תחקיר הפיגוע המשולב

המשטרה חושפת תיעוד: המחבל הזעיק את השוטרים - ירה לעברם ודרס אותם

המשטרה מפרסמת את תוצאות התחקיר ממנו עולה כי המחבל הוא זה שהזעיק את כוחות המשטרה לכפר קאסם בנימוק כי יש אירוע פלילי. כאשר השוטרים הגיעו, פתח בירי לעברם - ואז נכנס לרכבו והחל לדרוס אותם, עד שנוטרל על ידי הכוחות (משטרה)

המשטרה חושפת הבוקר (שישי) את תיעוד הפיגוע המשולב בכפר קאסם ממצלמות האבטחה, ומפרסמת את שהתרחש באותם רגעים דרמטיים.

המחבל הוא זה שהזעיק את המשטרה למקום, בנימוק כי יש בשטח אירוע פלילי. כאשר השוטרים הגיעו לזירה, הוא פתח בירי לעברם עם נשק שהחזיק בידו.

בהמשך, תוך כדי שהשוטרים מגיבים בירי, הוא נכנס לרכבו - ופתח בנסיעה מהירה לעבר השוטרים ודרס 3 לוחמי משמר הגבול. השוטרים הגיבו באש, פצעו אותו, ובהמשך מת המחבל מפצעיו.

כוחות משטרה מיוחדים ביצעו סריקות אחר חשודים נוספים, בסיוע מסוק משטרתי. בתום הסריקות במבנה ממנו יצא המפגע, חשפו השוטרים נשק מסוג קרלו, תחמושת, בקבוקי תבערה וכן סכין ברכבו.

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, ביצע הערכת מצב מיוחדת בזירת האירוע יחד עם פיקוד מרחב שרון ואמר כי "לאחר ששמעתי את גורמי הביטחון, בהם גם גורמי שב"כ, מתבהרת התמונה שמדובר ככל הנראה בפיגוע שתוכנן כמה ימים קודם לכן".

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי אמר הבוקר: "אני מברך את מפקד המחוז והשוטרים שפעלו הלילה בכפר קאסם ומאחל בריאות לשוטרים שנפצעו באירוע".

"ראינו שוב סגירת מעגל מהירה של השוטרים שלנו בשטח עם מהירות תגובה וחתירה למגע עד ניטרול המחבל ובכך הם מנעו פיגוע רחב יותר שתוכנן ע"י המחבל כנגד כח המשטרה שפעל ביישוב".

שבתאי הוסיף כי "תוך כדי האירוע הוקפצו לשטח כוחות ימ"מ והחטיבה הטקטית של מג"ב ויחד עם השוטרים בשטח הם הצליחו להגיע מהר מאוד לנשקו של המחבל ולאמצעי לחימה נוספים שהוא הכין במטרה לעשות בהם שימוש בפיגוע ובנוסף נמצאה ברכבו סכין. ראינו הלילה שוב את גבורת השוטרים שלנו ויחד עם זאת איגוד כוחות מהיר ומקצועי שהביא לסגירת מעגל מהירה".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן שוחח עם הלוחמים והמפקדים ושיבח את תפקודם: "פעלתם באירוע בצורה מקצועית ונחושה, הגעתם לזירת האירוע ועמדתם כחומת מגן מול מחבל שניסה לפגע ולדרוס אתכם. אני מגבה באופן מלא את הקצין ושני לוחמי מג"ב שפעלו בפיגוע ומאחל רפואה שלמה לפצועים".

מפקח נ', קצין מג"ב מזרוע מרכז של החטיבה לביטחון הפנים, שפיקד על כוחות מג"ב שהוזעקו למקום: "קיבלנו דיווח בקשר שזורקים בקבוקי תבערה לעבר ניידת משטרה. היינו בפעילות שגרתית בג'לג'וליה, תוך דקות ספורות הגענו לאירוע וישר אמרתי ללוחמים לעלות על ציוד מיגון מלא. בהתחלה שזרקו עלינו אבנים ובקבוקי תעברה הגבנו בירי אמצעים לפיזור הפגנות. לפתע אני והלוחמים שאיתי מזהים מחבל שנכנס לתוך רכב וטס לעברנו בנסיעה לאחור, פתחנו באש לעברו ונטרלנו אותו".

הלילה כאמור הוזעקו צוות לוחמי החטיבה לבט"פ של משמר הגבול לזירת אירוע בה הושלך בקבוקי תבערה לעבר ניידת בכפר קאסם. קצין יחד עם 3 לוחמי מג"ב זיהו את המחבל שנסע במהירות ברכב בנסיעה לאחור לעברם ואף פגע ברכב נוסף וכתוצאה מכך נפצעו באורח קל הקצין ו-2 לוחמים נוספים. לוחמי מג"ב חתרו למגע וביצעו ירי לעבר המחבל וניטרלו אותו.

כוחות ימ"מ שהיגעו למקום יחד עם לוחמי מג"ב ושוטרים נוספים ביצעו סריקות נרחבות לאור האירוע ותפסו נשק מסוג קרלו מוטען בתחמושת שכלל הנראה המחבל ניסה לירות באמצעותו לעבר כוחות המשטרה. ברכבו של המחבל נתפסו סכין וגז מדמיע.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן: "נמשיך לפעול בנחישות תוך הפעלת כוחות גדולות, מיומנים וזמינים הפרוסים בכל הארץ בכדי לתת ביטחון לאזרחי מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר