חלוקת התיקים בליכוד

יואב קיש בחינוך, גלנט בביטחון ומינוי מפתיע לתיק החוץ

בעוד פחות מ-24 שעות תושבע הממשלה החדשה, וכמיטב המסורת, נתניהו נפגש עם כל בכירי הליכוד ומודיע להם על התפקידים אותם ימלאו בשנים הקרובות (פוליטי)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
גלנט ונתניהו, היום (צילום: לשכת נתניהו)

נתניהו מרכיב את ממשלתו השישית, וכמיטב המסורת, פחות מיממה לפני חזרתו לתפקיד ראש הממשלה, הודיע יו"ר הליכוד על חלוקת התפקידים במפלגה.

על פי הפרסום של עמית סגל, נתניהו מפתיע והחליט להציע את תיק החוץ לשנתיים הקרובות דווקא לאלי כהן, בכיר ברשימת הליכוד שעד כה שמו עלה כשר חינוך פוטנציאלי. לאחר שנתיים, ככל הנראה ישראל כץ יהפוך לשר החוץ, אך בינתיים ישמש כשר הכלכלה או בתפקיד כלכלי בכיר אחר.

מי ששימש כיושב ראש הכנסת באופן זמני - נאמנו של נתניהו - חבר הכנסת יריב לוין, ימונה לתפקיד שר המשפטים.

לוין ונתניהו, היום

אמיר אוחנה, כידוע, ישמש כיושב ראש הכנסת, ויואב גלנט יהיה שר הביטחון הבא. כצפוי, יריב לוין ישמש כשר המשפטים ויואב קיש יהיה שר החינוך והשר המקשר בין הממשלה לכנסת.

נתניהו וכץ, היום

לפי שעה עדיין לא ברור באיזה תפקיד תשמש מירי רגב, אך אחרי ההחלטה למנות את אלי כהן לתפקיד שר החוץ, רגב ככל הנראה תחזור למשרד התחבורה.

מיקי זהר יהיה ככל הנראה שר התרבות והספורט. נתניהו הודיע מוקדם יותר לחיים כץ כי הוא ישמש כשר התיירות. אבי דיכטר יחזור לשולחן הממשלה אחרי שנים ויהיה שר האנרגיה.

קודם לכן הודיע נתניהו לחבר הכנסת יולי אדלשטיין כי לא ימנה אותו לשר אלא לתפקיד יו"ר ועדת חוץ וביטחון. אדלשטיין הגיב לנתניהו: "לא אתה נתת לי את התפקיד - אתמודד עליו בכנסת."

גלנט וקיש, היום

יושב ראש הקואליציה יהיה ככל הנראה חבר הכנסת אופיר כץ.

ככל שיימשך הערב נתניהו ימשיך להודיע על מינויים נוספים בתוך מפלגתו, עד שמחר בבוקר (חמישי) תושבע הממשלה השישית של נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר