ביקורת בשמאל

מהפכה גדולה במשטרה: חוק בן גביר נחשף - השר יחליט על מדיניות והמפכ"ל יישם אותה

נחשפו פרטי הצעת החוק שהגיש בן גביר יחד עם יריב לוין היום במזכירות הכנסת - המגדירה מחדש את היחס שבין פוליטיקאים לשוטרים • השר היוצא בר לב: "צעדים שכל תכליתם לערער עוד יותר את סמכות הפיקוד הבכיר ואת מעמד המשטרה, ולעזאזל המדינה" (פוליטיקה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)

במזכירות הכנסת הונחה הבוקר (חמישי) הצעת חוק חדשה, של איתמר בן גביר יו"ר 'עוצמה יהודית' ויריב לוין מ'הליכוד', המגדירה מחדש את סמכויות המשטרה ומעניקה לשר הממונה סמכויות שלא היו מעולם במשטרה, באופן שדומה בהרבה לסמכויות שר הביטחון על צה״ל. כך נחשף הערב בחדשות 12.

לפי הדיווח של עמית סגל, מדובר בחוק בן שני עמודים בלבד המכיל את המהפכה הגדולה מקום המדינה ביחסי הפוליטיקאים והשוטרים: אם עד עתה קבעה פקודת המשטרה שהמפכ״ל הוא שקובע את המדיניות, כעת קובע החוק כי הוא "ינהל את המשטרה בהתאם למדיניות ולעקרונות הכלליים שיתווה השר".

בניגוד למצב עד היום, שבו המפכ"ל גיבש את מדיניות המשטרה והסתפק באישור השר, כעת כל החלטה על מדיניות כללית תיקבע מעליו.

עוד דווח ב-N12, כי החוק מחריג מסמכויות השר פתיחה או סגירה של חקירה ספציפית, למשל נגד פוליטיקאים. אולם, לשר תישמר הזכות להתוות מדיניות חקירה והעמדה לדין כללית. כך, לדוגמא, השר הוא שיוכל לקבוע שעל החזקת סמים קלים תיפתח או לא תיפתח חקירה, שתפילה בהר הבית לא תוביל להעמדה לדין או טיפול מחמיר בכל עבירת רכוש בפריפריה.

השר לביטחון הפנים היוצא עמר בר-לב התייחס בחשבונות הטוויטר והפייסבוק שלו לפרסום בחדשות 12 ומסר: "בהנחה שהפרסום של עמית סגל נכון, הרי שמדובר בפגיעה אנושה במשטרה, בהפיכת המפכ"ל לפיון ובדריסת הדמוקרטיה.

"משטרת ישראל תהפוך להיות משטרה פוליטית ובינונית שתופקר בידיים נעדרות ניסיון וחסרות אחריות; תאבד כל שארית של אמון ציבורי; ותחווה התדרדרות מקצועית, פגיעה ביכולתה להיאבק בפשיעה ובשחיתות ובריחה של קצינים מעולים שלא ירצו להיות שפוטים של פוליטיקאים".

לדבריו, "מאחורי הסיסמאות הריקות מתוכן של 'חיזוק המשטרה' - מדובר צעדים שכל תכליתם לערער עוד יותר את סמכות הפיקוד הבכיר ואת מעמד המשטרה, ולעזאזל המדינה. את המחיר נשלם כולנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר