חשיפה:

בגלל אתגר אחד, פערי ההכנסה בין הציבור החילוני לחרדי – עצומים

בעוד בציבור הכללי יש מי שמרוויחים מעולה בעולם ההייטק, נראה שהציבור החרדי חי בעולם מקביל, בו הפרנסה נמוכה, ולרבים בעולם החרדי יש עוד דרך ארוכה • איזה אתגר מרכזי עומד בפני חרדי שרוצה להרוויח טוב לפרנסת ביתו ומי יכול לעזור בזה? • כל הפרטים>> (לימודים)

הפתרון הפשוט שיזניק את הכלכלה החרדית (צילום: Mendy Hechtman/Flash90)

מחקר שנערך במשך השנים על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה וכן על ידי רשויות המס מגלה כי למרות גידול איטי בהכנסתם הממוצעת של גברים מהחברה החרדית, פערי ההכנסה בינם לבין גברים יהודים שאינם מהחברה החרדית רק גדלו.

נכון ל-2018 עמדה הכנסתו הממוצעת של גבר מהחברה החרדית על 55% בלבד מהכנסתו הממוצעת של גבר יהודי שאינו מהחברה החרדית. הבדלים בהחלט משמעותיים.

מדוע זה ככה, והאם יש דרך לגרום לגברים חרדים להרוויח יותר? יצאנו לחקור וגילינו כי בעוד אנשים בציבור הכללי עובדים במשרות הנחשבות ל'מעמד גבוה', החרדי המצוי – לא יכול לעבוד בכל עבודה שהוא רוצה.

חיפשנו את הסיבה שגורמת לחסמים עבור הציבור החרדי על מנת לראות האם יש בידנו למצוא את הבעיה, בתקווה שכך נמצא את הפתרון.

זיקקנו את האתגרים, כשרות, הפרדה וזמנים מותאמים למשפחה חרדית וגילינו כי בעוד אם כל אלו החרדי המצוי יכול להסתדר, יש רק דבר אחד שהוא לא יכול לעשות.

הבעיה

קוראים לזה בעברית:

הוא לא דובר אנגלית.

"איי דונט ספיק אינגליש". נשמע מוכר?

לדבר אנגלית בשיטה מטורפת >>

מחקרים שנעשו במהלך השנים מגלים כי רק כ-42% מהבנים בגילי היסודי שלומדים במוסדות "פטור" לומדים אנגלית, בעוד שהרוב המוחלט של הציבור החרדי לא לומד אנגלית. אגב, בישיבות המספר נמוך עוד יותר.

יוצא אם כן, לפי מחקרים, ש-54% מהגברים בציבור החרדי – אינם יודעים אנגלית כאשר הערכה

"לא צריך לימודי ליבה כדי להצליח בהייטק, חשוב רק אנגלית"

פרופ' שלמה קליש, מבכירי תעשיית ההייטק בישראל ומחלוציה אמר לפני מספר חודשים בכנס 'DoScover' –שהוקדש כולו לפיתוח תחום הסטראט-אפים והחדשנות במגזר החרדי בישראל ש"לא צריך לימודי ליבה כדי להצליח בהייטק. חשוב רק אנגלית". אומר את זה גם ביל גייטס, מארק צוקרברג ונוספים. פרופ' קליש אף דיבר על היתרון של תלמידי ישיבות בעולם ההייטק: "הדבר הכי חשוב בסטארט אפ הוא מנהיגות ויכולת מכירה, או שיש לך את זה או לא. הלימוד הישיבתי מהווה דווקא יתרון, כי שם אתה גם לומד איך ללמוד".

"לא צריך לימודי ליבה כדי להצליח בהייטק, חשוב רק אנגלית" (שאטרסטוק)

מה שקורה היום, זה שרק בגלל האנגלית, הרבה חרדים שרוצים להתקבל לשוק העבודה נתקלים בקשיים שלא באשמתם.

אז את הבעיה מצאנו, ומסתבר שהיא פחות קשה ממה שחושבים. אבל מה עכשיו? זהו? לא יודעים אנגלית - אז אין מה לעשות?!

הפתרון

תדמיינו לרגע אברך חרדי שנכנס לריאיון עבודה בחברת הייטק מבוקשת. הוא עם כובע וחליפה וגמרת כיס קטנה מונחת לידו. כשהוא פותח את הפה אתם מגלים שהוא לא מדבר עברית אלא – אנגלית שוטפת. אחרי ההלם הראשוני נפתיע אתכם ונאמר יותר מזה – עד לפני כמה חודשים הוא בכלל לא ידע אנגלית.

הזוי, אה?! לא אמיתי יהיו שיאמרו.

ובכן, אם תשאלו את אריאל אפל הוא יגיד לכם שזה אמיתי לגמרי. אפשר לדבר אנגלית הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים.

"בכלל, חשוב לזכור", אומר אפל בשיחה לכיכר השבת, "לא צריך תואר כדי להגיע להייטק. צריך כישרון ורעב בעיניים. הרבה אנשים טובים ומוצלחים וגם מפורסמים, הצליחו כי הם פשוט טובים. יש בעיה עם האנגלית? בסדר בזה אני מטפל".

אריאל אפל, מייסד 'קונפידנס' - השיטה המצליחה ללימודי אנגלית 'ונפידנס' (באדיבות המצולם)

נשמח שתפרט כי זה נשמע טוב מכדי להיות אמיתי...

בשיטת "קונפידנס" ניתן להגיע כמעט מאפס לשיחה שוטפת וזורמת, בתוך חמישה חודשים, ובהשקעה של חצי שעה ביום בלבד!

מה?? איך זה יכול להיות? איך זה עובד? יש לך הוכחות שזה עובד באמת?

"בניגוד לאיך שמלמדים בבתי הספר (שינון חוקי דקדוק ודפי עבודה שלא באמת עוזרים לדבר), השיטה בנויה בצורה אינטואיטיבית, קלה ופשוטה. התלמיד מפתח את האוזן, כמו שאתה למדת עברית, ומסוגל להשתמש בזה ולשלוף בשיחה".

גם אתם תדברו אנגלית שוטף בכלום זמן >>

אפל מפרט: "כשמגיע עולה חדש ומתחיל לדבר בעברית שבורה – אתה מיד תזהה שהוא לא מדבר נכון, נכון? בלי לדעת על איזה חוק דקדוקי הוא עבר... פשוט, באוזן זה לא נשמע נכון. כך גם עובדת השיטה שלי, היא גורמת לך לפתח את האוזן, לדבר בדקדוק נכון מבלי לשנן חוקי דקדוק, לפתח אוצר מילים, ופשוט להתחיל לדבר. את כל זה אנחנו עושים בסט שיעורים קצר שגורם לך תוך מספר חודשים לדעת אנגלית".

נשמע מעניין... תוכל לספר לי קצת על אחוזי ההצלחה בתכנית?

"רוב רובם של התלמידים מצליחים בה. לא היה בן אדם – שהגיע מרמה נמוכה של ידע בסיסי באנגלית – שעבד לפי השיטה ולא הגיע לתוצאה טובה. כל מי שעוקב אחרי ההנחיות שלי, ומשקיע חצי שעה ביום בממוצע, כולם, ב"ה, יודעים אנגלית".

לאיזו רמה זה מתאים? גם לאנשים שלא יודעים בכלל אנגלית?

יש שלוש רמות בתכנית. מתחיל, בינוני, ומתקדם. ברמת המתחילים פיתחתי במיוחד גרסת אודיו (שמע) שבה לא צריך אפילו לדעת את האיי בי סי. מתחילים ממש מאפס. למי שברמה יותר מתקדמת, אני ממליץ להתחיל ישר מרמה גבוהה יותר.

מאיזה גיל אתה ממליץ להתחיל עם האנגלית?

אני ממליץ לאנשים שרוצים לשפר את מצבם בעולם התעסוקה או פשוט לדבר אנגלית שוטפת, בלי "להיתקע", וגם לילדים מגיל 7-8. לכל מי שרוצה לאפשר לעצמו, או לילדיו, יותר אפשרויות בחיים, אני מאד ממליץ להשקיע קצת ולרכוש את השפה האנגלית המדוברת. אנחנו מאפשרים למשתתפים בתכנית לקחת אותה יחד עם כל המשפחה וכל הילדים, במחיר מיוחד ונגיש לכל כיס.

רוצים גם אתם לדבר אנגלית בשיטה המהירה? לחצו כאן >>

נשמע מעולה, אבל יש אנשים שעברו את התכנית ואפשר לשמוע מהם?

"בטח! (אריאל מחייך) מעל 600 אנשים כבר עברו את התכנית בהצלחה. קח לדוגמא את הרב זמיר ואת אדיב".

הרב חיים זמיר, בוגר השיטה:

"הקורס נותן לך ביטחון עצמי לדבר ולהוציא לפועל את המילים שאתה כבר יודע. אבל בצורה הנכונה", מספר הרב חיים זמיר בשיחה ל'כיכר השבת', "הוא עזר לי להוציא את האנגלית הבסיסית למשודרגת.

" זה עשה לי מהפך לטובה בחיים, ועזר לי כפי הצורך שלי (מעבר לשימוש במערכת, הרב זמיר גם נעזר במנטור מהתכנית). לי אישית, במסגרת עבודתי בבית הדין לגיור בחו"ל - מטעם הרבנות הראשית לישראל, הוא סייע לי עם כל מה שאני צריך. ממליץ בחום", מסכם הרב זמיר.

"זה עשה לי מהפך לטובה בחיים" | הרב חיים זמיר (באדיבות המצלם)

אדיב שרעבי, 45, יבנה, הינו שחקן כדורגל לשעבר:

"ההחלטה הכי טובה שעשיתי, מה זה עזר לי. לפני שבוע וחצי הגיעו נציגים של WEFA לעשות ביקורת לאיצטדיון, גיליתי שרק אני מסוגל להוביל את הסיור באנגלית. הפתעתי את עצמי! חזרתי הבייתה באורות. אני מדבר אנגלית שוטף, התחלתי לדבר איתם באנגלית במגרש, במיילים, בכל מקום, אני בהיי. זה עזר לי מאד."

"ההחלטה הכי טובה שעשיתי" | אדיב שרעבי, שחקן כדורגל לשעבר (באדיבות המצלם)

אריאל מספר בגאווה: "אדיב נבחר להיות אחד מ 5 מנהלי משחקים באליפות אירופה לנערים, בזכות האנגלית"

רוצים גם אתם לדעת אנגלית מדוברת ולהתחיל להרוויח? לשיעור אנגלית בחינם, בשיטה של "קונפידנס" - שיעור שנותן לכם כבר 10% מהשפה האנגלית המדוברת - לחצו כאן >>

גוד לאק!

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר