לקריאה שנייה ושלישית

ברוב של שבעה ח"כים: "חוק בן גביר" עבר בוועדה המיוחדת

בזמן שח"כ בן גביר משתתף בהלווית הרב חיים דרוקמן זצ"ל, החוק הקרוי על שמו עבר ברוב של שבעה חברי כנסת בוועדה המיוחדת | צפו (פוליטי)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
מאשרים את הצעת החוק | מתוך דיוני הוועדה (צילום: דוברות הכנסת/נועם מושקוביץ)

לקראת העברה סופית של החוק: הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק לתיקון פקודת המשטרה בראשות ח"כ אופיר כץ, אישרה בשעה זו (שני) את הצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

הצעת החוק אושרה לאחר שח"כ איתמר בן גביר, הסכים לפיצול חלק מסעיפיה בהמלצת הייעוץ המשפטי לכנסת. יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר כץ: "יש לנו חוק טוב ואני שמח שברגע שהשר המיועד ישב על הכסא, הוא יתחיל כשר הקובע את מדיניות המשטרה".

במהלך הדיונים המרתוניים נדחו מעל 1450 הסתייגויות ומאות בקשות לדיון מחדש (רביזיה) שהוגשו להצעת החוק. 7 ח"כ הצביעו בעד ו- 5 נגד.

בהצעת החוק שתועבר כאמו למליאה לקריאות שנייה ושלישית, תעוגן סמכותו של השר לביטחון פנים להתוות את מדיניות המשטרה, בין היתר: סדרי עדיפויות, תכניות עבודה, הנחיות כלליות, הוראות המשטרה לפי הפקודה ומימוש סמכויותיו בכל הנוגע לתקציב המשטרה. השר יקיים פיקוח ובקרה על פעילות המשטרה ועל רמת מוכנותה. בתחום החקירות השר יהיה רשאי להתוות מדיניות כללית, לרבות קביעה של סדרי עדיפויות, ולאחר ששמע את עמדת היועמ"ש לממשלה והתייעצות עם המפכ"ל .

עוד מוצע בהצעת החוק של בן גביר, כי מדיניות השר לא תגרע מחובתה של המשטרה לפי כל דין לעניין פתיחתם, ניהולם או סגירתם של חקירה או תיק. המפכ"ל יפקח על המשטרה, על סדרי ניהולה ועל הפעלתה, יהיה אחראי להשגחה על כל ההוצאות הכרוכות בה, בהתאם להתוויית המדיניות ולעקרונות הכלליים של השר. פקודות המשטרה יפורסמו, אלא אם כן המפכ"ל, באישור היועמ"ש לממשלה, סבר כי אין לפרסם פקודה מסוימת. מדיניות השר תפורסם באתר האינטרנט של המשרד לביטחון פנים ועל השר יהיה לדווח על מדיניותו אחת לכנס בפני ועדת הפנים והגנת סביבה של הכנסת.

ההצעה אושרה לאחר שח"כ איתמר בן גביר, קיבל ביום חמישי שעבר את המלצות היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד שגית אפיק והמשנה ליועמ"ש של הכנסת והוועדה, עו"ד מירי פרנקל – שור והסכים לפיצול חלק מסעיפיה בהצבעה. במסגרת הפיצול, תידחה ההצבעה על סעיף הכפפת מפכ"ל המשטרה לשר וסעיף הנוגע למשך זמן הטיפול בתיקים לאחר הקמת הממשלה.

יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר כץ, אמר לסיכום: "מודה ליועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד מירי פרנקל- שור ולצוותה. ראיתי ייעוץ משפטי מקצועי שרוצה לעזור, לסייע ולייעץ. וגם כשהיו אי הסכמות הם ניסו לאחר דיונים להגיע לפשרה והצעה מוסכמת בין כל הצדדים לעומת הגישה של הייעוץ המשפטי לממשלה שהתנגדו לכל הצעה. יש לנו חוק טוב ואני שמח שברגע שהשר המיועד ישב על הכסא, הוא יתחיל כשר הקובע את מדיניות המשטרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר