נתניהו מרכיב ממשלה

"הממשלה הימנית ביותר": בעולם מסקרים את סיום המשא ומתן

ברחבי העולם מסקרים את הודעת ה"עלה בידי" של ראש הממשלה הנכנס נתניהו | מאירופה ועד אמריקה: כך סיקרו את הרכבת הממשלה (עולם, פוליטי)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום מסך)

"עלה בידו": ברחבי העולם מסקרים את הודעת ראש הממשלה הנכנס נתניהו לנשיא הרצוג לפיה עלה בידו להרכיב ממשלה.

באתר ה-BBC הבריטי נכתב כי "הקואליציה הימנית ביותר בישראל הסכימה לממשלה תחת נתניהו". עוד נכתב כי נתניהו יעשה היסטוריה כראש הממשלה היחיד שנכנס לקדנציה שישית.

עוד נכתב כי "הקואליציה שלו כוללת מפלגות ימין קיצוני, כולל אחת שמנהיגה הורשע בעבר בגזענות אנטי ערבית". בהמשך נטען כי "הפלסטינים חוששים שהממשלה החדשה תחזק גם את אחיזתה של ישראל בגדה המערבית הכבושה".

באתר La Libre הבלגי דווח: "עשן לבן בירושלים: נתניהו מרכיב את הממשלה הבאה". בהמשך צוין גם שם, בדומה ל-BBC כי "השותפים ידועים, עם זאת, במה שלדברי אנליסטים צריכה להיות הממשלה הימנית ביותר בתולדות ישראל".

"בשבועות האחרונים חתמה מפלגת הליכוד של נתניהו על הסכמים עם מפלגות ימין קיצוני המאפשרים חלוקת תפקידים כמו השר לביטחון לאומי של איתמר בן גביר, אחריותו של בצלאל סמוטריץ' להתנחלויות בגדה המערבית הכבושה ותיק למנהיג ש"ס אריה דרעי" הוסיפו.

באתר הערוץ האמריקני CNN דווח: "נתניהו הודיע לנשיא המדינה שהוא הרכיב ממשלה". עוד כתב הערוץ כי ההודעה הגיעה "10 דקות לפני הרגע האחרון".

"חברי מפלגת הליכוד של נתניהו צפויים למלא כמה מהתפקידים החשובים ביותר בקבינט של שר החוץ, שר הביטחון ושר המשפטים." הוסיפו.

עוד כתבו: "איתמר בן גביר, יו"ר מפלגת "עוצמה יהודית", ייכנס לתפקיד ביטחון הפנים המורחב החדש, ששמו שונה לשר לביטחון לאומי, יפקח על המשטרה בישראל ועל פעילות משטרתית מסוימת בגדה המערבית הכבושה."

בערוץ הבריטי 'סקיי ניוז' כתבו כי "בנימין נתניהו הודיע כי הקים קואליציה חדשה שתמשול בישראל". עוד נכתב כי "מפלגת הליכוד השמרנית שלו ומפלגותיו הדתיות-לאומניות המקורבות לקהילות החרדיות והמתנחליות בגדה המערבית זכו ברוב נוח בבחירות שנערכו בישראל ב-1 בנובמבר - וזכו ברוב של 64 מושבים בכנסת בת 120 החברים."
בהמשך האייטם צוין כי "איתמר בן גביר, שהורשע בעבר בהסתה לגזענות ובתמיכה בארגון טרור, מונה לשר ביטחון הפנים - מה שמציב אותו כאחראי על המשטרה הארצית. בצלאל סמוטריץ', שסבור שישראל צריכה לספח את השטח הכבוש, יקבל את הסמכות על הבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית וכן יכהן כשר האוצר."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר