בהתערבות הפרקליט

מקומם: מח"ש לא תערער לעליון על זיכוי הקצין שהכה חרדים

סאגת שימי מרציאנו באה אל קיצה מבלי שהקצין ישלם את המחיר. מרציאנו שתועד מכה שני חרדים בהפגנה בירושלים זוכה בבית משפט השלום וזוכה גם בערעור במחוזי. מח"ש הגישה בקשה לערעור אך הפרקליט התערב ומנע מהם את הערר (משטרה, חרדים)

איצלה כץ | כיכר השבת |
מרציאנו בדיון היום (צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90)

הקצין המכה: ניצב משנה שימי מרציאנו, תועד כשהוא מכה באכזריות צעיר חרדי במהלך הפגנה שהתקיימה ברחוב שבטי ישראל בירושלים.

המקרה התרחש לפני יותר משנתיים, אז מרציאנו תועד כשהוא מתנפל על הצעיר החרדי, דוחף אותו בגסות, ואז כאשר נפל על המדרכה מעוצמת הדחיפה, תועד מרציאנו כשהוא גוהר מעליו וסוטר לו בפניו.

בעקבות התיעוד החמור, המחלקה לחקירות שוטרים - מח"ש, פתחה בחקירה בסיומה הוחלט להעמידו לדין. הוא נשפט בבית משפט השלום בירושלים וזוכה. מח"ש ערערה על ההחלטה בבית המשפט המחוזי בירושלים, גם שם החליטו שופטי המחוזי לדחות את הערעור ולהשאיר את זיכויו של מרציאנו על כנו.

מרציאנו תוקף את הצעיר החרדי (צילום: מוטי קסטל, ערוץ 20)

במח"ש החליטו שלא לוותר והתכוננו לערער על ההחלטה בבית המשפט העליון בירושלים. לצורך כך הם ביקשו הרשאה לערר בעליון. בקשתם אושרה בידי המשנה לפרקליט המדינה מומי למברגר ובמח"ש כבר התכוננו להגשת הערעור. אולם, פרקליט המדינה, עמית אסמן החליט לפתע להתערב בהליך והפך את האישור של למברגר לערער בעליון. בעקבות כך במח"ש לא יוכלו להגיש את הערעור על זיכוי של הקצין שהיכה את החרדי.

מהפרקליטות נמסר: ההחלטה המנומקת התקבלה ע"י פרקליט המדינה, בתום תהליך עבודה סדור ולאחר ששמע את עמדות הגורמים השונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר