הפיצוץ ביהדות התורה

הכנה לבחירות המקומיות? ביטאון 'דגל' נגד גולדקנופף; ב'אגודה' מבהירים

מאבק בתוך יהדות התורה בעקבות הסיכום על מינוי גולדקנופף לחבר קבינט, והחתימה העצמאית של אגודת ישראל על הסכם קואליציוני • באגודת ישראל הבהירו כי לא יאיישו את התפקיד • בדגל התורה אומרים כי המאבק מסלים ברקע ההכנות לבחירות המוניציפאליות (חרדים)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בשנים הראשונות להקמת המדינה, כיהנו נציגי אגודת ישראל בתפקידי שרים, אך בהמשך הוחלט אידיאולוגית, כי גם אם מצטרפים לקואליציה - לא מתיישבים מסביב לשולחן הממשלה.

בש"ס לעומת זאת, הצטרפו לממשלה ואף לקבינט. באגודת ישראל, בעקבות ההנחיה המשפטית נגד התפקיד של 'סגן שר במעמד שר', התירו מחדש את השותפות בממשלה.

הפעם, באגודת ישראל נטלו לראשונה תפקידי שרים גם עבור יו"ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף שיכהן כשר השיכון וגם עבור מאיר פרוש שיכהן כשר ירושלים ומסורת. בנוסף, סוכם כי גולדקנופף יהיה חבר בקבינט.

בדגל התורה, שם נמנעים מתפקידי שרים, יצאו היום בביטאון המפלגתי 'יתד נאמן' במתקפה, תחת הכותרת 'למה תתראו'.

"דעת רבותינו גדולי ישראל זצ"ל ויבלחט"א היה כי חברות בממשלה משמעותה קבלת אחריות על כל פועלה. כל מי שחבר בממשלה, עומס על כתפיו את האחריות הנובעת מהשותפות לא רק למה שהוא עושה אלא לכל החלטה וחקיקה שנקבעת או נחקקת".

"משום כך הורנו רבותינו בהמשך לדרכם הסלולה של רבותינו זצ"ל, לא ליטול תפקידי שרים ולכהן רק כסגני שרים שגם אם מופקד בידיהם 'תיק', היינו משרד, הוא איננו אחראי להחלטות הממשלה, ובפרט כאשר על שולחנה עלולות להיות מוכרעות שאלות הרות גורל של יציאה למלחמה או למבצע צבאי שחיי אדם תלויים בו".

"מסיבה זו, רבותינו אינם מתירים לנציגנו להיכנס כחברים לקבינט מדיני-ביטחוני שעל חבריו לקבל בהצבעתם ובו פיהם החלטה גורלית שרק אורים ותומים יכולים לקבל. זו כבר איננה רק שותפות באחריות אלא קבלת האחריות עצמה והכרעה לממשלה כיצד לפעול בסוגיות מדיניות ובטחוניות שחיי אדם ומדינה שלמה תלויים בהם".

בכירים באגודת ישראל הבהירו כי בכל מקרה, גולדקנופף לא מתכנן לכהן בפועל בחבר בקבינט וכי אם בדגל התורה היו משוחחים איתם לפני שיגור המכתב הזועם אתמול לנתניהו ופרסום המאמר היום בביטאון המפלגה, היו שומעים כי מדובר היה בדרישה לצורך מו"מ, להעניק למפלגה מעמד שווה לשאר המפלגות, שכל ראשיהם מכהנים בקבינט.

בתגובה לדברי הבכירים באגודת ישראל נמסר מלשכת גולדקנופף כי "ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו מדברים בעד עצמם. ככל ויהיה שינוי נעדכן על כך"

בדגל התורה היו בכירים שהתבטאו ביממה האחרונה כי מדובר בהסלמה מכוונת לקראת הריצה העצמאית המתוכננת בבחירות המוניציפאליות הקרובות, כפי שהיה בבחירות המקומיות הקודמות בחלק מהערים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר