עטופים באבל כבד:

ילדיו של הגאון רבי דוד יגן זצ"ל מתקשים להתאושש

האלמנה הממתינה להשתלת ריאות • שתי הבנות הרווקות שבמשך כל שנות הנעורים טיפלו בזוג הורים חולים • החובות שנשארו מארבע חתונות שחיתנו ההורים בעודם מרותקים למיטת חוליים • "בסיפור הזה יש כל כך הרבה רבדים של צער, אבל יש אמונה יוקדת שנותנת להם להמשיך" (חרדים)

"הוא היה לומד בכל רגע ורגע, היה שקוע בתורה בצורה לא תיאמן" (צילום: באדיבות המצלם)

הטרגדיה הקשה של משפחת יגן מכה הדים בשכונת רמות בירושלים, וממנה לכל רחבי הארץ. "זה סיפור שיש בו כל כך הרבה רבדים של עצב", אומר לנו אחד מידידי המשפחה, "אבל יש שם אמונה יוקדת שנותנת להם את הכח להמשיך".

הסיפור התחיל לפני חמש שנים, כשהגאון רבי דוד יגן זצ"ל החל להרגיש כאבים עזים. הוא התעלם ודחה את הפנייה לרופא עד ימי בין הזמנים, משום שלא רצה להפסיד שעות לימוד.

"הוא היה 'שקדן' במלוא מובן המילה", מספר הידיד. "מעטים האנשים שמסוגלים לשבת כל כך הרבה שעות ליד הגמרא כמו רבי דוד זצ"ל. הוא היה לומד בכל רגע ורגע, היה שקוע בתורה בצורה לא תיאמן. תהיה בטוח שאם הוא הרגיש את הכאבים, זה אומר שהם היו ברמה בלתי נסבלת!".

לחצו כאן לסייע ליתומותיו של הרב דוד יגן זצ"ל >>

הביקור אצל הרופא הוליד סדרת בדיקות מקיפות שהניבו את התוצאה הקשה והמרה: המחלה הממארת מקננת בגופו. משלב זה והלאה הכל התהפך, רבי דוד זצ"ל היה עובר טיפולים קשים ומייסרים, וקיבל את כל ייסוריו באהבה ובשמחה.

שנה לאחר מכן הובהלה רעייתו לבית החולים כשהיא סובלת ממצוקה נשימתית חריפה. בדיקה מהירה גילתה שהיא סובלת ממחלת ריאות קשה. גם היא התחילה לעבור טיפולים, מסוג שונה לחלוטין, עד שלבסוף הודיעו הרופאים שהם מרימים ידיים: "היא חייבת השתלה", הם אמרו, ומאז היא נמצאת ברשימת ההמתנה, כשבינתיים היא נאבקת על כל נשימה ונשימה, וצמודה למחולל חמצן באופן קבוע.

"במשך כל הזמן הזה, יש להם בבית ילדים", מספר הידיד, "יש להם עשרה ילדים בסך הכל, ובבית נשארו שישה לא נשואים כשההורים חלו.

"ממיטת חוליים חיתנו ההורים ארבעה ילדים בלי עין הרע! הם זכו להשתתף בחתונות ולשמוח בשמחתם, אבל לא היתה להם אפשרות לעבוד ולגייס כספים. האמא סגרה את המשפחתון שהפעילה בבית קודם לכן, בגלל המחלה שלה, והמצב הכלכלי שלהם הלך ונעשה יותר ויותר קשה".

בשבוע שעבר נפטר הרב יגן זצ"ל, כשהוא מזוכך בייסורים. בבית נותרו שתי בנות האחת בת 20 והצעירה ממנה בת 19. כשאביהן חלה הן ביו בנות 15 ו-14.

אנשי הצדקה בשכונה וידידי המשפחה מנסים להירתם לעזרה. הבית זקוק לזריקת אדרנלין כלכלית דחופה. השעיית הליכי הגבייה השונים שמעיקים עליהם, רכישת מוצרי בסיס לבית, כיסוי החובות הדחופים ועוד.

"בבית שוררת מצוקה קשה מאוד", אומר איש שיחנו. "העוני שם הוא נורא ואיום, יש חובות, אין הכנסות, הרבה מאוד צער ואבל הם חווים במשפחה הזאת, כשכל הזמן מצבה של האם עדיין בסימן שאלה, ואף אחד לא יודע מתי היא תקבל זימון להשתלת ריאות. הם זקוקים לעזרה רצינית מאוד. לא תהיה ברירה, אנחנו השכנים נהיה חייבים להתגייס לעזור, ונבקש עזרה מהציבור כולו".

לחצו כאן לסייע ליתומותיו של הרב דוד יגן זצ"ל >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר