המתיחות בג'נין

מפקד מג"ב מגבה את הלוחמים שירו בנערה הפלסטינית בת ה-16: "מצדיע, פעלו במוסריות"

יומיים אחרי מותה של הנערה הפלסטינית בת ה-16, מפקד משמר הגבול מגבה את הלוחמים • "פעלו במוסריות, בערכיות, באומץ. מצדיע" (ביטחון)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הנערה שנהרגה וזירת ההרג (צילום: ערבי, לפי סעיף 27א)

"מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, התייחס היום (רביעי) לפעילות כוחות צה"ל בג'נין, בנאום שנשא בטקס סיום קורס ימ"ס שהתקיים בבית הספר החילי. הוא התייחס לאירוע שבו נהרגה הנערה הפלסטינית, ואמר כי הוא מצדיע ללוחמים.

"הבעתי בנחרצות וללא סייג את הגיבוי והתמיכה ללוחמים", אמר מפקד משמר הגבול. "אני קובע, שבתחקיר שהוצג לי שעות קצרות לאחר האירוע, הלוחמים שלנו פעלו במוסריות, בערכיות, באומץ, בנחישות והצילו חיי אדם. ועל כך אני מצדיע להם!"

עוד אמר ניצב אמיר כהן: "לחימה בשטח עוין כפי שראינו לאחרונה בגזרת ג'נין, מלווה לעיתים בערפל הקרב. בתוך כך, אנחנו מחויבים לקבל החלטות תחת אש ובפרק זמן קצר.

"משמר הגבול הוא חיל מקצועי שמתחקר לעומק כל אירוע מבצעי. וכך גם בוצע בשיתוף עם צה"ל באירוע האחרון בגזרת ג'נין בו פעלו הלוחמים תוך סיכון חיים ממשי. בתחקיר שהוצג לי הבעתי בנחרצות וללא סייג את הגיבוי והתמיכה ללוחמים שלנו".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, היום (דוברות המשטרה)

הוא הוסיף: "ברוח המונדיאל, אני אומר שלנו אין VAR, אין לנו את היכולת להסתכל דרך המסכים ולהחליט מה נכון או לא נכון. אני קובע, שבתחקיר שהוצג לי שעות קצרות לאחר האירוע, הלוחמים שלנו פעלו במוסריות, בערכיות, באומץ, בנחישות והצילו חיי אדם ועל כך אני מצדיע להם".

כזכור בלילה שבין ראשון לשני השבוע מתה הנערה הפלסטינית ג'נה זכארנה הלילה במחנה הפליטים המסוכן בג'נין במהלך פעילות של כוח צה"ל במקום. הפלסטינים האשימו את צה"ל כאחראים למותה.

תיעוד דרמטי ממצלמות האבטחה: כוח צה"ל בג'נין, הלילה

בשיחה עם 'כיכר השבת' העריך גורם ביטחוני כי "במהלך הפעילות היו עשרות חמושים על גגות הבתים בג'נין, שביצעו ירי לעבר הכוחות והכוחות ביצעו ירי גם לעברם". בנוסף, במערכת הביטחון נבדק חשד שהנערה ההרוגה שימשה כתצפיתנית שסייעה למחבלים. הנערה שהתה על הגג וצילמה את הכוחות.

לפי הדיווח ב-Ynet, בצה"ל העלו בתחקיר ראשוני כי הכוחות אכן ירו גם לעבר הגגות, אך הוסיפו כי לא זיהו נערה או אישה במהלך הירי. בגופה של הנערה נמצאו 7 קליעים - מה שאינו מאפיין ירי של כוח צה"ל. כך לפי הדיווח של הכתב הצבאי ניר דבורי ב-N12.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר