עוקץ הקואליציה

"ריח רע של נקמנות" • הנשיא לשעבר ריבלין שובר שתיקה

הנשיא העשירי של המדינה התייצב היום לצד בית המשפט בנאום ציבורי שנשא. "הרטוריקה, הנימה והלך הרוח כיום מדיף ריח של נקמנות" (ארץ)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
הנשיא לשעבר ריבלין (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

חוזר לבמה הציבורית: ראובן ריבלין, הנשיא העשירי של מדינת ישראל, התייחס היום (שני), אחרי תקופה ארוכה של שתיקה, לרפורמות המתוכננות במערכת המשפט ועקץ את חברי הקואליציה המיועדת.

בנאום שנשא בכנס שנערך במכון הישראלי לדמוקרטיה אמר ריבלין: "היום אנחנו עדים לתנועת נגד של המטוטלת ההיסטורית". הוא הוסיף: "יש תהום בין הניסיון האחראי לתחום את הביקורת השלטונית לבין להלך אימים על בית המשפט, לערער על סמכותו. צבר היוזמות עוסקות בהתגברות במקום באיזון".

הנשיא לשעבר הוסיף ועקץ כשקרא לחברי הקואליציה: "נבחרתם למשול. אנו לא יכולים להרשות לעצמנו נקמה, לא נקמה. תיקון". לדבריו, "משילות איננה חזות הכול. ריכוז כל הכוח הפוליטי בשם משילות הוא דבר מסוכן מאוד".

הוא הוסיף ואמר: "הרטוריקה, הנימה והלך הרוח הפסול כיום מדיף ריח רע של נקמנות וחיסול חשבונות".

הפרשן הפוליטי של חדשות 12 עמית סגל פרסם הבוקר, בעקבות הדברים, קטע מנאומו של ריבלין לפני 19 שנה באותו המקום, שבו טען ריבלין כי בית המשפט "מסכן את אושיות הדמוקרטיה".

בסיום נאומו היום פנה ריבלין אל אזרחי ישראל, כלשונו, ואמר: "למרות הבקרת שיש להם, גאים במערכת המשפט שלהם, וגאים בבית המשפט העליון שלהם, כמקור של מתינות, ורחב דעת.

"הם רוצים תקון, לא הרס. הם רוצים שפור של המערכת המשפטית, גוון ושקיפות שלה. הם תומכים בכם ועומדים לצדכם, תוך שהם יודעים, שבעניני שפיטה אין מרות על מי שבידו סמכות שפיטה, זולת מרותו של הדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר