תיעודים דרמטים מלב שכם

ניסיון פיגוע דריסה סמוך לבית לחם • המחבל שניסה לפגוע בחרדי נעצר אחרי שביתו כותר

חמישה ימים אחרי שחסם את דרכו של חרדי סמוך לכניסת השבת וניסה לירות לעברו, נעצר המחבל אחרי שביתו כותר. הפלסטינים תיעדו (ביטחון)

משה מנס | כיכר השבת |
רגעי הפשיטה על בית המחבל, היום (צילום: ערבי, לפי סעיף 27א)

שני אירועים ביטחוניים בתוך שעה: מחבל ניסה לבצע פיגוע דריסה בדרום ירושלים ליד בית לחם. המחבל הגיע כשהוא רוכב על אופנוע ללא לוחיות רישוי אל מעבר רחל בדרום ירושלים, ולאחר שהבחין כי נסגרו שערי המעבר על מנת לעוצרו - ביצע סיבוב פרסה והמשיך בנסיעה חזרה לכיוון העיר תוך סיכון המאבטח במקום.

בתגובה ובשל הסכנה שנשקפה ממעשיו, בוצע ירי על ידי כוחות הביטחון לעברו. לא זוהתה פגיעה. המחבל המשיך בנסיעה פרועה ונמלט מהמקום. המשטרה מסרה כי "כוחות הוזעקו למקום ונערכות סריקות אחר החשוד תוך בירור נסיבות האירוע" וכי "אין נפגעים לכוחותינו".

כשעה קודם לכן עצרו לוחמי הימ"מ, שירות הביטחון הכללי וצה״ל מבוקש החשוד במעורבות בפיגוע הירי בסמוך לחוות גלעד ביום שישי האחרון. רגעי המעצר פורסמו בתקשורת הפלסטינית. נראים בצילומים כוחות רבים של לוחמים המכתרים את ביתו של המחבל ועוצרים אותו.

כיתור ביתו של המחבל (צילום: ערבי)
כיתור ביתו של המחבל (צילום: ערבי)

כזכור, ביום שישי האחרון, סמוך לכניסת השבת, ניסה מחבל לפגוע בחסיד חב"ד, שמואל רייניץ, כאשר האחרון עשה את דרכו אלון מורה לכיוון עמנואל עיר מגוריו. המחבל חסם את דרכו ברכב וניסה לירות לעברו. בנס רייניץ ניצל.

בשיחה עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, תיאר רייניץ את רגעי הפיגוע. "אני נסעתי מכיון אלון מורה לעמנואל, אני נוסע אני רואה רכב עומד מצד שמאל מחכה, רכב שחור קטן, ואז אני ראיתי אותו עושה סיבוב פרסה, חשבתי שאני הולך להיכנס בו ואז עשיתי לו, סימן איך אתה נוסע, ואז המשכתי לנסוע, ואז שאני עברתי אותו הוא הוציא לי קנה של רובה גדול והתחיל לירות, כמה יריות, שמעתי בום בום בום, המשכתי לנסוע ולברוח".

ריינץ המשיך וסיפר: "אני אמרתי לעצמי הכל בסדר, לא נוזל ממך דם, הכל בסדר הגוף עובד, הראש עובד, העיניים עובדות, אני מרגיש ששום דבר לא קרה, ואז עצרתי לא המשכתי.

רייניץ מתאר את הפיגוע

"ואז הגיעו כמה חברה יהודים, אני עצרתי התקשרתי למשטרה, השוטרת אמרה שמואל אתה עומד פה מחכה עד שיבואו כוחות הביטחון, אתה לא זז, הכל בסדר איתך? איך אתה מרגיש? אתה פצוע צריך אמבולנס? היה לך נס גדול צריכים להתקשר לאיתמר בן גביר וצריך להקים את הממשלה זה כבר נהיה הפקרות הפקרות, צריך להחזיר המחסומים".

דגן אמר בזירת הפיגוע: "אנחנו לא נסכים לקבל בשום אופן את חזרתו של גל הטרור כפי שהיה לפני מספר חודשים. אני דורש מהפיקוד הצבאי הבכיר, אני דורש מהממשלה היוצאת, שלא תחזור על הטעויות של לפני מספר חודשים, שעלו בדם. אני דורש מהדרג הצבאי הבכיר, לסגור עכשיו את המחסומים מסביב לשכם. המחבלים הפחדנים האלו יוצאים וחוזרים באין מפריע ולכן יש להחזיר את המחסומים ולצאת לפעולה צבאית כנגד התשתיות של הרשות הפלסטינית על מנת למנוע גל טרור מדמם נוסף. אנחנו לא נ‏שתוק ולא לוותר על ביטחון התושבים שלנו".

רגעי מעצר המחבל, היום (צילום: ערבי)

היום, כאמור, נעצר המחבל. המעצר התבצע בעקבות מידע של שירות הביטחון הכללי ובמסגרת פעילות של לוחמי הימ"מ של משמר הגבול וסיירת גולני בעיר שכם שבחטיבה המרחבית שומרון.

החשוד הוא מג'האד מזיד, בן 25, פעיל חמאס ואסיר לשעבר על רקע מעורבות בטרור. הלה נעצר על ידי לוחמי הימ"מ בביתו והועבר לחקירה בשירות הביטחון הכללי.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר