יממה לפני

לקראת ההשבעה: אלו קווי היסוד של הממשלה ה-37

מחר תושבע הממשלה החדשה בראשותו של נתניהו, אלו קווי היסוד שלה, כפי שהוסכם בין הליכוד לבין השותפות הקואליציוניות. אלו המיסים שיבוטלו (פוליטי)

(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

לקראת הקמת הממשלה החדשה, קווי היסוד שלה נחשפו ב-N12. על פי המסמך הארוך, תאושר פסקת התגברות שתקבל קדימות על פני כל הצעת חוק אחרת. כמו כן, יאושרו חוק חינוך מגיל 0 ועד 3, "חוק היועמ"שים" שיאפשר למנכ"ל המשרד למנות את היועץ כמשרת אמון ותהיה התחייבות של הממשלה להקפאת מחירי החשמל, המים והארנונה כדי להתמודד עם האינפלציה ויוקר המחייה.

כמו כן, עם הקמת הממשלה יבוטל המס על הכלים החד פעמיים ועל השתייה המתוקה, והממשלה תבחן את השבת המס ליבואנים המחזיקים במלאי.

בנוסף, הממשלה החדשה מבטיחה עוד חצי נקודת זיכוי במס ההכנסה להורים עובדים עבור כל ילד, ושכר החיילים יעלה ב-20%. בנוסף, הממשלה תחתור להסכמי שלום נוספים ולסיום הסכסוך הישראלי-ערבי.

תחום המשפט והמשילות:

הממשלה קבעה בקווי היסוד תפעל ל"קידום רפורמה להבטחת המשילות" במיוחד ביחסים בין הממשלה לבין מערכת המשפט והצורך באיזון בין הרשויות. בין השאר נכתב, כי יחוקקו חוק יסוד: החקיקה ופסקת ההתגברות. כל הצעות החוק שיעסקו בתחום זה יקבלו "עדיפות מוחלטת ומליאה". בנוסף, חברי הקואליציה יתמכו בהצעת חוק של הליכוד שתקבע כי מינוי היועמ"ש למשרדי הממשלה וליחידות הסמך יבוצע כמשרת אמון בידי מנכ"לי המשרדים.

עוד נקבע, כי תבוטל חקיקת חוק ממשלת חילופים, שחוקק בממשלה הקודמת.

על פי המסמך, הממשלה "תקצה משאבים וכלים לשם האכיפה ומיגור הפשיעה והפעילות הבלתי חוקית בחברה הערבית".

תחום החוץ והמדיניות:

לעם היהודי זכות בלעדית ובלתי ניתנת לערעור על כל מרחבי ארץ ישראל. הממשלה תקדם ותפתח את ההתיישבות בכל חלקי ארץ ישראל - בגליל, בנגב, בגולן, ביהודה ובשומרון.

הממשלה תפעל באופן אקטיבי כדי לבצר את הביטחון הלאומי ולהקנות ביטחון אישי לאזרחיה תוך מאבק נחרץ ונחוש באלימות ובטרור.

הממשלה תפעל להמשך המאבק נגד תוכנית הגרעין של איראן.

הממשלה תפעל לחיזוק מעמדה של ירושלים.

הממשלה תפעל להעמיק את שיתוף הפעולה עם המדינות שנחתמו איתן "הסכמי אברהם", ובתוך כך תפעל לקדם הסכמים נוספים "כדי לסיים את הסכסוך הישראלי-ערבי". בנוסף הממשלה תקדם הסכם פטור מוויזות עם ארה"ב, הסכם לו ממתינים בישראל כבר כמה שנים ויש צורך לבצע התאמות נוספות בחוק כדי להעביר מידע לאמריקנים מראש.

הממשלה תפעל להכיר ברמת הגולן כחבל ארץ אסטרטגי, בעל פוטנציאל פיתוח רחב, ותיצור תנופת התיישבות, עשיה, פיתוח וקידום יזמויות תוך שמירה על ערכי הטבע, האדם והסביבה הייחודיים לגולן.

תחום העלייה וגיור:

בקווי היסוד נקבע כי הממשלה תפעל להרחבת מערך הגיור, אך בכפוף לעמדת הרבנים הראשיים. בנוסף, יוגדל תקציב משרד העלייה והקליטה.

תחום חינוך:

הממשלה תעמיד את החינוך במרכז סדר העדיפויות הלאומי ותפעל לקידום רפורמות במערכת החינוך תוך פעולה לשיוויון בין כל האוכלוסיות במערכות החינוך השונות וחיזוק הזהות היהודית.

הממשלה תשמור על ציביונה היהודי של המדינה ומורשת ישראל, וכן תכבד את הדתות והמסורות של בני הדתות במדינה בהתאם לערכי מגילת העצמאות.

יישמר הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה כפי שהיה מקובל זה עשרות שנים בישראל ובכלל זה ביחס למקומות הקדושים.

הממשלה תתקצב חינוך חינם לגיל הרך, מגיל 0 ועד 3. תבוטל הרפורמה בבגרויות, שצמצמה את הבחינות במקצועות ההומניים, כולל תנ"ך והיסטוריה. סעיף ייעודי שיוקדש לאוניברסיטת אריאל קובע כי היא תקודם ותבוסס כולל קידומה של אריאל כעיר אוניברסיטאית. "הממשלה תפעל לקידום שיווניות בחינוך לכל המגזרים", נכתב, עוד הוסכם כי לפני העברת התקציב הבא יוסדרו "מערך הקהילות המשימתיות" ויוקצו תקציבים לגרעינים התורניים מיד.

הממשלה תפעל לקידום ההכשרה המקצועית וההשכלה במקצועות הטכנולוגיים לשם מתן מענה הולם לצרכים העדכניים של התעשייה בישראל כגורם צמיחה מרכזי במשק.

הממשלה תפעל לשילובם של בעלי מוגבלויות מכל סוג שהוא בחיי החברה, תוך סיוע בחינוכם ותעסוקתם, ותדאג לצרכיהם הבסיסיים של אלה שאינם מסוגלים לקיים את עצמם, לשיפור מעמד הקשישים, הנכים, ומשפחות מרובות ילדים.

תחום תחבורה:

הממשלה תפעל לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית ולפתרון העומס בתחבורה.

הממשלה תקדם תכנית רב שנתית ל"רכבת קליע" (רכבת ארצית מהירה) חוצת ישראל מקרית שמונה ועד אילת, כולל הקצאת התקציבים הדרושים לתכנון וביצוע עד תום התכנון. כמו כן, יוגדלו ההנחות לנסיעת סטודנטים.

תחום הדיור:

הממשלה תראה בהוזלת מחירי הדיור והגדלת היצע הדירות, יעד לאומי, ותפעל להוזלת מחירי הדיור.

הממשלה תפעל לפתרון משבר הדיור בכל האמצעים העומדים לרשותה ותשים נושא זה בראש סדרי העדיפויות. עוד נכתב כי זה יעד מרכזי שתחילת ביצועו יהיה עם הקמת הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר