"התקדמות משמעותית במו"מ"

למרות שהשיגו חתימות של כלל השותפות: הדחת יו"ר הכנסת תדחה לשבוע הבא

במפלגת הליכוד עשו מאמצים להחתים את כל המפלגות החברות בקואליציה העתידית כדי להחליף את יו"ר הכנסת, ב'יהדות התורה' חתמו ברגע האחרון, ויו"ר הכנסת מיקי לוי הודיע שההצבעה על זהות יושב הראש החדש תתקיים ביום שני במליאת הכנסת | בעבר לוי תקף את אדלשטיין על כך | כל הפרטים (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מיקי לוי בכנסת (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90 )

יותר מחודש אחרי הבחירות לכנסת, ואחרי סירוב של כמה מהשותפות של הקואליציה העתידית לחתום על החלפת יושב ראש הכנסת לפני תום המשא ומתן, במפלגה 'הליכוד' הודיעו אמש (שני) כי כלל מפלגות הגוש חתמו על את החלפת יו"ר הכנסת מיקי לוי ממפלגת 'יש עתיד' בנציג 'הליכוד'.

בהודעת מפלגת הליכוד נכתב: "כל סיעות המחנה הלאומי הגישו את החתימות להחלפת יו״ר הכנסת. במקביל, התקדמות משמעותית בשעות האחרונות להקמת הממשלה".

אך למרות שיו"ר הכנסת הנוכחי זעם בעבר על יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, על כך שהוא דחה את הדחתו, אמש הוא עשה אותו הדבר.

בהודעה שהוציא לתקשורת כתב מיקי לוי: "לפני זמן קצר קיבלתי בקשה חריגה של 64 חברי כנסת להעמיד על סדר היום הצבעה לבחירת יושב-ראש לכנסת ה-25. על כן, קבעתי כי ביום שני הקרוב 12.12 בשעה 16:00 עם פתיחת מליאת הכנסת תתקיים ההצבעה".

"לצערי, על פי הפרסומים בתקשורת, הבקשה החריגה לבחירת יושב ראש הכנסת שלא במועד השבעת הממשלה, נועדה לקדם חקיקה שתאפשר לאנשים שהורשעו ונידונו למאסר על תנאי, לכהן כשרים. למרות הכאב העצום בידיעה שזו הכוונה של הקואליציה המתגבשת, אפעל בממלכתיות ובכיבוד רצון הבוחר והמליאה תכונס על פי החוק ופסיקת בג"צ בעניין".

כזכור, לפני כשנתיים כתב יו"ר הכנסת הנוכחי נגד יו"ר הכנסת דאז יולי אדלשטיין: "זהו ביזיון בית המשפט ואיום על שלטון החוק ואדלשטיין חייב לשלם מחיר כבד על התנהלותו האנטי דמוקרטית. אף אזרח לא נמצא מעל החוק במדינה דמוקרטית גם הוא לא. יש למצוא את הדרך לקיים את החלטת בית המשפט ולהצביע מייד על יו"ר כנסת קבוע".

כך או כך, ב'יהדות התורה' מבהירים היום, כי למרות שחתמו על הדחת ישב ראש הכנסת, הם לא יחתמו על הסכמים קואליציוניים, עד שיוסדרו כל הנושאים האידאולוגיים. והם סירבו לחתום על מסמך התפקידים מבלי שיצורף אליו התחייבות הליכוד בנושאי הגיור, הגיוס ועוד.

עד עתה לא סוכם סופית התפקיד של ח"כ מאיר פרוש, כאשר בסופו של דבר הוא כנראה יקבל את תיק ירושלים, מירון ומורשת יהודית - בתוספת תקציבים גדולים.

מה שכן סגור במסגרת התפקידים שתקבל יהדות התורה - זה שגפני, יקבל את ועדת כספים, גולדקנופף יקבל את משרד הבינוי והשיכון, אורי מקלב אמור לקבל סגן שר במשרד ראש הממשלה ותחת סמכותו תהיה הרשות הכלכלית החרדית ובנוסף הוא אמור לשמש כסגן שר התחבורה והוא יהיה אחראי על התחבורה החרדית.

יעקב אשר גם קיבל את כל הדרישות שלו והוא אמור לשמש כיו"ר ועדת פנים עם סמכויות בנושאי דת ודיור, אייכלר יקבל את ועדת עבודה ורווחה ופינדרוס שאמור להיכנס דרך החוק הנורבגי יקבל את הועדה לפניות הציבור.

כזכור, אתמול נחשף ב'כיכר השבת' הקלטה של אחד מגדולי ראשי הישיבות, הגר"א פילץ, בה הוא אומר בקולו, כי חזרה לחוק טל היא הרע במיעוטו וכי עדיף לחוקק חוק שישחרר לגמרי את בחורי הישיבות משירות צבאי.

ההקלטה המלאה

השואל: "אנחנו כמה אברכים חסידים שפועלים בנושא הגיוס, רצינו לשאול האם הפעילות הזו מקובלת גם על ראש הישיבה, למרות שעמדת דגל התורה כפי שהיא נשמעת כעת, שהם לא בעד פעילות בנושא חוק הגיוס?".

הגר"א פילץ: "זה לא נכון, אנחנו משתדלים מאוד בזה. ה'ראשי ישיבות' משתדלים בזה, זה לא נכון".

שואל: "במה?".

הגר"א פילץ: "להגיע לאותה מטרה שאתה עובד עליה".

שואל: "הראש ישיבה מתכוון לחוק טל?".

הגר"א פילץ: "לכל הפחות, לכל הפחות לזה. אנחנו רוצים יותר מזה, אני לא יודע אם נצליח. אבל אנחנו מאוד משתדלים. כולם נוסעים. כמו שאתה נוסע גם אנחנו נוסעים".

שואל: "מה זאת אומרת 'יותר מזה', יש יותר מחוק טל?".

הגר"א פילץ: "שחרור מוחלט".

שואל: "שחרור מוחלט לבחורי ישיבות? על זה לא מדברים בכלל. גם מחברי הכנסת של אגו"י אנחנו לא שומעים על דיבור כזה".

הגר"א פילץ: "נכון. אני רק אומר לך מה המטרה. יכול להיות שיצליחו רק בחוק טל. אבל זה לא נכון שיש פה עימות. ואני לא מדבר על העסקנים. אנחנו משתדלים מאוד".

שואל: "אז הראש ישיבה ממליץ להמשיך בפעילות שלנו?".

הגר"א פילץ: "בכל הכוח. תבטל קריאת שמע, תבטל תפילה, תבטל תורה, הכל כדי להצליח בזה. אתה שומע? בכל הכוח".

שואל: "ומה העמדה של ראש הישיבה איזה חוק גיוס צריכים לקדם?".

הגר"א פילץ: "שלילה מוחלטת. מקסימום של שלילה".

שואל: "אז בעצם זה לא נכון שאנחנו משתמשים במילים חוק טל?!".

הגר"א פילץ: "הם אומרים שבפועל לא שייך להגיע שלילה מוחלטת, אבל לחוק טל אפשר להגיע".

שואל: "אז אולי מבחינה השקפתית זה לא בסדר שאנחנו מקדמים דווקא את חוק טל, יכול להיות שעדיף להתמקד בשלילה מוחלטת?".

הגר"א פילץ: "נכון, אם אתה יכול. העבודה צריכה להיות בנוסח שאמרת כעת".

שואל: "באגודת ישראל אומרים שחברי הכנסת של דגל התורה אומרים שלא צריך להתעסק בחוק הגיוס, וגם מדברים שם נגד הפעילות בנושא".

הגר"א פילץ: "אני לא מדבר על אלה. זה לא זה לא.. אני לא יודע מה הם אומרים. אני אומר לך מה אנחנו אומרים".

שואל: ב"אגודה אומרים שבדגל התורה טוענים שאם ידרשו את חוק טל ושלילה מוחלטת זה יכול להתפרש שהפלג הירושלמי צודק וכדומה"...

הגר"א פילץ: "אני לא מדבר על דברים כאלה. זה לא אכפת לנו. אנחנו מדברים על עקרם של דברים, צריך למסור נפש על זה. וככה המהלך שנקבע, זה הכיוון היום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר