש שזה יוחזר לו ונכון לעכשיו, זה חלק מהפיצוץ עם הליכוד. עוד פיצוץ עם הליכוד נוגע, לעדת רפורמות שניתנה לסמוטריץ' וגפני חושש שכך הוא יוכל לעקוף את ועדת הכספים והוא מתנגד שהועדה תועבר לסמוטריץ'.

מה שכן סגור במסגרת התפקידים שתקבל יהדות התורה - זה שגפני, יקבל את ועדת כספים, גולדקנופף יקבל את משרד הבינוי והשיכון, אורי מקלב אמור לקבל סגן שר במשרד ראש הממשלה ותחת סמכותו תהיה הרשות הכלכלית החרדית ובנוסף הוא אמור לשמש כסגן שר התחבורה והוא יהיה אחראי על התחבורה החרדית.

יעקב אשר גם קיבל את כל הדרישות שלו והוא אמור לשמש כיו"ר ועדת פנים עם סמכויות בנושאי דת ודיור, אייכלר יקבל את ועדת עבודה ורווחה ופינדרוס שאמור להיכנס דרך החוק הנורבגי יקבל את הועדה לפניות הציבור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר