נתון מרגיז

נחשפה העלות הגבוהה של הטיפול במחבל באסף הרופא

מי שכונה יד ימינו של הטרוריסט מרואן ברגותי, והיה אחראי על פי הידוע לרצח של שבעה ישראלים, מת בשבוע שעבר בבית החולים, והפלסטינים האשימו את ישראל כי לא טיפלו בו כראוי. היום, נחשפים הנתונים כמה עלה הטיפולים במחבל (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
נאסר אבו חמיד (צילום: מתוך מודעת האבל)

נאסר אבו חמיד - ממייסדי ארגון הטרור 'גדודי חללי אל-אקצא', הוא האסיר הביטחוני שמת בשבוע שעבר בבית החולים אסף הרופא מסרטן, היום (חמישי) נחשף ב'כאן חדשות', כמה הייתה עלות הטיפול בו.

על פי הפרסום, אבו חמיד טופל במשך כשנה בבית החולים אסף הרופא לא רק בטיפול הכימותרפי המקובל בסרטן, אלא בטיפולי האימונתרפיה היקרים והמתקדמים ביותר שיש, כך לפי מנהלת בית החולים ד"ר אסנת לב ציון קורח. כאשר על פי הדיווח, עלות הטיפולים שנעשו לאבו חמיד עלו יותר מ-150 אלף שקלים.

ד"ר קורח מתייחסת לנושא הזה, בשל טענות הפלסטינים כי המחבל היה נתון להזנחה רפואית - גם במסגרת הטיפול הרפואי בכלא, הד"ר מכחישה את הטענות ומסבירה כי גם הטיפול הרפואי שקיבל המחבל בכלא היה מצוין, והרופאים עמדו בקשר כל העת עם רופאי בית החולים.

כזכור שר הביטחון בני גנץ החליט בשבוע שעבר שר הביטחון לאחר הערכת מצב ובהמלצת גורמי הביטחון כי גופת המחבל נאצר אבו חמיד, שמת מסרטן בבית החולים בישראל - לא תשוחרר.

אבו חמיד כזכור הורשע ברצח מספר ישראלים בין השנים 2000 ל-2002 - בין הישראלים שנרצחו היו; בנו וכלתו של מאיר כהנא - בנימין וטליה כהנא ליד התנחלות עופרה; אליהו כהן שנרצח ליד גבעת זאב, גדי רג'ואן בעטרות; יוסף הבי, אלי דהן והשוטר ברכאת בתל אביב.

כאמור לפני מספר חודשים אבו חמיד חלה בסרטן ומצבו הרפואי החל להידרדר, הפלסטינים דרשו לשחרר אותו ואף ערכו עצומה בכלא - אך ישראל סירבה.

כעת הפלסטינים מאשימים ואומרים: "צבא הכיבוש נהג ברשלנות רפואית נגד אבו חמיד והוא זה שגרם למותו - כאשר איפשר לסרטן לאכול את גופו". בבתי הכלא הביטחוניים מתכננים האסירים להכריז על שלושה ימי אבל והם מתכוונים להחזיר את הארוחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר