אנטישמיות או בורות?

'גוגל' הגדירה את היהודים "קטנוניים" - ותיקנה

הקלדה של המילה 'יהודי' בשפה האנגלית - JEW במנוע החיפוש של 'גוגל', הובילה לתיאור משפיל ומבזה. משרד החוץ הישראלי העביר פניה לחברת 'גוגל'; החברה טוענת: "העניין תוקן" (דיגיטל)

איצלה כץ | כיכר השבת |
בניין משרדי גוגל במנהטן - ארה"ב (צילום: גילי יערי/פלאש 90)

מלווים בריבית וסוחרים: במנוע החיפוש של 'גוגל' הופתעו רבים לגלות על האופי היהודי כפי שהוצג בידי אנטישמים מימי הביניים ועד אירופה המדממת של ה-30. בהגדרה הרשמית בתוצאת החיפוש של המילה 'יהודי' בשפה האנגלית (JEW) במנוע החיפוש המוביל בעולם - 'גוגל' - מופיע הפירוש: "להתמקח עם מישהו בצורה קמצנית או קטנונית".

משרד החוץ הישראלי פנה לחברת 'גוגל' על מנת שזאת תסיר את ההגדרה הפוגענית והאנטישמית ממנוע החיפש הפופולרי. את הפניה ביצע ראש החטיבה לדיפלומטיה דיגיטלית במשרד החוץ, דוד סרנגה, שאף קיבל הבטחה מחברת 'גוגל' כי העניין בטיפול.

חברת 'גוגל' הוקמה בסוף שנות ה-90 ע"י צמד יהודים אמריקאים - לארי פייג' וסרגיי ברין. מאז הקמתה, הפך מנוע החיפוש של החברה לשם נרדף ל'אינטרנט' (מרשתת בעברית) והגדרה כזו זוכה לחשיפה של מיליארדים ברחבי העולם.

מי שחשפה את המחדל היא עמותה נגד אנטישמיות הפועלת בארה"ב בשם StopAntisemitism. היא פרסמה את המחדל וקראה לחברת 'גוגל' העולמית לפעול באופן מיידי להסרת הפרסום הפוגעני והאנטישמי הלקוח מסטריאוטיפים אנטישמיים של המאות הקודמות. "גוגל, זה פשוט לא מקובל" ציינו.

מחברת גוגל נמסר ל'כיכר השבת' כי "העניין תוקן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר