להורדה: "פסנתר בנט"

כיכר השבת מגיש: אלבום לימי החנוכה - להורדה במתנה

נכנסים לימי חנוכה עם אלבום ייחודי ומלא קסם, מתנת 'כיכר השבת' - האתר החרדי הגדול בעולם • הניגונים האהובים של ר' חיים בנט בגרסת פסנתר הכנף האינסטרומנטלית של נתנאל לייפר • כנסו והורידו (מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: סטודיו כיכר)

שלוש שנים עברו מהאלבום הקודם ואני שמח מאד להציג בפניכם את אלבום הפסנתר החדש שלי "פסנתר בנט", אלבום שכולו מחווה לאחד מגדולי המוזיקה החסידית מזה יותר מיובל - ר' חיים בנט.

היה לי עונג רב לבחור את השירים הנפלאים של ר' חיים, הלחנים האדירים שמלווים אותי מינקות ועד היום, שירים שלא נס ליחם גם לאחר 40-50 שנה. אוסף השירים הזה רק מדגיש את גדלותו כמלחין ואת המגוון הרב של סוגי הלחנים שלו, וזה כשעוד לא נגעתי אלא בקצה קצהו של ההר הגדול עם עשרה שירים בלבד.

כהרגלי, בחרתי להקליט את האלבום על פסנתר כנף ולא בתוכנות פסנתר, זאת למרות שטכנית יותר פשוט ומדויק להקליט באמצעות תוכנות בהן ניתן לתקן כל דבר עד לנקודות הקטנות ביותר, היופי והאותנטיות בעיניי היא דווקא בחוסר הדיוק ובחוסר השלמות, בהגשה הישירה מתוך הלב. האלבום הוקלט בהקלטה אחת ארוכה, בה ישבתי מול פסנתר הכנף המדהים של אולפני 'גלים', פסנתר בן 140 (!) שנה שנשמע פשוט נהדר ומצלצל בשלמות. ניגנתי במשך כשעתיים ברצף ורק לאחר מכן חתכנו את הרצועות לאלבום שלפניכם.

היטיב להגדיר זאת המפיק המוזיקלי ואיש הסאונד של אולפני 'גלים', שרון רייז, כי זהו סוג של "פודאקסט" מוזיקלי בו במקום לדבר כרגיל אני פשוט מנגן ומביע את עצמי דרך הפסנתר. וכמו בדיבור יש כאן גם את ההשתהויות, רגעי המחשבה ואת הפרשנות שלי לשירים הנפלאים האלה.

כאן המקום להודות לר' חיים בנט על לחניו הרבים ופעילותו ארוכת השנים וכמובן על הסכמתו ותמיכתו בהקלטת האלבום ולאחל לו עוד שנים רבות של עשייה ויצירה מתוך הרחבת הדעת.

תודה גם לאולפני 'גלים' ושרון רייז, שזהו האלבום השני שאני זוכה להקליט אצלם. ציוד מתקדם ואיכותי יש בהרבה מקומות, אבל הנכס האמיתי הוא האנשים ובאולפני 'גלים' יש את הטובים ביותר.

וכמובן, תודה רבה מאד לאכסנייה שלי מזה שש וחצי שנים, האתר החרדי הגדול בעולם - 'כיכר השבת', שנותן לי שוב ושוב להגשים את כל החלומות המקצועיים שלי מתוך אמון, תמיכה ויד רחבה. תודה לכל צוות ההנהלה ולחבריי לעבודה, שבלעדיהם זה לא היה קורה.

יש הרבה פסנתרנים דגולים ממני, אך עדיין אני מקווה שהצלחתי להביא איזה טעם חדש לשירים, כזה שיזכיר למאזינים ברגעים השלווים בהם יאזינו לאלבום, איזה מלחין נהדר ר' חיים בנט וכמה קסם יש בשיריו.

מקווה מאד שהאלבום הזה בדומה לשלושת אחיו הגדולים - פסנתר שבת, פסנתר הלל ופסנתר ניגון, יתקבל באהבה על חובבי המוזיקה היהודית.

חיים בנט מסר לאחר שהאזין לאלבום: "נתנאל היקר, מה אומר הופתעתי והתרגשתי... לכאלה דמי חנוכה לא צפיתי. ממש מתוק מדבש, איזה רגש ואיזה נגינה מושלמת עם ניחוח חסידי ויהודי.

דע לך, כי לקחת לך בזאת משימה חשובה ויעזור השם יתברך שמו, שתזכה עוד רבות בשנים להוסיף ולהעשיר אותנו מן האוצר החסידי האותנטי. תודה רבה".

להורדת האלבום לחצו כאן

רשימת השירים באלבום:

1. נר לרגלי

2. שמע בני - הלל אומר

3.אבינו אב הרחמן

4. עקיבא

5. הנה אנוכי

6. מכניסי רחמים

7. כה אמר

8. פתחו שערים

9. שמע קולנו

10. ונתנה תוקף

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר