חוזרים לשולחן הממשלה

הקמת מרכז "מורשת מרן", כשרות, ישיבות גיור ועוד: אלו דרישות ש"ס שנכנסו להסכמים

זמן קצר אחרי חתימת ההסכם הקואליציוני בין סיעת ש"ס לבין 'הליכוד', תוכן ההסכם המלא נחשף | הסעיפים מהרכזיים: חקיקת חוק יסוד ערך לימוד התורה, שמירה על הסטטוס-קוו, גיור כהלכה, הקמת מרכז מורשת לזכרו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל ועוד | כל הפרטים (חדשות חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי מגיע לפגישות המו"מ (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

אחרי שבועות מורטי עצבים לכלל הצדדים, היום (רביעי) חתמו כלל המפלגות על ההסכמים הקואליציוניים. 'כיכר השבת' עם פרטי ההסכם הקואליציוני בין ש"ס ל'הליכוד' בכל הקשור לנושאי דת ומדינה.

ישיבות: על פי ההסכם בין 'הליכוד' לבין 'ש"ס', תבוצע חקיקת חוק יסוד לימוד תורה, כשעל פי ההסכם חוק היסוד יאושר עד העברת התקציב לשנת 2023.

לצד זאת, עד העברת התקציב, כך על פי ההסכם, הממשלה תסיים לאשרר תיקון לחוק הגיוס שיסדיר את מעמד תלמידי הישיבות, זאת אחרי שבוטל ע"י בג"ץ.

בהסכם צוין כי "סיעת ש"ס מודיעה שעניין זה הנוגע בנפשה אמור היה להיות מוסדר מבחינתה כתנאי עוד קודם הקמת הממשלה, אך מתוך מודעות להליכים המתקשים, נקבע כי חקיקת חוק יסוד לימוד תורה והתיקון לחוק שירות הביטחון תושלם עד להעברת התקציב לשנת 2023".

(צילום: דוברות הליכוד)

הסטטוס קוו: עוד התייחס ההסכם בין 'ש"ס' לליכוד כי בנושאי הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה, הממשלה החדשה תפעל לשמרו. עוד צוין כי במקרה של "פגיעה בנושאים אלה לרבות פסיקת בית המשפט, הממשלה תפעל לתיקון הפגיעה כולל חקיקה במידת הצורך".

עוד צוין כי "לא תקודם ולא תאושר חקיקה פרטית על ידי סיעות הקואליציה אשר יש בה משום שינוי בסטטוס קוו בנושאי דת מלבד מה שהוסכם עליו במפורש בהסכמת סיעות הקואליציה." בהסכם צוין כי במקרה ובכל זאת תעלה הצעת חוק בנושא, "יצביעו כל חברי סיעות הקואליציה נגדה ותופעל משמעת קואליציונית להסרתה מסדר היום, הן בוועדות הכנסת והן במליאה".

גיור: בהסכם בין שתי הסיעות צוין גם נושא הגיור בון נכתב כי "הממשלה תקדם רפורמה לקידום הגיור באמצעות גוף גיור ממלכתי לצד התיקון החקיקתי הנדרש שיקבע כי גיור שנערך בישראל יהיה מוכר על פי דין רק אם בוצע באמצעות מערך הגיור הממלכתי שיהיה כפף לפסיקותיה של הרבנות הראשית".

בכל הקשור ל'סעיף הנכד' נכתב: "לאור הצורך להכשיר את תכלית חוק השבות ולהביא לעליית יהודים לארץ, לאור התפלגות ומאפייני העלייה בשנים האחרונות, לאור הקשיים והפרצות שיוצר סעיף הנכד בחוק השבות והצורך למנוע התבוללות בישראל ולמנוע שימוש לרעה בזכויות שהמדינה נותנת לעולים על ידי עולים שחוזרים לארץ מוצאם זמן קצר לאחר עלייתם לישראל, יבוצעו עד להעברת תקציב מדינה לשנת 2023".

הפרדה מגדרית: בהמשך ההסכם צוין עניין ההפרדה המגדרית ועל הצורך בתיקון החוק איסור הפליה במוצרים. על פי ההסכם, מטרת התיקון יהיה כדי "שתעוגן האפשרות לקיים אירועי תרבות או לימודים של חרדים ודתיים המעוניינים בכך המיועדים לציבור כאמור או נושאים אופי דתי מובהק, תוך התחשבות באומנותיהם ובצרכיהם הדתיים, לרדבות בהפרדה מגדרית".

כשרות: על פי ההסכם, תוך 60 יום יוקם צוות לבחינת היחסים בין משגיח הכשרות לבין הגוף עליו משגיח הכשרות משגיח.

הקמת מרכז מורשת: על פי ההסכם, הממשלה הבאה מתחייבת להקים מרכז מורשת ראוי לזכרו של מנהיג הציבור הספרדי, מרן רבינו הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל.

לצד זאת השינויים ימנעו על פי ההסכם פגיעה במעמדו התעסוקתי של משגיח הכשרות. לצד זאת, בענייני חמץ בבתי החולים בפסח, הממשלה לחוקק חוק שימנע ממנהלי בתי חולים להכניס חמץ לבתי החולים בפסח - כך על פי ההסכם.

כפי שדווח אמש לראשונה ב'כיכר השבת', יו"ר התנועה, אריה דרעי - ימונה לשר הפנים והבריאות, ח"כ יעקב מרגי ימונה לשר הרווחה ואילו ח"כ יואב בן צור ימונה לשר במשרד הרווחה.

ח"כ מיכאל מלכיאלי ימונה לשר הדתות, ח"כ חיים ביטון ימונה לשר במשרד החינוך.

ח"כ משה ארבל ימונה לסגן שר במשרד הפנים, ח"כ משה אבוטבול ימונה לסגן שר במשרד החקלאות.

ח"כ אוריאל בוסו ימונה ליו"ר וועדה בכנסת - ככל הנראה ועדת הבריאות, וכך גם אחד הח"כים הנותרים - ינון אזולאי ויוסי טייב.

בהודעה מטעמה של ש"ס נמסר כי "מועצת חכמי התורה התכנסה היום ג' טבת תשפ"ג בירושלים וקבלה סקירה מפורטת מאת יו"ר התנועה הרב אריה דרעי על תוצאות המו"מ הקואליציוני שנוהל על פי הנחיותיה".

המועצת, הביעה שביעות רצון מההישגים והודיעה כי היא "מביעה את שביעות רצונה מתוצאות המו"מ ומאשרת את ההסכם הקואליציוני כפי שהוצג בפניה".

לעניין חלוקת התפקידים, "החליטה המועצת כי חמשת חברי הכנסת הראשונים לפי סדר הרשימה יכהנו בתפקידי שרים. לאחריהם, יכהנו יתר חברי הכנסת בתפקידי סגני שרים וראשי ועדות. כמו כן, אישרה המועצת את התפקידים הפרטניים המיועדים של חברי הכנסת כפי שהוצג לה".

לסיום, נמסר כי "מועצת חכמי התורה מברכת את הממשלה שתקום שתצליח במשימתה, תמלא את ימיה ותגשים את מטרותיה החשובות לטובת עם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר