יורה לכל הכיוונים

חבר הכנסת החדש מהליכוד: "לפיד כושל וחלול, בנט רופס"

בראיון נטול כפפות מאשים חבר הכנסת הטרי את בנט ולפיד: "אפעל לגירוש מחבלים, מי שפגע ביהודים אסור שיישאר לגור בארץ" (פוליטי, אקטואליה)

איצלה כץ | כיכר השבת |
"לפיד מנותק וכושל". אליהו רביבו (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

ניתן לומר ש'מאורעות תשפ"א' - כינוי לפוגרומים שביצעו ערביי ישראל, בעיקר בערים המעורבות, בזמן מבצע 'שומר החומות' - ערב הקמת ממשלת בנט-לפיד-עבאס, עיצבה את השקפות עולמם של רבים מאזרחי ישראל, גם אלו שלא גרים בערים מעורבות כגון, רמלה, יפו, לוד ועכו. אזרחים רבים אשר האמינו ב'דו-קיום' חדלו מלהאמין בכך.

גם היחס לאזרחותם של אותם ערבים המתגוררים בתחומי הקו הירוק הפכה מוטלת בספק. אחד מאותם אזרחים הוא אחיו של ראש עיריית לוד - יאיר רביבו, חבר הכנסת הטרי מהליכוד אליהו רביבו. בראיון שהעניק הערב (רביעי) לחדשות N12, הוא פרש את משנתו באשר ליחס המגיע לדעתו לאותם ערבים שהשתתפו ב'מאורעות תשפ"א' ובכלל על יו"ר האופוזיציה המתעדת לקום - יאיר לפיד.

מאורעות תשפ"א (צילום: יוסי אלוני/פלאש 90)

רביבו נשאל כיצד בדעתו לפעול על מנת שמקרים כמו שראינו בזמן מבצע 'שומר החומות' לא יישנו. "צריך לתקן כמה דברים במערכת האכיפה. דבר ראשון מבחינה חוקתית. חייבים לקבוע רף של עונש מינימום של 5 שנות מאסר בפועל למי שמתפרע כנגד יהודים. אבל זה לבד לא יספיק. מערכת המשפט צריכה לעבור שינוי. אסור שיהיה מצב בו שופטים יקלו על נאשם בהתפרעות".

רביבו אף תומך נלהב בתיקון חוק פקודת המשטרה - מה שמכונה בימינו 'חוק בן גביר'. "היתה בזמנו, בשנת 1999 וועדת צדוק. אף אחד לא חושד בצדוק כי הוא ימני. מה קרה למסקנות הוועדה? ברור שצריך תיקון בחוק". רביבו מתייחס להפחדה של הציבור בידי גורמים בתקשורת: "ישנם שני דברים שמפחידים את הציבור. הביטחון האישי הרעוע ברחובות ומסע ההפחדה בתקשורת ממה שיקרה אם יתוקן חוק פקודת המשטרה".

בהמשך עבר רביבו בראיון לחדשות 12 לתקוף את ראשי הממשלה היוצאים בנט ולפיד. "הם עשו ההפך ממה שהם התחייבו לציבור בתקופת הבחירות. אנחנו נעשה בדיוק מה שהבטחנו. אם לא נעשה כך, יבוא הציבור ששלח אותנו, בוחרי הליכוד ויאשים אותנו בצדק: "שקרנים". אנחנו נהיה ההפך המוחלט מלפיד הכושל, המנותק והחלול שלא עומד במילה ממה שאומר, ושל בנט הרופס".

"רופסים". בנט ולפיד. (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90)

רביבו נסער: בנט, ראש מפלגה של חמישה מנדטים הציג את עצמו כ10 מעלות ימינה מנתניהו בזמן ששר הביטחון בממשלתו מזמין את אבו מאזן לבית שלו בתקופה של פרעות נגד יהודים ובזמן שהפת"ח בהנהגתו הפך לגורם טרור משמעותי שטחים. יש יותר רופס מזה?".

רביבו נשאל וענה על דעתו בעניין הרפורמות במערכת המשפט. "אני תומך בפסקת ההתגברות אבל אני גם חושב שצריך לשנות בחוק את ההגדרה של היועצים המשפטיים. יועץ משפטי כשמו כן הוא. צריך לייעץ. לא לקבוע את המדיניות בעצמו".

רביבו רומז גם כי על היועצת המשפטית לממשלה המכהנת כעת - גלי בהרב מיארה להתפטר "אם לא תבצע התאמה". לטענתו "צריך לתת לה תקופת זמן לעבוד עם הממשלה הנכנסת. אבל אם היא תמשיך לקדם את האג'נדות האישיות שלה נצטרך לראות איך זה מתכתב עם המציאות".

"תצטרך להתכתב עם המציאות". גלי בהרב מיארה (צילום: שיר תורם/פלאש 90)

רביבו נשאל על טור הדעה בניו יורק טיימס המזהיר מפני ממשלת הימין בראשות נתניהו שמתעדת לקום. "אף אחד, ודאי לא כותבי טורי דעה למיניהם בניו יורק טיימס יכתיבו לאזרחי ישראל איך צריך להתנהל כאן. אנחנו הריבון ואנחנו נקבע את גורלינו בעצמינו".

רביבו התייחס לגירוש המחבל צאלח אל חמורי לצרפת לפני כמה ימים. "אני תומך בגירוש מחבלים. אני אף מכין הצעת חוק בנושא. משפחה של טרוריסט שרצח יהודים או ניסה לרצוח, והיא מהללת ומשבחת אותו, אין מקומה בגבולות ישראל. כבר הכנתי את ההצעה ושבוע הבא היא תעלה על שולחן הממשלה בעזרת השם" מבטיח רביבו.

"היה צריך להשאיר את וועדת הפנים בידי הליכוד". נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90)

רביבו התייחס לתפקיד אותו הוא רוצה למלא בממשלה שתקום. "אני הייתי רוצה את ראשות וועדת הפנים של הכנסת. אבל לצערי זה לא נשאר בידי הליכוד וחבל. אני חושב שזה היה צריך להישאר בידים של מפלגת השלטון - הליכוד". לסיום נשאל רביבו כמה זמן לדעתן תחזיק הממשלה החדשה: "4 או 5 שנים" ענה.

אליהו רביבו הוא כאמור אחיו של ראש עיריית לוד יאיר רביבו. הוא כיהן בתפקיד בכיר בעיריית לוד וכשאחיו התמנה לראשות העיר הוא פרש מתפקיד'ו והתמודד בפריימריז של הליכוד. הוא פעיל ליכוד כבר 20 שנה אך "הופתע לראות את תמונתו בקמפיין הליכוד" כפי שסיפר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר