נשרף עד היסוד

מתקשים להתאושש: "הבית שרוף, אין לי אפילו מחזיק מפתחות"

משפחת ג'. מבני ברק מנסה להתארגן מחדש, אבל מגלה שזה לא קל בכלל • כל הבית נשרף עד היסוד, לא נשאר שום דבר חוץ מהבגדים שהיו לגופם של בני המשפחה • אפילו מכשיר טלפון נייד לא נשאר להם, וגם לא מחזיק מפתחות או כרטיס רב קו (חרדים)

צריכים להתחיל להשיג הוכחות ולהביא ראיות לכך שאנחנו אכן אנחנו (צילום: באדיבות המצלם)

ארבעה חלפו מאז השריפה הקשה ברח' חפץ חיים בבני ברק, והמשפחה מתחילה להבין את האירוע שפקד אותה ואת היקפי הנזק שלו...

"אתמול נתנו לי המארחים מפתח של הבית כדי שאוכל להיכנס", מספרת אחת מבנות המשפחה. "ביקשו ממני להכניס אותו לתוך מחזיק המפתחות שלי, כדי שלא יאבד. פתאום הבנתי שבעצם אין לי מחזיק מפתחות... גם זה נשרף!".

בני המשפחה מספרים על התחושה הקשה וההתמודדות עם הדברים הבסיסיים ביותר. "אין לנו רב קו, צריכים ללכת לעשות רב קו אבל אין לנו תעודת זהות כדי להזדהות ולקבל את הרב קו. צריכים ללכת למשרד הפנים להנפיק תעודות זהות. אין כרטיס אשראי, צריכים להזמין חדש מהבנק אבל אין לנו פלאפון שבאמצעותו יוכל הבנקאי לזהות אותנו ולאשר את הבקשה...

"כל דבר הכי קטן שרוצים לסדר ולשחזר, צריכים להתחיל להשיג הוכחות ולהביא ראיות לכך שאנחנו אכן אנחנו... זה נותן פשוט הרגשה רעה, כאילו כל האישיות שלנו נמחקה באחת".

לסיוע להורים ותשעת ילדיהם לאחר שביתם נשרף >>

עם זאת, הם לא מפסיקים לחייך ולצחוק על המצב: "בחסדי שמים אף אחד לא נפגע וזה מה שהכי חשוב", הם אומרים, "היו בבית ילדים במגוון גילאים זה היה יכול להסתיים בקלות באסון חלילה וחס, אבל הקב"ה כילה את מידת הדין שלו בעצים ואבנים, והשאיר את כל הנפשות לפליטה אנחנו מודים ומהללים על כך".

לשמחתם של בני המשפחה הציבור התגייס לסייע להם, לנוכח המצוקה הקשה, כששני הורים ושמונת ילדיהם הלא נשואים הפכו באחת לחסרי כל וזקוקים לתמיכה מיידית ואינטנסיבית.

קרן העזרה והסיוע שהוקמה רק בימים האחרונים עדיין רחוקה כמובן מהיעד שנקבע, ובכל זאת סכומים נאים כבר נאספו ב"ה, והמשפחה יכולה להתחיל בתהליכי שיקום ראשוניים כמו הזמנת קבלן שיפוצים שיתחיל להכין תוכנית עבודה ויגיש הצעת מחיר.

"היעד הכי חשוב זה להביא להחזרת הבית לתפקוד מהר ככל האפשר. ככל שיתמשך הזמן יתבזבז יותר כסף על שכירות ועל הוצאות ביניים. אנחנו רוצים להביא אותם בתוך חודשים בודדים בחזרה לתוך הבית, אחרי שיפוץ יסודי ושיקום של כל הבית שנחרב עד היסוד, ואחרי שהבית ירוהט בריהוט בסיסי כמו מיטות, שולחן וכיסאות, מקרר, מכונת כביסה, תנור ואולי גם ארון או שניים בתור התחלה", אומר עסקן ותיק שמטפל במקרה.

"אבל כדי שזה יקרה אנחנו זקוקים לכסף, הרבה כסף, וזה צריך להיות בתוך מסגרת זמן קצרה ככל האפשר, ולכן אין ברירה, אנחנו קוראים לציבור להתגייס ולסייע. צריכים לזכור שאירוע כזה יכול לקרות חלילה וחס לכל אחד מאתנו, וככל שנפתח את הלב ונסייע יותר, בעזרת ה' נינצל מדברים כאלו. כמו שאמרו גדולי הדורות שמי שצועד צעד אחד עבור הזולת, חוסך אלף צעדים שהיה צריך לצעוד עבור עצמו".

לסיוע להורים ותשעת ילדיהם לאחר שביתם נשרף >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר