לקראת השבעת הממשלה

'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' חתמו על ההסכם הקואליציוני עם 'הליכוד'

נציגי סיעות 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' ב'יהדות התורה' חתמו הלילה יחד על הסכם קואליציוני משותף מול סיעת 'הליכוד'; גם סיעת 'הציונות הדתית' חתמה על הסכם (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
החתימה המשותפת על ההסכם (צילום: ללא קרדיט)

נציגי סיעות 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' ב'יהדות התורה' חתמו הלילה (רביעי) יחד על הסכם קואליציוני משותף מול סיעת 'הליכוד', זאת לקראת השבעת הממשלה החדשה, שתתקיים מחר. זמן קצר לאחר מכן הודיעה מפלגת 'הציונות הדתית' כי גם היא חתמה על הסכם.

מטעם 'דגל התורה' חתמו על ההסכם חברי הכנסת אורי מקלב ויעקב אשר ומטעם 'אגודת ישראל' חתם חבר-הכנסת יצחק גולדקנופף.

ההסכם, נחתם לאחר ימים ארוכים של מתיחות פנימית, עימותים וחילופי האשמות, לאור החלטתו של גולדקנופף לכהן כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני.

פריצת הדרך נרשמה בזכות המגעים הישירים בין ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין לכ"ק האדמו"ר מגור, עד שלפני יומיים קיבל גודלקנופף את ההוראה לוותר על חברותו בקבינט "למען השלום והאחדות".

בהסכם החדש שנחתם, ימים ספורים ארי שגולדקנופף חתם לבדו על ההסכם של יהדות התורה מול הליכוד, נוספו מספר שינויים, הן בתחום התקשורת והן בתחום הדיור.

בתחום התקשורת - שלפי הדיווחים היה הסיבה העיקרית למשבר, סוכם כי יהיה חוק מוסכם שיהיה מקובל הן על המועצת הליטאית של 'דגל התורה' והן על המועצת החסידית של 'אגודת ישראל'.

לפי חלוקת התפקידים שכבר סוכמה בין הצדדים,יצחק גולדקנופף ימונה לשר הבינוי השיכון כולל רשות מקרקעי ישראל, משה גפני ימונה ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת.

אורי מקלב ימונה לסגן שר במשרד ראש הממשלה, שם יחזיק בתיק הפיתוח החרדי והתחבורה החרדית ויכהן במקביל גם כסגן שר במשרד התחבורה.

מאיר פרוש ימונה לשר ירושלים ומסורת ויהיה אחראי על מירון. יעקב אשר יעמוד בראשות ועדת הפנים והכנת הסביבה של הכנסת וישראל אייכלר יעמוד בראשות ועדת העבודה והרווחה.

יעקב טסלר ימונה לסגן שר במשרד הרווחה או במשרד אחר שיסוכם עם ראש הממשלה ויצחק פינדרוס שייכנס לכנסת במסגרת החוק הנורבגי יעמוד בראשות הוועדה לפניות הציבור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר