לא רק דרישה חרדית

בצלאל סמוטריץ' מצהיר: נבטל את המס על השתייה המתוקה והחד פעמי

יו"ר הציונות הדתית שקיבל חבילת תיקים יפה מהליכוד, סירב להשיב מי ישמש כסגן שר במשרד הביטחון, תפקיד שהמפלגה קיבלה | אך הוא התחייב שהמס על השתייה המתוקה והחד-פעמי יבוטל (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

מבין כל הדרישות של המפלגות החרדיות בנושאים עקרוניים וחשובים, נשכח הנושא שהיה מרכזי מאוד במהלך מערכת הבחירות - והוא ביטול המס שהטיל שר האוצר היוצא אביגדור ליברמן על מוצרי חד-פעמי ומס נוסף על שתייה מתוקה, במה שנתפס כמסים שמכוונים נגד החברה החרדית.

בריאיון שקיים היום (שני) יו"ר 'הציונות הדתית', בצלאל סמוטריץ', המיועד לתפקיד שר האוצר הבא, עם ינון מגל ובן כספית ב־103fm הוא הבהיר: "המס על החד פעמי ועל השתייה המתוקה יבוטל חד-משמעית אין בזה שאלה בכלל".

לגבי אחד התפקידים שקיבלה מפלגתו של סמוטריץ' - שר במשרד הביטחון, סמוטריץ' סירב להגיד מי מהמפלגה יקבל את התפקיד ואמר: "אני מעדיף לא להתייחס לזה כרגע אבל בהחלט יהיה שר במשרד הביטחון, שלנו".

"גנץ שהיה שר הביטחון בשלוש שנים האחרונות, עודד מאוד את ההשתוללות וההשתלטות של הפלסטינים על השטחים הפתוחים, אירוע בעל השלכות מרחיקות לכת. הם חונקים את היישובים, אתגר ביטחוני גדול, הגיע הזמן לסדר את זה. הסדרת ההתיישבות הצעירה - הגיע הזמן אחרי הרבה מאוד שנים. אלפי משפחות, אנשים שהם משרתים בצבא, עושים מילואים, משלמים מיסים ולא מקבלים חשמל, מים, כבישים בתי ספר וגני ילדים כמו שצריך. מה שאני מגדיר - רפורמת אזרחות שווה, לאט לאט נכנס את משרדי הממשלה לקחת אחריות ביו"ש".

סמוטריץ' הבהיר עוד ואמר: "למרות שלא החלנו את החוק משרד החינוך פועל ישירות, משרד הפנים פועל ישירות. מה הבעיה? זה אירוע בירוקרטי פנימי שנועד לאפשר לנו לנהל את החיים האזרחיים שם בצורה טובה יותר, נכונה יותר, לתת שירות טוב יותר. כולם יהנו מזה, גם היהודים וגם הערבים. כל הסמכות שהייתה או שנמצאת היום בידי שר הביטחון בנושאים האזרחיים ביהודה ושומרון תעבור אלינו. אנחנו נשתמש בסמכות הזו. אנחנו עושים את הדבר הנכון ביותר – מוציאים ממשרד הביטחון את כאב הראש של ניהול החיים האזרחיים. נבחרנו דמוקרטית. שר הביטחון צריך לעסוק היום בשלל אתגרי הביטחון שעומדים בפני ישראל. הדבר האחרון שמעניין אותו זה הסוגיות האזרחיות ביו"ש, לכן הם לא טופלו, בצדק, זה היה בתחתית סולם העדיפויות".

"מתי יבוטל חוק ההתנתקות?", שאל מגל את סמוטריץ' שהשיב: "אני חושב שלפני הקמת הממשלה צריך לחוקק את החוקים שנדרשים כדי שיהיה אפשר להרכיב את הממשלה - למשל אותו החוק שמאפשר לי לכהן כשר במשרד הביטחון ולקבל את הסמכויות, הסמכויות של בן גביר שהן נכונות ובלי זה הוא לא נכנס, החוק שצריך לאפשר לדרעי להתמנות לשר. החוקים האלה צריכים להיות לפני הקמת הממשלה כיוון שהם תנאי ליכולת להשביע את כל השרים ולתת להם את תפקידיהם. כל היתר לדעתי צריך להיות אחרי. אנחנו בתוך מו"מ. אני לא חושב שנכון לחוקק עכשיו סדרה של חוקים לפני, כי אז לא נקים את הממשלה בזמן הקרוב ואני לא חושב שנכון לשדר חוסר אמון. הכול יקרה, נסכם בהסכמים הקואליציוניים ויקרה".

סמוטריץ' אך העניק גיבוי למי שרץ איתו ביחד ברשימה לכנסת: "דוגמה קלאסית לצביעות ולחוסר האחריות, כל קריאות ההמרדה האלה כשראש ממשלה קורא לראשי רשויות לא לציית להחלטות של ממשלה זה מסוכן וחסר אחריות, וגם לא צודק. אבי מעוז לא נכנס לתפקידו, אף אחד לא יודע מה הוא הולך לעשות".

"יש פה שקרים, הסתה והפחדה שעושים הפוליטיקאים וכמה אנשי תקשורת מהשמאל. מערכת החינוך בישראל היא לא מערכת חופשית, אני בעד לעבור לשיטת השוברים, שכל הורה יוכל להחליט לאיזה בית ספר הוא שולח את הילדים. אנחנו ממש לא שם. בסוף היום, ההורים הם לקוח שבוי במערכת החינוך, בסוף הורה בבית ספר ברמת גן או תל אביב לא יכול להחליט לאיזה בית ספר הוא שולח את הילדים שלו, יש אזורי רישום".

סמוטריץ' הסביר עוד: "כיוון שההורים לקוחות שבויים במערכת החינוך אני חושב שצריך לסכם על מרחב קונצנזוס של הסכמה לאומית שהוא יהיה בתוך מערכת החינוך. מה שכל אחד רוצה לחנך בבית, מערכות חוץ, זה בסדר גמור, אבל אתה לא יכול לשים אותי כתלמיד שבוי ואז לדבר איתי על האתוס של הפלסטינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר