הדריכות במערכת הביטחון

הנערה שנהרגה בג'נין צילמה את צה"ל מהגג, חשד ששימשה כתצפיתנית וסייעה למחבלים

לילה מתוח בג'נין: שבעה כדורים נמצאו בגופה של הנערה הפלסטינית בת ה-15 שנהרגה הלילה במחנה הפליטים - מה שלא מאפיין ירי של צה"ל • הנערה צילמה את הכוחות מגג מבנה במהלך הפעילות. לוחמים הגיבו שירו לעבר חמושים שפתחו באש מהגג, אולם לא זיהו כל נערה או אישה (אקטואליה, ביטחון בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הנערה שנהרגה וזירת ההרג (צילום: ערבי, לפי סעיף 27א)

מותה של הנערה הפלסטינית ג'נה זכארנה הלילה (בין ראשון לשני) במחנה הפליטים המסוכן בג'נין מטריד את מערכת הביטחון. הפלסטינים מאשימים את צה"ל כאחראים למותה, בישראל הודיעו כי יחקרו את האירוע.

הכוונה במערכת הביטחון הבוקר היא לפרק את מצלמות הקסדה של הלוחמים ששהו הלילה בזירת האירוע בג'נין על מנת לבדוק אם האירוע תועד.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מעריך גורם ביטחוני: "במהלך הפעילות הלילה היו עשרות חמושים על גגות הבתים בג'נין, שביצעו ירי לעבר הכוחות והכוחות ביצעו ירי גם לעברם".

בנוסף, במערכת הביטחון נבדק חשד שהנערה ההרוגה שימשה כתצפיתנית שסייעה למחבלים. הנערה שהתה על הגג וצילמה את הכוחות.

תיעוד דרמטי ממצלמות האבטחה: כוח צה"ל בג'נין, הלילה

לפי הדיווח ב-Ynet, בצה"ל העלו בתחקיר ראשוני כי הכוחות אכן ירו גם לעבר הגגות, אך הוסיפו כי לא זיהו נערה או אישה במהלך הירי.

בגופה של הנערה נמצאו 7 קליעים - מה שאינו מאפיין ירי של כוח צה"ל. כך לפי הדיווח של הכתב הצבאי ניר דבורי ב-N12.

שובר גלים נמשך

הלילה פעלו לוחמי צה״ל, שב״כ ומג״ב במספר מוקדים באוגדת יהודה ושומרון, ובין היתר בכפרים נעלין, קרוואת בני חסן, עבידיה, חרמלה, סאלם ורמאדין.

הכוחות פעלו בכפרים בית ליקיא, ענתא, כפר עקב ובמחנה הפליטים קלנדיה שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין, ועצרו תשעה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. במהלך פעילות הכוחות בכפר עקב, איתרו הלוחמים אמצעי לחימה. כמו כן, מספר חשודים יידו אבנים לעבר הכוחות ונשמעו קולות ירי במרחב, הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

בפעילות במרחב העיר ג׳נין שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה, כוחות הביטחון עצרו שלושה מבוקשים. במהלך הפעילות, מספר חשודים השליכו מטענים וירו ירי מסיבי ומדויק לעבר הכוחות, שירו לעבר חמושים שזוהו במרחב. מוכרת טענה על הרוגה פלסטינית. נסיבות המקרה בבירור.

פעילות צה"ל הלילה (צילום: דובר צה"ל)
פעילות צה"ל הלילה (צילום: דובר צה"ל)

הלוחמים עצרו גם ארבעה מבוקשים בכפרים דהרייה, בית עווא וביטא שבמרחב החטיבה המרחבית יהודה. במהלך הפעילות, איתרו הכוחות והחרימו אמצעי לחימה וציוד צבאי.

כמו כן, הכוחות פעלו בכפר יעבד שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה למעצר מבוקש. במהלך הפעילות נשמעו קולות ירי במרחב. הלוחמים פעלו גם בכפר בית סאחור שבמרחב החטיבה המרחבית עציון ועצרו מבוקש נוסף.

"אין נפגעים לכוחותינו", נמסר מצה"ל. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר