והקואליציה עוד לא קמה

ביטול "רפורמת הכשרות"; מחלוקת בין ש"ס והציונות הדתית

ש"ס בראשות דרעי דורשת לבטל לחלוטין את 'רפורמת הכשרות' של מתן כהנא, שזכתה להתנגדות גורפת של הרבנות הראשית - אך בציונות הדתית בראשות סמוטריץ' מתעקשים שלא לבטלה לגמרי, אלא רק לבצע בה שינויים, תוך השארת החלקים שעשויים לייעל ולשפר את מערך הכשרות ואת תפקוד הרבנות הראשית (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
סמוטריץ' ודרעי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מחלוקות ראשונות מתגלות בתוך הקואליציה החדשה, דווקא בנושאי דת ומדינה. לפי הדיווח של קובי נחשוני הבוקר (רביעי) ב'ידיעות אחרונות', הציונות הדתית נגד ביטול רפורמת הכשרות של מתן כהנא, נגדה יצאו הרבנים והרבנות הראשית, בחריפות רבה.

לפי הדיווח, ש"ס בראשות אריה דרעי והציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' נאבקות ביניהם על מתווה היציאה מרפורמת הכשרות.

בעוד ש"ס דורשת לבטל לחלוטין את הרפורמה ולמחוק את כל השינויים שעשה מתן כהנא, בציונות הדתית מתעקשים שלא לבטל את הרפורמה אלא רק לבצע בה שינויים, ואילו את החלקים שעשויים לייעל ולשפר את מערך הכשרות ואת תפקוד הרבנות הראשית - להשאיר.

יחד עם זאת, מדווח נחשוני כי שתי המפלגות מסכימות על השינויים העיקריים הנדרשים - החזרת הסמכות להענקת השגחה וכשרות לידי הרבנות המקומית בכל יישוב, לבטל את התחרות בין הרבנים המכהנים ובינם לבין התאגדים הפרטיים, כך שבד"צים שיבקשו לתת כשרות יוכלו לעשות זאת בנוסף לתעודת הרבנות ולא במקומה.

מלבד זאת, בציונות הדתית מתעקשים לשמר חלק מהרפומה שנועדה למנוע שחיתויות ולהטמיע מנהל תקין, כקביעת נהלי כשרות אחידים וניתוק הזיקה בין משגיח כשרות לעסק שמפוקח על ידו.

וכך, שתי הצעות חוק הונחו על שולחן הכנסת - הראשונה על-ידי ח"כ אופיר סופר מהציונות הדתית, שזו הצעת חוק שהוגשה כבר בכנסת הקודמת בתיאום עם הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, והשניה על-ידי ח"כ משה ארבל מש"ס שלפי ההצעה שלו, הניתוק בין המשגיח לבית העסק, ייקבע על-ידי השר ולא במסגרת חקיקה.

בציונות הדתית חוששים כי הצעת החוק הממשלתית שתוגש בעניין במקום שתי ההצעות הפרטיות, תאמץ את הצעתו של ארבל, בשל השליטה של ש"ס במשרד לשירותי דת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר