מות הנערה בג'נין

צלף של הימ"ס ירה בנערה ממרחק 100 מטר; החשד: תצפתה ועזרה למחבל חמוש

מסקנות התחקיר הראשוני על מותה של הנערה בג'נין, מעלות כי היא נורתה בידי צלף של יחידת המסתערבים של מג"ב, ממרחק של כ-100 מטרים | הנערה זוהתה על יד מחבל חמוש, כשהיא עומדת על הגג ומבצעת תצפית על כוחותינו ואף מצלמת אותם | החשד: היא תצפתה כדי לסייע למחבל שפתח באש לעבר הכוחות (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)

בצה"ל מפרסמים הערב (שני) את מסקנות התחקיר הראשוני על מותה של הנערה הפלסטינית ג'נה זכארנה במחנה הפליטים בג'נין במהלך מבצע למעצר מבוקשים.

מהתחקיר הראשוני עולה כי היא נורתה בידי צלף של יחידת המסתערבים של מג"ב, ממרחק של כ-100 מטרים.

עוד עולה כי הנערה זוהתה על יד מחבל חמוש, כשהיא עומדת על הגג ומבצעת תצפית על כוחותינו ואף מצלמת אותם. החשד שהיא תצפתה על הכוחות כדי לסייע למחבל החמוש שאף פתח באש לעבר הכוחות - מספר פעמים.

תיעוד דרמטי ממצלמות האבטחה: כוח צה"ל בג'נין, הלילה

דובר צה"ל מסר כי "בתום תחקור ראשוני, נמצא שאכן קיימת סבירות גבוהה שהנערה שנהרגה, נפגעה מירי בשוגג שבוצע לעבר חמושים על גג באזור ממנו בוצע ירי על הכוח. כפי הנראה, הנערה שנהרגה היתה על גג אחד הבתים בקרבת החמושים.

"הטענה כי כוחות הביטחון ירו לעבר בלתי מעורבים באופן מכוון הינה מופרכת וחסרת בסיס. כוחות הביטחון ימשיכו לתחקר ולפעול לבירור נסיבות האירוע".

עוד מסר דובר צה"ל כי "צה"ל ומפקדיו מצרים על כל פגיעה בבלתי מעורבים, גם כאלו המצויים בסביבת קרב ובחילופי האש בקרבת המחבלים החמושים. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול לסיכול טרור בכל מקום שיידרש תוך מאמץ להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים".

הלווית הנערה בג'נין, הערב

אחר הצהריים התקיימה בג'נין הלוויתה של הנערה, כאשר במהלך ההלוויה, חמושים פלסטינים יורים באוויר.

כפי שדווח מוקדם יותר היום, במסגרת מבצע "שובר גלים" פעלו גם הלילה לוחמי צה"ל, מג"ב ושב"כ בג'נין שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה, שם עצרו שלושה מבוקשים המעורבים בפעילות טרור.

במהלך הפעילות, חשודים השליכו מטענים וירו ירי מסיבי לעבר הלוחמים, זרקו מטעני חבלה ובקבוקי תבערה ממוקדים שונים, בין השאר מגגות הבתים. הלוחמים ירו לעבר חמושים שזוהו באזור. בחסדי שמים לא היה נפגעים לכוחותינו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר